Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ess_Ramona schreef:Nee, met een borstbeschermer gaan ze vaak op andere plekken schuren tot bloedens aan toe.
Mijn pony heeft er 1 gehad, en die heb ik na 3 dagen eraf gehaald omdat alles open lag.
Je kan andere merken / types dekens proberen? Sommige vallen groter uit en sommige kleiner.
Of heb je al veel gepast?

Tuedelue schreef:Hier ook slechte ervaringen met borstbeschermers. Op stal vervloekt iedereen die dingen.
Ik zou het ook even zo aankijken en als het echt niet gaat denk ik dat je toch opzoek moet naar een goede passende deken.
Ik weet niet of er voor paints ook zulke dekens bestaan maar ik weet dat je voor friezen bijv speciale dekens kunt bestellen die op de lichaamsbouw zijn aangepast. Omdat je met die paarden ook vaak moeite hebt met goede dekens vinden die passen bij de 'normale' collectie zegmaar.
Die hebben een gelijksoortige bouw als paints.
xGnger schreef:aub geen antwoorden dat dekens slecht zijn en weet ik wat allemaal. Mijn paard loopt met een winterdeken, klaar.
Ess_Ramona schreef:Nee, met een borstbeschermer gaan ze vaak op andere plekken schuren tot bloedens aan toe.
Mijn pony heeft er 1 gehad, en die heb ik na 3 dagen eraf gehaald omdat alles open lag.
Je kan andere merken / types dekens proberen? Sommige vallen groter uit en sommige kleiner.
Of heb je al veel gepast?
MirandaDvG schreef:xGnger schreef:aub geen antwoorden dat dekens slecht zijn en weet ik wat allemaal. Mijn paard loopt met een winterdeken, klaar.
Ik heb nog nooit gehoor dat een deken slecht is.
Tenzij het deken niet goed past.
Daarom zou ik ook gewoon door zoeken naar een deken dat helemaal goed past. Die zijn er zekerweten.
Een borstbeschermer is dan niet nodig