Hoe wassen jullie je dekje/pad?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DebbyN

Hoe wassen jullie je dekje/pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 20:19

Goedenavond Bokkers!

Gisteren had ik een gele anky pad van iemand overgekocht maar hier zaten wat gebruikssporen op. Ze zei dat het er met het wassen wel af ging, dus mijn moeder heeft het met een paar handdoeken de pad dubbelgevouwen de wasmachine op 40 graden erin gedaan.

Nu haal ik net het dekje eruit, en zie ik tot mijn verbazing dat het dekje er nog steeds hetzelfde uitziet en aan de andere kant zelfs nog viezer! -O-

Dus nu ben ik benieuwd hoe jullie je dekje wassen en hem weer schoon krijgen.

Alvast bedankt voor jullie reacties :).

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Hoe wassen jullie je dekje/pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:27

Goedenavond terug!

Bij het topic onderdeel Harnachement staat een heel topic vol met wastips voor allerhande paardenspullen: [HAR] Wastips voor paardenspullen/rijkleding. Misschien staat hier een gouden tip voor je bij?

Harnachement is ook eigenlijk de plek waar dit topic thuishoort. Geeft helemaal niets dat je een foutje maakt, kan gebeuren. Ik heb getemd, een modje zal dit verplaatsen.

Succes met wassen, hopelijk vind je de gouden tip snel!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:35

WWW -> HAR

MyLois

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:36

Mijn pad gaat in bad :+
Ik doe een laagje water in een koud/lauw bad met de 'paard kant' boven. Hier strooi ik er bio Tex boven op. Laat het even inweken. Was het met m'n handen. Zet kraan er op en spoel het uit. Draai het om en spoel die kant ook uit met water.
Laat het bad leeg lopen. Loop dan met m'n blote voeten over de pad om het uit te wringen *\o/* .
Vast een rare manier maar hij werkt wel _O- .

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:39

haha ik doe het hetzelfde als mylois :p

DebbyN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 23:03

Thanks allemaal!

Helaas heb ik geen bad.. dus dat wordt hem niet :+

Heb hem net voor de tweede keer met de tips op de anky site gewassen, hij is zo goed als schoon! Alleen zitten de singelplekken er nog enorm op.. :(
Mijn eigen singel komt hier maar voor de helft overheen, want bij de vorige kon je zien dat het zadel erg aan de voorkant vd pad lag..

Ik ga het topic even doorneuzen.. Bedankt allemaal :D

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:10

Mijn Dekjes gaan gewoon in de wasmachine. Als je erg veel plekken hebt smeer ik er nog wel eens shampoo op voordat ik het in de wasmachine doe. Na een paar keer wassen zijn ze dan wel schoon als je ze heel erg vies gekocht hebt.

Mijn eigen Dekjes was ik altijd op tijd. Zodat ze niet super vies zijn voordat ze gewassen worden. Dan worden ze makkelijker schoon. Doe momenteel ongeveer een week of 3 met een dekje. Ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe vaak je rijdt. Bij mij komt het neer op ongeveer 10 keer denk ik voor hij in de was verdwijnt

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:15

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:22

Voor 5 euro per dekje kun je menig keer de wasmachine aanzetten ;) zeker als je er meer tegelijk in doet

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:24

beetje ossengal van de kruitvat dat er op even goed in laten trekken hop in de wasmachiene en weg is je vlek..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:26

MyLois schreef:
Mijn pad gaat in bad :+
Ik doe een laagje water in een koud/lauw bad met de 'paard kant' boven. Hier strooi ik er bio Tex boven op. Laat het even inweken. Was het met m'n handen. Zet kraan er op en spoel het uit. Draai het om en spoel die kant ook uit met water.
Laat het bad leeg lopen. Loop dan met m'n blote voeten over de pad om het uit te wringen *\o/* .
Vast een rare manier maar hij werkt wel _O- .

