Hopeloos op zoek naar kunststof beugelriemen..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Loezz

Hopeloos op zoek naar kunststof beugelriemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 15:52

He,

Ik heb me nog maar nét een kunststoffen zadel aangekocht, namelijk een Tekna S line veelzijdigheids. Maar ik heb me al verschillende malen het hoofd gebroken om wel of niet kunststoffen beugelriemen op te zetten. Heb vaak in de zoekfunctie gekeken en zag bij veel comments dat leder toch mogelijk het kunststof kan beschadigen en omgekeerd dus dan maar kunststoffen..

Als ik dan ervarin over de tekna beugelriemen opzocht (weinig ervaringen) bleek dat ze van slechtere kwaliteit waren dan de Wintec Webbers. Het probleem is dat ik nul ervaring heb met beugelriemen en geen weet heb van andere merken.. Ik overwoog ook zelfs eens naar de decathlon te gaan voor kunststoffen , gezien mijn budget ook niet te hoog ligt en weinig winkels in de buurt zijn en ik anders dus online ga bestellen.

Ik ben géén intensieve ruiter, helemaal niet zelfs..

Iemand die me een beetje de juiste weg kan insturen?

Groetjes Loes

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:55

Ik heb kunstof aan mijn kunstof zadel, en wil graag leren, want ze zijn niet echt fijn buigbaar.. Kan aan mijne liggen, maar ik heb dus liever leren :)

Anoniem

Re: Hopeloos op zoek naar kunststof beugelriemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:59

Je hebt ook zacht leren, die heb ik ook op mijn tekna zadel, nooit beschadigd geraakt of iets dergelijks.

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 16:00

Beloven schreef:
Je hebt ook zacht leren, die heb ik ook op mijn tekna zadel, nooit beschadigd geraakt of iets dergelijks.

Welk merk heb je daarvan dan? En ziet het er ook een beetje uit ?

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:04

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:10

Geen kunstof beugelriemen nemen!! Waardeloos!!
Het breekt binnen de kortst mogelijke tijd en dan heb je gewoon nylon beugelriemen.

Neem gewoon leren beugelriemen waarbij de binnenkant van nylon is. Bijvoorbeeld van Passier. Ideaal, rekken niet extreem uit zoals volledig leren beugelriemen. Maar blijven wel mooi.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:12

Ik heb Kieffer elefant beugelriemen.
Heel zacht leer, met nylon binnenin.
Niet helemaal kunstof, maar wel een beetje :P

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:14

Ik zou kunststof beugelriemen nooit vertrouwen.. als ze breken lig je geheid langs je paard.

Gewoon zacht leren beugelriemen nemen :) dan beschadigd je zadel niet!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:18

Ik heb kunststoffen aan mn Passier zadels :+ De Wintec pro webbers.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:20

Ik heb ook lederen beugelriemen op m'n wintec. Heb er nog geen problemen mee gehad.
De reden: er zaten geen beugelriemen bij het zadel (2e hands) en deze had ik nog liggen.
Wel heb ik kunstof beugels eraan zitten en die bevallen me ook super. Helaas waren deze niet goedkoop omdat het veiligheidsbeugels zijn.
Hiervoor gekozen omdat we hier alleen maar buitenritten maken en de paarden weleens onverwacht kunnen reageren op wegschietende honden/katten/wild en ik heb al een keer onder m'n paard gehangen en dat is niet zo goed bevallen.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:21

Ik ben toch wel heel blij met de leren beugelriemen op mijn wintec! Ik heb een tijdje kunststof beugelriemen gehad, ik geloof ook van de decathlon. Maar die dingen zijn zo stug en worden echt heel snel lelijk! Zelfde geld voor kunststof singelstoten, vreselijke dingen. Ik heb overigens totaal niet het idee dat het leer het zadel beschadigd, en ik heb eenvoudige goedkope beugelriemen.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:24

Sanned schreef:
Ik ben toch wel heel blij met de leren beugelriemen op mijn wintec! Ik heb een tijdje kunststof beugelriemen gehad, ik geloof ook van de decathlon. Maar die dingen zijn zo stug en worden echt heel snel lelijk! Zelfde geld voor kunststof singelstoten, vreselijke dingen. Ik heb overigens totaal niet het idee dat het leer het zadel beschadigd, en ik heb eenvoudige goedkope beugelriemen.

