hoefschoenen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Shar_Angel

hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 22:02

ik denk dat ik dit topic helemaal fout heb geplaatst maar kon geen ander topic hier over vinden en weet ook niet waar het moet.
nu is mijn vraag wie heeft er ervaring met hoefschoenen hoe werkt het en hoelang gaan ze mee ?
ik zou eventueel voor en achter nodig hebben maar wil er meer info over ik vind ze namelijk best wel duur!

Elles

Re: hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:44

PP >> HAR

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:48

Vanwege hoefzweer hebben wij in het verleden bij paard met slechte hoeven de hoef behandeld (betadine en intapen) en toen hoefschoen er over want paard heeft te slechte hoeven om zonder ijzer verder te gaan. Ja, het helpt zeer zeker, MAAR paard wist hem uit te krijgen al gebeurde dit maar twee keer per dag. Omdat de paarden rond het huis staan was dat geen probleem. Met rijden heb ik dus geen ervaring met hoefschoenen en hoe ze dan blijven zitten.

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 22:49

pien_2010 schreef:
Vanwege hoefzweer hebben wij in het verleden bij paard met slechte hoeven de hoef behandeld (betadine en intapen) en toen hoefschoen er over want paard heeft te slechte hoeven om zonder ijzer verder te gaan. Ja, het helpt zeer zeker, MAAR paard wist hem uit te krijgen al gebeurde dit maar twee keer per dag. Omdat de paarden rond het huis staan was dat geen probleem. Met rijden heb ik dus geen ervaring met hoefschoenen en hoe ze dan blijven zitten.

okee dankjewel voor je reactie ik wacht nog even af :)

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:54

ik volg even. ik zie het heel vaak met springen. maar ik vraag me af of het wel echt nodig is.

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 23:25

bij mij licht het meer met buitenritten dat dr hoeven niet afbrokkelen

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:55

dan is het logisch dat je ze nodig hebt. maar soms lijken ze onnodig. maar ik weet dus ook niet hoe het precies werkt enzo. dus ik ben wel benieuwd :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:57

Ik rij met hoefschoenen.
Ben er zeer tevreden over.

Hoe lang een paard ermee doet is niet te zeggen. Dat is per soort hoefschoen en per paard verschillend.
Ik heb mijn hoefschoenen nu 3 jaar en rij zo'n 5 keer per week buiten.
Met haar ijzers deed ze voorheen 5 tot 6 weken.

1 Van de andere paarden loopt ook op hoefschoenen. Hij heeft 22 jaar op ijzers gestaan en loopt nu een jaar met hoefschoenen. Ook bij hem geen problemen.

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 13:01

ik moet vooral zomers veel over de weg. Ik dacht eigenlijk ook al aan hoefschoenen voor het scheuren van de hoeven.. maar ik weet ook niet precies hoe het werkt dus ik wacht even de andere reacties af :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 13:30

Horsetopshp met welk soort hoefschoenen rijd je, en kun je die de hele dag en nacht om laten of haal je ze er af als je klaar bent met rijden?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 13:53

Ik heb de Cavallo Sport.
Ik gebruik ze alleen met rijden. De hele dag om laten is nergens voor nodig.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:36

Ik rij ook met hoefschoenen, op het moment alleen voor buiten en langs de weg, maar wil ze eventueel ook gaan inzetten om dit jaar te kunnen starten op gras ( kan er speciale studs indraaien).
Omdoen gaat vrij gemakkelijk, al moet mijn paard er wel echt zelf in gaan staan om ze echt helemaal goed aan te doen. Verder zijn ze zo'n beetje onmogelijk om te verliezen. Paard heeft er nooit moeilijk mee gedaan, vind het helemaal niet raar, die klompen aan zijn voeten. Hij loopt er juist buiten wat zekerder mee.
Ze zijn wel duur, maar altijd op ijzers is een stuk duurder :+
Ik heb trouwens de gewone van Cavallo.

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 22:04

Ilse_123 schreef:
Ik rij ook met hoefschoenen, op het moment alleen voor buiten en langs de weg, maar wil ze eventueel ook gaan inzetten om dit jaar te kunnen starten op gras ( kan er speciale studs indraaien).
Omdoen gaat vrij gemakkelijk, al moet mijn paard er wel echt zelf in gaan staan om ze echt helemaal goed aan te doen. Verder zijn ze zo'n beetje onmogelijk om te verliezen. Paard heeft er nooit moeilijk mee gedaan, vind het helemaal niet raar, die klompen aan zijn voeten. Hij loopt er juist buiten wat zekerder mee.
Ze zijn wel duur, maar altijd op ijzers is een stuk duurder :+
Ik heb trouwens de gewone van Cavallo.

ik heb rondom nodig maar hoelang doe je ermee en kan je de onderkant vervangen het slijt ook en ik wil er ook mee in het gras rijden is dit indien mogelijk met hoefschoenen ?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:10

Hoe lang je ermee doet is per paard verschillend zoals ik al eerder zei.
De onderkant kan je niet vervangen. Je moet dan de hele schoen vervangen.
Je kan er gewoon mee in het gras rijden. Maar net zoals met en zonder ijzers, kan het in het gras glad zijn met hoefschoenen.
Je kan studs erin zetten. Dit zijn speciale pinnetjes. Maar dan kan je er niet mee op de straat blijven rijden.

