[WN] Welke pad is beter.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

snoepie

Welke pad is beter.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 16:04

Ik ben op zoek naar een nieuwe, goede pad voor training, buitenritten etc. Ik vind o.a. de Classic Equine en de Professional Choice. Welke raden jullie aan? Wat is het verschil? Prijs ligt ongeveer gelijk nl.

Mabotje

Re: Welke pad is beter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:10

Zijn al tig topics over.
Je zoekt een goede pad: 5-star

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:11

Of diamond wool of wonpad

snoepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 19:23

Bedankt voor de reacties!
Die merken zeggen mij helemaal niks, waar koop ik 5-star of diamond wool of wonpad?
Bestellen jullie via internet? Ik kwam altijd bij Monique in Westerbork maar zij is er niet
meer, blijft weinig over in het Noorden.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:26

ANKY?

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:40

Je zit bij het westerngedeelte esmeerambo. Een anky pad kan niet onder een westernzadel.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:41

Oops, escuses.. :o

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:46

Mattes pads zijn ook erg fijn, maar weet niet of je zoiets zoekt.

snoepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 18:31

Van Mattes pads heb ik ook nog nooit gehoord. Ik ben op zoek naar een kwalitatief goede pad en dus hoe te bestellen, via welke site, aangezien ik in het Noorden van het land woon en hier weinig Western winkels zitten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:05

Evelien van Eurohorse zit ook ongeveer in het noorden, die heeft zat pads, oa de Classic Equine 100% wolvilt in diverse diktematen.

snoepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 15:48

Thanks! Heb haar een mail gestuurd.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:34

Heb je al een pad? Ik heb een equine te koop. 5x gebruikt.

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 07:55

Misschien even hier de vraag stellen, want ik vind niet meteen de juiste info:

Kan iemand me de voor- en nadelen uitleggen van de verschillende soorten pads en wat aan te raden is?
Ik ben nog een groentje op western-gebied en hoop hier nog wat bij te leren :-).
Ik hoor wol, neopreen, enz...

Ik volg reining lessen en hou van (lange) buitenritten... Zijn 2 verschillende pads hiervoor een optie?

Alvast bedankt voor de info!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:31

@annekexxx
Ik vind een echte wollen pad het aangenaamst, ik heb een prof choice voor lange ritten. Wol is de beste temperatuurregelaar.
Voor training heb ik die van Cattleman's uit neopreen, is makkelijk te onderhouden.
Mijn beide pads zijn anatomisch gevormd, vind ik het beste liggen op de rug :-)

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:54

Aha! :-)
Enneuh, 'anatomisch gevormd', hoe zie je dat?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:19

Dan is het geen horizontale / platte pad, maar zit er een holle rugvorm is.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 07:41

Lange buitenritten en reining zijn niet zo gemakkelijk te combineren. Voor reining heb je sliding plates nodig, en dat is nu niet bepaald geschikt beslag voor lange buitenritten...
Gevaarlijk zelfs. := En niet goed voor het paard. Bij een paard wat op plates loopt wordt de teen erg lang gelaten. Daardoor lopen ze automatisch meer met een schuivende gang. Dit wordt nog versterkt door de langere takken van de plate. Op zand kan dit niet zoveel kwaad, maar stel je voor dat je daar een paar uur mee op harde ondergrond rijdt. Ten eerste is dat niet de natuurlijkste gang van het paard, maar je wilt ook niet je teen afrijden bij je reiner ! Een echte (getrainde) reiner is ook niet gebouwd c.q. geschikt voor lange ritten, maar wel voor korte en hevige inspanningen. Ze verzuren erg snel bij verkeerde belasting. Ik maak nooit lange ritten met de wedstrijdpaarden, want je rijdt ze kapot. Met mijn vorige paardje, een kruising pony/quarter deed ik het wel. Je moet haar benen nu eens zien... Meer dan versleten. Een echte quarter/paint is dan nog een heel stuk minder sterk dan zo'n kruising. Je kunt het vergelijke met een sprinter die een halve marathon gaat lopen. Die bespiering is helemaal anders. In feite is het kiezen : of reining, of lange ritten maken. De twee samen is een no- go.

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:21

Reining is eerder recreatief, wekelijks een lesje en wat oefenen thuis. Ik heb niet echt wedstrijdambitie, ik vind het gewoon erg leerrijk en leuk.
Verder zijn de buitenritten hier niet echt zwaar en eerder relaxed en ontspannend voor de paarden (en ruiters).
Sliding places zou ik wellicht achterwege laten in de zomerperiode (of geheel) en de bijhorende sliding stops idem.

Alles draait hier voor mij om 'ontspannen'. :-) Ik neem aan dat een wekelijkse wandeling met af en toe wat draf en een galopje niet echt kwaad kunnen... Beweging op de weide is trouwens ook een constante hier.
En uiteraard zou ik voor de combinatie dan ook 2 pads voorzien.

Mocht ik me plots bedenken en wedstrijdambitie krijgen... We hebben hier nog een recreatieve merrie staan, die na haar jaren dressuur en springen, nu niets anders doet dan buitenritten. :-)
En nadien kan zij met pensioen en is er misschien wel een nieuwe optie die zich aanbiedt.
Alles op z'n tijd :-).

De merrie die ik nu gekocht heb, gaat ook regelmatig op wandeling, dus dat is ze gewoon.

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 12:35

Iemand een idee of dit een goede pad (Lakota) is? (Is ie dik genoeg? Goede kwaliteit?)
Afbeelding

Of heeft iemand een betere tip voor een goede wollen (of wolvilten) pad (prijs <200 EUR), online te verkrijgen en leverend in België?
Tips altijd welkom!

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 13:44

5 star zijn goede pads. Ik heb zelf eentje van Westernstpul (rené) weet niet welk merk, was 125 euro. Heeft leer en is al gevormd naar de rug van het paard, het is geen recht pad. Ik wil zelf altijd een pad waar al wat vorm in zit, ligt altijd beter op de rug.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:25

Als die kussen die er nu uit lijken te steken idd lekker dik en vooral stevig zijn, dan lijkt dit me wel een goede pad.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 08:38

Die Lakotapads zijn echt heel dik en groot (voor mijn paard en zadel té groot) en ik vond de synthetische fleece onderzijde niet prettig :n
Je kunt IMO beter kiezen voor een Classic Equine, Diamond Wool of 5 star viltpad.

Ik ben zelf heel tevreden met mijn Diamond Wool viltpad.
Afbeelding

Ik heb deze (contoured ranchpad) via Vaquero uit Venlo gekocht +:)+
zie http://www.vaquero.nl/anl/nlzakelijk.html bij tack & toebehoren. Hij levert ook aan België :j

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:16

Via welke webshop is de 5 star te verkrijgen? (Ik vind het niet zo meteen... enkel US webshops, en wie weet welke douane-/invoerkosten daar nog bijkomen...)

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:41

Ik heb momenteel een Diamond Wool pad besteld via Vaquero. Het jammere is wel dat ie wellicht pas eind mei geleverd wordt.
Ik heb momenteel een Cattleman's slow memory neopreen pad liggen voor training, maar deze absorbeert het zweet dus niet... (Enkel goed voor training, lijkt me.)
Ik moet dus op zoek naar een snel leverbare buitenrit-oplossing...

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:25

Ik heb op marktplaats een diamond wool staan ;-)