Ik neem ze soms mee onder de douche, net als bandages, peeskappen, springschoenen. Gooi alles in de wasbak en ga er dan samen mee douchen. Vind ik leuk, verveel ik me niet zo, vind het leuk om met water te spelen en de wasmachine word er niet vuil van. :') Doe ik alleen als er zweet en modder uit moet, niet bij vlekken.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:29

Peesjes enzo doe ik inderdaad ook wel eens mee onder de douche! Laatst heb ik mijn longeersingel een grote schoonmaakbeurt gegeven onder de douche :')

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:32

Voor een anky dekje kan je als je die hebt prima de hogedruk spuit gebruiken als je die hebt is ook gelijk het zweet eruit en dan in de wasmachine de grond erafwassen dekjes lijken dan altijd zo goed als nieuw

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:34

Slijten je Dekjes daar niet heel erg van?

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:37

dat vraag ik me ook af

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:40

Nee hoor al heb ik alleen een spuit met smalle kop dus kan ik alleen stevige dekjes als die van anky, hv polo, escadron etc doen bij andere krijg is strepen maar mijn vriendin heeft er een met brede kop en daarmee kan je alle dekjes doen. Maar mijn anky dekje was na al die tijd nogsteeds zo goed als nieuw nergens beschadingen of verkleuringen

DebbyN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 23:47

Bedankt allemaal!

Ik heb het dekje overgekocht en ze zei er 2x mee te hebben gereden met haar kunstof zadel.. Nu bedenkt ik me weer waarom ik altijd ook nooit dingen tweedehands kocht omdat ik bang was voor dit soort dingen en see :}

Dat ossengal kan ik idd ook nog proberen, heb er net grondig wat vlekverwijderaar overheen gespoten en de douchekop erover, iets wat verbetering maar nog steeds plekken die ik niet onder mijn zadel kan laten verdwijnen..

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:05

Dat 'ik heb er maar 2x mee gereden'... komt me bekend voor..
Ja, de VERkoper heeft er dan misschien maar 2x mee gereden, maar als het al een 6e hands dekje is... stink je er mooi in!
Ik doe wat groene zeep op de vieze vlekken. Echte zwarte singelvegen krijg ik ook moeilijk uit (2e of 3e hands) dekjes maar ik laat ze idd ook niet te vies worden.

DebbyN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 00:07

Bedankt!

Ja, ik ben er dus weer mooi ingetrapt.. haha

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:08

Mijn qhp pad(imegroen dus je ziet alle vlekken goed) was ik gewoon op 30 graden met een heel klein beetje wasmiddel.
Dan niet centrifugeren, gewoon aan de lucht laten drogen en klaar is kees, gaat ie gewoon schoon van. Andere dekjes met een gewone 'stoffen' buitenkant duw ik gewoon met twee tegelijk erin. Die pads niet met twee anders gaan de vegen er ook niet goed af.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:11

Vanish oxy action! Werkt top.
bij een erg vies dekje even nachtje laten weken

DebbyN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 00:12

Ja ik heb mijn pad daarom de tweede keer ook zonder ander spul erin gegooid werkt idd beter!
Wel laten centrifugeren, maar der net met de vlekverwijderaar niet dus hij staat nu lekker te drogen over de douchedeur :+

Maar hoe laten jullie dit weken zonder bad? Teminste, hoe kan ik dit doen.. Ik heb geen bad -O-

Thanks beide!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:14

Heb je geen hele grote emmer/specikuip? Of in de douchebak(putje afsluiten met een stop of zo)?

DebbyN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 00:30

Nee wij hebben geen douchebak, het is gewoon nog steeds de stenen(?)vloer alleen echt 2 cm lager ofzo :')

Grote emmer heb ik ook niet, grootste is gewoon zo'n normale emmer waar je ook je ramen mee zou lappen haha

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:31

Daar krijg je ook wel een dekje in gepropt hoor.