Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
pien_2010 schreef:Vanwege hoefzweer hebben wij in het verleden bij paard met slechte hoeven de hoef behandeld (betadine en intapen) en toen hoefschoen er over want paard heeft te slechte hoeven om zonder ijzer verder te gaan. Ja, het helpt zeer zeker, MAAR paard wist hem uit te krijgen al gebeurde dit maar twee keer per dag. Omdat de paarden rond het huis staan was dat geen probleem. Met rijden heb ik dus geen ervaring met hoefschoenen en hoe ze dan blijven zitten.
Ilse_123 schreef:Ik rij ook met hoefschoenen, op het moment alleen voor buiten en langs de weg, maar wil ze eventueel ook gaan inzetten om dit jaar te kunnen starten op gras ( kan er speciale studs indraaien).
Omdoen gaat vrij gemakkelijk, al moet mijn paard er wel echt zelf in gaan staan om ze echt helemaal goed aan te doen. Verder zijn ze zo'n beetje onmogelijk om te verliezen. Paard heeft er nooit moeilijk mee gedaan, vind het helemaal niet raar, die klompen aan zijn voeten. Hij loopt er juist buiten wat zekerder mee.
Ze zijn wel duur, maar altijd op ijzers is een stuk duurder![]()
Ik heb trouwens de gewone van Cavallo.
HorseTopShop schreef:Hoe lang je ermee doet is per paard verschillend zoals ik al eerder zei.
De onderkant kan je niet vervangen. Je moet dan de hele schoen vervangen.
Je kan er gewoon mee in het gras rijden. Maar net zoals met en zonder ijzers, kan het in het gras glad zijn met hoefschoenen.
Je kan studs erin zetten. Dit zijn speciale pinnetjes. Maar dan kan je er niet mee op de straat blijven rijden.

makkie79 schreef:hahah ja dat hoor ik ook vaak
Of van mensen met paarden die het schandalig vinden dat ik ga rijden omdat in hun ogen mijn paard slechte voeten heeft, want ja waarom zou ik anders schoenen aan doen!!
Nou moet ik zeggen mijn paard heeft de beste voeten van allemaal en ik wil dat graag zou houden daarom doe ik schoenen aan!!
Ik wou eerst de roze nemen want ik was nog niet overtuigd of het allemaal wel zou werken!
Ik dacht mocht ik ze een x verliezen is roze makkelijker om terug te vinden dan zwart.
Maar omdat ik ze dan moest bestellen en ik niet zeker wist welke maat en het heen en weer zenden mochten ze niet goed zijn heb ik besloten om toch maar voor de zwarte uit de ruitersport zaak te halen!
Nu heb ik een beetje spijt van de kleur want roze zou echt wel heel gaaf geweest zijn!!
makkie79 schreef:hahah ja dat hoor ik ook vaak
Of van mensen met paarden die het schandalig vinden dat ik ga rijden omdat in hun ogen mijn paard slechte voeten heeft, want ja waarom zou ik anders schoenen aan doen!!
Nou moet ik zeggen mijn paard heeft de beste voeten van allemaal en ik wil dat graag zou houden daarom doe ik schoenen aan!!
Ik wou eerst de roze nemen want ik was nog niet overtuigd of het allemaal wel zou werken!
Ik dacht mocht ik ze een x verliezen is roze makkelijker om terug te vinden dan zwart.
Maar omdat ik ze dan moest bestellen en ik niet zeker wist welke maat en het heen en weer zenden mochten ze niet goed zijn heb ik besloten om toch maar voor de zwarte uit de ruitersport zaak te halen!
Nu heb ik een beetje spijt van de kleur want roze zou echt wel heel gaaf geweest zijn!!