Ik zal het proberen kort maar krachtig uit te leggen.
Ik heb anderhalf jaar terug mijn paard gekocht en heb toen een Albion SLK zadel gekocht voor haar.
na een half jaar ging dit niet meer met mijn rug en heb ik het volgende half jaar niet kunnen rijden en voortdurend bezig geweest mijn rug te verbeteren zodat ik toch weer kon rijden. Helaas lukte dit niet dus had ik ervoor gekozen om een ander zadel aan te schaffen. Doordat mijn huidige zadelmaker het zo druk had dat hij pas na een paar maanden terecht kon heb ik een andere zadel maker gebeld.
Deze man heeft mij een Thorrowgood zadel verkocht en zou voor mij mijn Albion zadel verkopen.
Na een paar weken kwam hij terug omdat de kussens bijgevuld moesten worden na een aantal weken volgens hem dus dat heeft hij gedaan(en gaf mijn albion zadel terug). Niet veel later kwam de osteopaat voor mijn paard en die vond het zadel niet lekker liggen, daar baalde ik dus flink van omdat hij net was langs geweest. Toen heb ik mijn oude zadelmaker weer gebeld en laten opvullen maar hij zei dat het niet zo'n geweldig zadel was dus dat ik er maar een bontje onder moest doen. Overigens zei hij ook dat ik ook eventueel met liessteuntjes(volgens mij zei hij dit woord) kon rijden met mijn Albion zadel omdat dit mijn bekken zou kantelen.
Ik was dit verder weer totaal vergeten en ben verder gaan rijden met mn Thorrowgood zadel. Omdat ik toch wat problemen bleef houden met rijden(scheef paard, moeilijk recht te richten en komt daardoor moeilijk naar voren) is mn paard vandaag behandeld door een fysiotherapeut. Zij vond het zadel ook slecht liggen en was niet zo te spreken over dit merk zadel. Ik heb haar gevraagd om een goede zadel maker en daar probeer ik dus nu een afspraak mee te maken.
Mijn vraag is, heeft iemand van jullie wel eens gehoord over liessteunen? ik kan op internet echt niks vinden.. (en ik weet dus niet meer 100% zeker of hij liessteunen zei
)Ik kan natuurlijk die zadelmaker bellen hierover maar omdat ik toch weer naar een andere zadelmaker ga vond ik dit niet heel erg gepast.
Zodra ik een afspraak heb met mn "nieuwe" zadelmaker ben ik natuurlijk van plan om het aan haar te vragen maar ik ben zo benieuwd of jullie weten wat het is of dat jullie nog andere tips hebben.
Even concreet: Mijn probleem is dus, zadel 1(ALBION) ligt voor mijn paard goed maar voor mij niet.
Zadel 2(THORROWGOOD) ligt voor mijn paard slecht maar voor mij goed.
Wie heeft er een tip wat ik het beste kan doen? ben eigenlijk niet van plan om wéér een nieuw zadel aan te schaffen.
(Mijn rug trainen e.d. heb ik gedaan dus die tips hoef ik niet te krijgen)