Precies dit verhaal :D :j
Harstikke tevreden met mijn leren beugelriemen aan mijn Wintec Dressuur. Zou niet meer anders willen.
En ik kreeg ze er nog gratis bij ook, ik mocht bij de Divo gewoon de webbers ruilen voor een paar (veel duurdere) leren riemen. :)
Gewoon lekker leer nemen dus, als daar makkelijker aan te komen is.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:25

Gewoon leer nemen, ik heb ook tekna zadel, al sinds dat ze net op de markt zijn, altijd leren beugelriemen boven de bladen gedragen. Veel mee gereden en je ziet er niks van.
je kan ze ook onder de bladen dragen he.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:29

Baileysdream schreef:
Gewoon leer nemen, ik heb ook tekna zadel, al sinds dat ze net op de markt zijn, altijd leren beugelriemen boven de bladen gedragen. Veel mee gereden en je ziet er niks van.

Dit wilde ik ook aandragen, beugelriemen van leer en dan (als dat kan) onder je zweetblad. Ideaal!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:32

Ik heb juist bewust voor kunststof gekozen. Deze rekken niet uit, had eerst van die nylon gevoerde leren, maar die vind ik veel te dik.

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 16:34

Amalarab schreef:
Baileysdream schreef:

Dit wilde ik ook aandragen, beugelriemen van leer en dan (als dat kan) onder je zweetblad. Ideaal!

Ja heb er ook al aangedacht om ze onder de bladen te dragen maar heb bang dat de stoten en de onderkant van het blad dit niet kunnen houden, zeker bij het tekna zadel is de onderkant van het blad van zacht materiaal.

Verder valt mijn oog dan eerder op de zacht lederen beugelriemen, gezien ik liefst extra soepele wil zeker nu het zadel zelf nog wat stijf is.. Heb al bedacht voor de passier zacht lederen, maar ben nog aan het zoeken of de prijs nog iets minder kan op vlak van zacht leder

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:35

Ik ben bang voor kunstof beugelriemen.
ben er een keer door heen geknapt. Voelde me 2 dagen lang gecastreerd... hahahaha

leer kan prima op kunstof. Beschadigd niet oid. Ik heb nu van BR prima beugelriemen niks niet stug en waren niet duur!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:36

Die van de decahtlon zijn fijn :)

Rekken niet, want er zit een nylon kern in. En blijven lang mooi

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 16:38

Anoniem schreef:

Welke heb je dan exact?

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:39

Ik heb beugelriemen van Tekna aan mijn zadel. Bij agradi.nl gekocht.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:39

Loezz schreef:
Verder valt mijn oog dan eerder op de zacht lederen beugelriemen, gezien ik liefst extra soepele wil zeker nu het zadel zelf nog wat stijf is.. Heb al bedacht voor de passier zacht lederen, maar ben nog aan het zoeken of de prijs nog iets minder kan op vlak van zacht leder

Ik heb zelf die leren van passier, superzacht en nylon gevoerd, dus ze rekken niet uit.
Echt superfijne beugelriemen. Volgens mij kostten ze mij destijds 40 euro. Twee jaar geleden ofzo?
Daarvoor had ik gewone leren riemen van Pagony. Die werden binnen een week bruin, scheurden en zakten uit. Volgens mij kosten die iets van 13 euro. Ik heb er wel drie van gehad binnen een paar maanden tijd.
Dus over die prijs moet je niet te veel in zitten ;) Voor veertig euro heb je een fijn stukje kwaliteit!

Mijn ervaring met kunstof was overigens binnen een week scheuren.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:49

Ik vind die kunstoffen beugelriemen ook niks. Zijn heel erg stug, vooral het verstellen van de beugels gaat erg moeizaam en er komen snel scheuren in.

Ik heb nu lederen beugelriemen van barefoot, deze zijn aan de binnenkant van nylon zodat ze niet uitrekken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:52

Ik heb al jaren kunststof beugelriemen, geen scheuren, niet stug, stevig en veilig. Ik vind het mooier :j
(Ik ben juist door leer geknapt)
Ze rekken niet uit, dat vond ik van leer zo vervelend.

Enige nadeel als het echt koud is, dan worden ze wel wat stugger.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:55

Ben ik dus toch niet de enige. Iedereen verklaart me al voor gek als ze Wintec zien staan op mn riemen en Passier op mn zadel en door dit topic dacht ik even dat ik echt gek ben. :+

Bij liggen ze altijd binnen dus of ze met kou stug worden weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:05

Loezz schreef:
Anoniem schreef:

Welke heb je dan exact?

http://www.decathlon.nl/stijgbeugelriem ... #avantages

Deze volgens mij, Iig de goedkoopste kunstof riemen die ze hadden.

Verder heb ik ook kieffer gladiator kunststof riemen (aan mijn leren zadels dus Nies je bent niet gek hoor :D ). Die zijn mooier. Maar wel een stuk duurder.
Kunststof scheurt niet, rekt niet, word niet stug. Ideal!!