Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
_iDj_ schreef:Bedankt voor je reactie!
Ik heb een wow-fitter in de buurt zitten die voor jou op zoek gaat naar tweedehands, dus dat zou misschien een goede optie zijn. Alhoewel ik las dat je in 2 dagen een wow-fitter kan zijn, dan vraag ik me wel weer af of ik vertrouwen in zo iemand kan hebben..
Custom heb ik inderdaad ook al het een en ander over gelezen en zag op de websites ook types staan onder de €2000 (dan wel "glad leer" ipv "buffelleer").
Ninon Schutte heb ik ook over gelezen en ik lees inderdaad heel veel positieve verhalen!
Is alleen wel een stuk rijden vanaf Groningen

sharonalover schreef:Wel een eind weg voor jou, maar ik ben altijd zeer tevreden over Daaleman in Empe (Zutphen, Apeldoorn).
Een op maat gemaakt zadel ligt daar rond de 2000.
Je kan er altijd langsgaan, voor vrijblijvend advies, dat kost niksIs alleen wel een stuk rijden vanaf Groningen

Princesj schreef:Als ik het zo zonder foto moet bedenken, lijkt de rug erg op die van mijn merrie, alleen heeft zij ook nog een extreem grote schouder. Ik heb er nu een Fryso Profile opliggen, na 8 zadelmakers en 6 zadels in 2 jaar te hebben gehad, is dit het eerste wat inmiddels een jaar goed passend meegaat.
Voordelen van dit zadel:
- Kussens zijn anders gevormd waardoor je meer ruimte naast de schoft creëert
- Lengte, van andere zadels kon ik 17 tot 17,5 inch kwijt, nu 18 inch (ben zelf 1.78).
Chesss schreef:ik heb met mijn paard met ver naar achterliggende schouders en hoge schoft heel veel zadels geprobeerd, van euroriding titan tot aan een op maat gemaakt zadel door Ninon. met alle zadels liep die max een maand en dan deed hij het niet meer. Ik ben toen in contact gekomen met Tom van het drunens ruiterhuis en die heeft met mij allerlei zadels gepast uiteindelijk ben ik uit gekomen op een Anatomica Octant betaalbaar 1795 en zit waanzinnig. ik heb hem nu ongeveer 5 maanden en hij ligt nog steeds super en heeft ook nog niet opgevuld te worden.