ervaringen: Dutch horse rug dekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_merel_

ervaringen: Dutch horse rug dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 23:21

Hallo,

Ik ben opzoek naar een sterke hengstendeken die goed op mijn paard past. Helaas houd mijn paard van ruwe bijt en stijger spelletjes met zijn vrienden en daardoor moet ik opzoek naar een supersterke deken.

Aangezien de gebruikelijke merken vaak slecht op niet passen op mijn paarden ben ik door gaan zoeken naar dekens waarbij de pasvorm extra aandacht heeft gekregen.

Nu kwam ik op http://www.dutchhorserug.com/nl/ uit. Daar geeft de website aan dat maatwerk mogelijk is en dat de canvas dekens supersterk zijn.

Ik ben enthousiast maar wil graag eerst ervaringen van anderen zien/lezen. Het is toch een smak geld voor een probeersel.

Kunnen jullie mij ervaringen vertellen met
deze dekens en hun pasvorm, waterdichtheid en kwaliteit?

En kunnen jullie mij vertellen hoe jullie het bestellen bij dit bedrijf hebben ervaren?

Alvast bedankt!

norton84

Re: ervaringen: Dutch horse rug dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:26

Ik lees mee

Mootje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:32

Ik heb er zo 1 gehad! Heel toevallig, omdat we daar op vakantie waren en het kouder was dan we hadden ingeschat.
Ik heb deze deken 8 jaar gebruikt voor mij paardje (1.55m). De deken heeft inderdaad een goede pasvorm ( iets wat je bij weinig andere merken ziet). Het is een lekker warme deken, maar blijft erg stug. Dit zorgt er wel voor dat ie niet kapot te trekken is! Mijn paardje was zelf geen sloper, maar de ruin waar hij mee losliep wel. Die heeft menig deken kapot getrokken, maar op deze krijgen ze geen vat. Hij is ook erg zwaar!
Maar mocht ik nog eens een paard krijgen dat een sloper is, zou ik er weer zo 1 nemen! Heb er superlang meegedaan!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:34

Zoek even met de zoekfunctie op Renco dekens in Renswoude. Dat zijn de echte onverwoestbare waterdichte hengstendekens die niet kapot te krijgen zijn. Ze hebben een mooie schouder er in zitten, waardoor de deken altijd mooi past.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 23:36

@mootje; dankjewel voor je ervaring! Welke uitvoering had je genomen?

@hoogendroog; thnks! dat ga ik bekijken.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:29

Ik heb ze en vind ze erg fijn :j Ze zijn wel zwaar maar hebben een hele mooie pasvorm en grote voordeel is vind ik dat ze van natuurlijke materialen zijn gemaakt..En ze zijn natuurlijk erg sterk..In het verleden een deken gehad van Renco,maar die bleef niet zo mooi liggen deze liggen als een huis..

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:36

Ik heb voor mijn grote paard dekens op maat laten maken door dit bedrijf. Je kunt ook kleur, model en biesband kiezen en eventueel andere voorkeuren. Ze zijn erg klantvriendelijk en niet te duur als je bedenkt dat ze alles in eigen werkplaats maken.
Mooie zweetdekens ook trouwens! Snelle levering en goede service als er al eens iets mee zou zijn.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 00:20

Welk type voering hebben jullie. Doen jullie er nog deken onder.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 11:01

Ik heb dubbel gevoerde met wol en katoen...De vulling is vergelijkbaar met 350 gr dus ik heb er geen deken onder..Je kan ze wel het hele winter seizoen ophouden,omdat ze zo goed ademen krijgen ze het er niet snel te warm onder..

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 11:03

Vroeger toen het nog Lamers was en ik nog in Nederland woonde heb ik ze enorm veel verkocht. Erg fijne sterke dekens en eigenlijk iedereen die ze probeerde was er tevreden over.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 17:30

Dank jullie wel! Hoe zit het met de waterdichtheid?!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:43

Ik heb maar een keer gehad dit jaar dat hij iets is doorgelekt,maar toen regende het ook wel extreem..

