Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
demo_love schreef:Zo'n bit is gemaakt van twee soorten metaal en door contact met het speeksel krijgt het paard wel degelijk schokken. Niet vriendelijk dus.

Amaris schreef:demo_love schreef:Zo'n bit is gemaakt van twee soorten metaal en door contact met het speeksel krijgt het paard wel degelijk schokken. Niet vriendelijk dus.
gewoon niet waar
Geniaal, wat een fantasie!!
Janine1990 schreef:Jammer dat je te kortzichtig bent om het zelf te proberen.
Je kan natuurlijk ook gewoon een stukje koper en een paperclip in je mond nemen
demo_love schreef:Janine1990 schreef:Demo_love: Neem het zelf maar eens in je mond, dan kan je het zelf proeven.
Ik gebruik geen onvriendelijke bitten, dus ik heb ook geen rolletjesbit in huis.![]()
Wel op de manege vroeger mee gereden en het hielp geen barst tegen het vastpakken, het is gewoon symptoombestrijding.
Amaris schreef:demo_love schreef:
Ik gebruik geen onvriendelijke bitten, dus ik heb ook geen rolletjesbit in huis.![]()
Wel op de manege vroeger mee gereden en het hielp geen barst tegen het vastpakken, het is gewoon symptoombestrijding.
Aangezien het geen schokken geeft *grinnikt een beetje* is het dus helemaal geen onvriendelijk bit, zoals ik al zei.
Het is dungoed voor weinig plek in de mond
Het is een D-trensaltijd goed
Het enige nadeel is dat het enkel gebroken is. Ik ben niet van het enkelgebroken, maarja... zoals ik al zei: het is niet mijn paard.
---
Zilver en amalgaam is iets heel anders dan koper en rvs.
demo_love schreef:Janine1990 schreef:Jammer dat je te kortzichtig bent om het zelf te proberen.
Je kan natuurlijk ook gewoon een stukje koper en een paperclip in je mond nemen
Jammer dat jij niet met bronnen durft te komen en blijkbaar ook geen scheikunde of natuurkunde hebt gevolgd.
Lees dit eens:
http://www.techna.nl/Begrippen/Volta/ha ... tterij.htm
Het effect van twee soorten metaal in samenwerking met vocht (speeksel). En dan mag jij dat laatste proefje eens gaan doen, met zilverpapier op een vulling in je mond. Wedden dat het niet lekker voelt? Weet je ook wat een paard voelt..
Ik lees namelijk niets over schokken. Janine1990 schreef:demo_love schreef:Lezen is moeilijk...
"Er ontstaat een reactie tussen het zweet en het koper en aluminium. "
ELK metaal reageert op ander metaal...
Ja, lezen is inderdaad moeilijk voor jou...
Want wat is de reactie nu precies?
Nog even goed lezen en dan terug komen met het antwoord
Janine1990 schreef:demo_love schreef:
Jammer dat jij niet met bronnen durft te komen en blijkbaar ook geen scheikunde of natuurkunde hebt gevolgd.
Lees dit eens:
http://www.techna.nl/Begrippen/Volta/ha ... tterij.htm
Het effect van twee soorten metaal in samenwerking met vocht (speeksel). En dan mag jij dat laatste proefje eens gaan doen, met zilverpapier op een vulling in je mond. Wedden dat het niet lekker voelt? Weet je ook wat een paard voelt..
Ik heb geen vullingen, maar dat terzijde... M'n ouders wel, en die hebben nog nooit een schok gehad van wat aluminiumfolie in de mond. De pijn die je dan voelt heeft met de hardheid te maken.
Heb je die site überhaupt wel gelezen?Ik lees namelijk niets over schokken.
Niks hardheid, het is elektrische energie. En tuurlijk krijg je geen schok bij het eerste gedeelte, omdat je een stroomkring maakt. In de mond is er geen stroomkring en dus krijg je de schok. Hoe dacht je dat aarding werkte en wat er gebeurt als er geen aarding is? Citaat:Statische elektriciteit ontstaat als isolerende materialen wrijving van elkaar ondervinden, bijvoorbeeld polyester van een broek en wol van een stoel.
Aangezien koper en staal beiden geleiders zijn, kan er dus geen statische elektriciteit opgestapeld worden
Citaat:...en zullen er dus geen schokjes worden gevoeld. (voor de duidelijkheid)
In een vochtige omgeving (met elekrtisch geleidend speeksel) als een paardenmond zal er sowieso nergens lading worden opgebouwd.
no shock
Amaris schreef:En nu een site die wél van toepassing is:
http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... -schokjes/
Citaat:Statische elektriciteit ontstaat als isolerende materialen wrijving van elkaar ondervinden, bijvoorbeeld polyester van een broek en wol van een stoel.
Aangezien koper en staal beiden geleiders zijn, kan er dus geen statische elektriciteit opgestapeld wordenCitaat:...en zullen er dus geen schokjes worden gevoeld. (voor de duidelijkheid)
In een vochtige omgeving (met elekrtisch geleidend speeksel) als een paardenmond zal er sowieso nergens lading worden opgebouwd.
no shock
Maar goed, hoe dan ook: TS als je niets tegen een enkel gebroken bit hebt kun je het rolletjesbit gewoon eens proberen.