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 22:30

HorseTopShop schreef:
Hoe lang je ermee doet is per paard verschillend zoals ik al eerder zei.
De onderkant kan je niet vervangen. Je moet dan de hele schoen vervangen.
Je kan er gewoon mee in het gras rijden. Maar net zoals met en zonder ijzers, kan het in het gras glad zijn met hoefschoenen.
Je kan studs erin zetten. Dit zijn speciale pinnetjes. Maar dan kan je er niet mee op de straat blijven rijden.

is het wel een aanrader ?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 07:58

Ik wil niet anders meer.
Ze lopen er bij mij veel fijner op. Geen gedonder meer met sneeuw. (Hier staan ze het hele jaar rond buiten en met sneeuw en ijzers kan dat voor veel problemen zorgen) Uiteindelijk veel goedkoper dan ijzers.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 08:05

Helpen hoefschoenen ook tegen gevoelig lopen op steentjes?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 08:08

Ja Corelli. :)

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 08:20

En tegenwoordig zijn er heel veel merken te krijgen. Ik heb de marquis gehad en heb nu de equine jogging shoe. Ik gebruik al zo'n 10 jaar hoefschoenen.

makkie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 08:45

Hier ook hoefschoenen
Die van cavallo de easy boot!!
Ideaal!!
Eerste x aantrekken was een ramp...
Ik dacht wat heb ik nu gekocht!!
Maar oefenen baart kunst, en nu 4 weken later gaat het net zo makkelijk al bij me zelf schoenen aan doen.
Ik heb ze nu alleen nog maar voor maar er komt ook zeker een paar voor achter!!
Ik hoef niet perse meer de berm in.
Het geeft veel grip maar ook weer niet te veel.
En ik heb nog geen schuur plek of iets gemerkt!!
Mijn paardje liep er zo mee weg allemaal geen probleem!!
Ik ga ook gewoon mee door het wateren door de blubber zitten als een huis!!
Als ik nu naar mijn mede stal genootjes kijk met ijzers dan denk ik ik heb echt een goede investering gedaan!!
Ik was €160.00 euro kwijt maar heb het na twee beurten van de smid er al uit!!
Heel de dag lekker blootvoets geen gedonder met sneeuwringen (was dit jaar wel niet nodig maar mijn vriendin heeft ze er toch in laten zetten want ja je weet nooit wat het weer doet)
Keurig mooie ronde hoeven geen brokkels Ideaal!!!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 08:50

makkie79 schreef:
Mijn paardje liep er zo mee weg allemaal geen probleem!!

Hier de eerste drie stappen met heel hoog opgetrokken benen :') :') :')

Ik vind de opmerkingen van mensen ook zo leuk. "Kijk nou, dat paard heeft schoenen!!!" _O-

makkie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 08:58

hahah ja dat hoor ik ook vaak
Of van mensen met paarden die het schandalig vinden dat ik ga rijden omdat in hun ogen mijn paard slechte voeten heeft, want ja waarom zou ik anders schoenen aan doen!!
Nou moet ik zeggen mijn paard heeft de beste voeten van allemaal en ik wil dat graag zou houden daarom doe ik schoenen aan!!
Ik wou eerst de roze nemen want ik was nog niet overtuigd of het allemaal wel zou werken!
Ik dacht mocht ik ze een x verliezen is roze makkelijker om terug te vinden dan zwart.
Maar omdat ik ze dan moest bestellen en ik niet zeker wist welke maat en het heen en weer zenden mochten ze niet goed zijn heb ik besloten om toch maar voor de zwarte uit de ruitersport zaak te halen!
Nu heb ik een beetje spijt van de kleur want roze zou echt wel heel gaaf geweest zijn!!

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:01

Mijn paard heeft alleen voor hoefschoenen, maar vorige zomer had ik ze ook een keer achter aangedaan omdatnik moest gaan bekappen en het was toen enorm droog. Maar goed, dat terzijde, ze kon ineens niet meer lopen, in eerste instantie schrok ik even, maar de link was snel gelegd, echt lachen. Ze kon geen stap meer verzetten en daarna ineens met de benen mega hoog de lucht in.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:06

makkie79 schreef:
Of van mensen met paarden die het schandalig vinden dat ik ga rijden omdat in hun ogen mijn paard slechte voeten heeft, want ja waarom zou ik anders schoenen aan doen!!
Nou moet ik zeggen mijn paard heeft de beste voeten van allemaal en ik wil dat graag zou houden daarom doe ik schoenen aan!!
Ik wou eerst de roze nemen want ik was nog niet overtuigd of het allemaal wel zou werken!
Ik dacht mocht ik ze een x verliezen is roze makkelijker om terug te vinden dan zwart.
Maar omdat ik ze dan moest bestellen en ik niet zeker wist welke maat en het heen en weer zenden mochten ze niet goed zijn heb ik besloten om toch maar voor de zwarte uit de ruitersport zaak te halen!
Nu heb ik een beetje spijt van de kleur want roze zou echt wel heel gaaf geweest zijn!!

Mocht je ze nog willen... De roze gaan eruit.

Mooi is dat he yvonne1303? Je ziet ze gewoon denken: WTF :')

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 09:07

makkie79 schreef:

Is het €160 voor 4 schoenen???