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:45

Hmm ik wil er misschien ook 1 kopen als me andere dekens allemaal stuk zijn. Waar ik ook over twijfel is de waterdichtheid

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:52

Daar was ik ook bang voor,maar dat valt dus 100% mee hoor..

canvasdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:16

Beste Merel,
We hebben de dekens van Lamers overgenomen en de dekens op een paar punten nog weten te verbeteren. de stugheid is door de nieuwste verf- en weeftechnieken een stuk minder geworden ook zijn ze iets lichter hierdoor geworden.
het beste kunt u een katoen gevoerde deken nemen deze heeft een vulling van 600 gram wolvlies maar dit is te vergelijken met een 300 tot 400 gram deken, doordat we enkel natuurlijke stoffen gebruiken zullen de paarden zelden of nooit zweten onder de dekens.

Als er nog meer vragen, tips of opmerkingen over de dekens zijn hoor ik het natuurlijk graag en probeer ik overal op te antwoorden

Met vriendelijke groet,
Elke Deckers

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:25

Ik heb de dekens gezen in Den Bosch en dat zag er goed uit.

Mijn vraag: wat kan ik het beste leggen op een paard dat dag en nacht buiten staat met inloopstal? Heeft nu een 200 grams op en had me voorgenomen daar een onderdeken onder te doen bij vorst. De deken moet dus goed waterdicht zijn. En liefst geschikt voor het hele seizoen.
En hoe vallen de dekens bij de borst? Heb een paard met brede schouders.

canvasdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 00:00

Wij hebben bij de Gelderse paarden van Koos de Ronde de L-195 katoen gevoerde dekens op liggen.
Dit is eigenlijk een deken die het hele winterseizoen op kan. Waterdichtheid kunnen we natuurlijk niet 100% garanderen maar dat doet Bucas gelukkig ook niet. Onze rug naad kan de eerste 2 tot 3 regenbuien nog licht water doorlekken maar zal daarna bijna altijd 100% waterdicht zijn.
als je een paard hebt met brede schouders is het aan te raden om een borstbeschermer erbij te nemen om schuurplekken nog beter tegen te gaan. We zijn bezig dit ook zo goed als mogelijk op te lossen en hebben hier een aantal proef dekens van in omloop om te kijken wat het allerbeste werkt.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 00:53

Mag ik vragen wat in de praktijk het verschil is tussen wol gevoerd en katoen gevoerd?
En dubbel gevoerd, is dat 2 lagen katoen?

Wanneer raad je welke aan?

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 01:49

Ik ben idd ook benieuwd naar het verschil en de voordelen van de verschillende voeringen?

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:49

Voor mij ook een belangrijke vraag. Hoe snel geven de sluitingen het op. En krijgt bijvb ijzer grip op de deken. Want er zijn bij mijn paard in zover gelukkig al 2 dekens kapot gescheurd doordat stof tussen de ijzers kwam en de stof pas heel laat kapot ging. Gelukkig ging de stof kapot anders hadden beider paarden vast been gebroken. En weer een ander paard heeft in een canvas die ik al Had met zijn voet been gehangen Gelukkig begaven de gespen het. Maar dit paard staat nu wel met blessure.

Ik zoek dus goed sluitende winter canvasdeken. Die ij nood wel kapot gaat. Maar waar ze slecht grip op krijgen.

Dit seizoen al 4 dekens kunnen laten maken. En nu dan weer de canvas. Hier word ik niet vrolijk van

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:43

Ik had de keus uit kunststof-plastic sluitingen en leren sluitingen. En van bovenstaande vragen staat best uitgebreid op de site hoe de deken is opgebouwd. De goede deken selecteren en dan heb je een best uitgebreide beschrijving met de specificaties.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:28

Ik volg even. Ben toe aan wat nieuwe dekens.
Had er vroeger wel van de canvas..

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:30

Is het het principe met 1 riem die je op 3 plaatsen kan bevestigen. Wany qua voorkant en dicht gaan zoek ik dat als bij normale deken. Want dat bevalt me bij 1 van de huidige 2 canvassen niet.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:34

Ik heb besteld, zal de ervaring wel laten weten als hij binnen is.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:45

norton84 schreef:
Is het het principe met 1 riem die je op 3 plaatsen kan bevestigen. Wany qua voorkant en dicht gaan zoek ik dat als bij normale deken. Want dat bevalt me bij 1 van de huidige 2 canvassen niet.

Je kan op de site zien dat de voorsluiting met twee sluitingen is..