Met lood trainen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Brandybos

Met lood trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 13:09

Mijn pony loopt nu z1 met mij. ik wil niet zeggen dat mijn pony sloft maar hij mag wel iets meer zijn voeten opgaan tillen. Want hij heeft al een keer z2 gelopen maar nu zijn de pony's veel beter geworden en moet hij een beetje meer gaan dansen ik train al heel erg op die achterhand en hij kan zelfs op zijn plek draven maar als ik hem dan iets naar voren zet verliest hij zijn danserige drafje toen dachten we aan lood want dan tilt hij ook zijn voetjes meer op. Eerst dacht ik dat dit heel erg onvriendelijk is maar als je er geen kilo's aan hangt valt het volgensmij wel mee! Ik dacht aan de ringen omdat ik zelf liever mijn eigen been beschermers om wil houden met rijden alleen zijn die ringen niet pijnlijk? Want jullie moeten echt niet denken dat ik mijn pony wil pijn doen dat is wel het allerlaaste wat ik wil doen alleen ik wil wel erg graag hoger de sport in kijk maar is naar een filmpje van champ of class deze pony wint elk jaar z2 maar hij word wel steeds doorverkocht dus dat is dan mogelijk! /3

Regendans

Re: Met lood trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:19

je hebt ook springschoenen met lood. maar waarom niet op een andere manier trainen? pony actiever maken en veel overgangen rijden,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:21

Zou gewoon werken aan je rijden ipv met van die middelen aan te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:23

Gewoon werken aan juiste impuls en gedragenheid. Blijkbaar missen jullie nog een heel stuk basis dus neem een paar stappen terug en heb vooral geduld.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:24

Ik snap de link met champ of class niet helemaal. Is dat je voorbeeld ofdenk je dat die op die manier wordt getraind?

Brandybos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 13:25

Dit is een pony die elk jaar wint

Brandybos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 13:27

Ik doe alles wat jullie hier allemaal zeggen zoals overgangen en dat soort dingetjes maar een klein gewicht er aan hangen van 400 gram volgensmij is dat zielig?

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:27

Maar die pony heeft toch niks met jouw pony te maken?

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:28

sws zorgen dat je plezier hebt en niet alleen voor de winst gaat..

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:28

400 gram.. dat is een halve kilo :oo
jij bent er nog niet klaar voor, laat dat nu niet ten koste gaan van je pony :x %)
hoe ben je in het z1 gekomen? door dat hoofd te leren zakken door er vanalles aan te knopen?...

Brandybos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 13:30

Nee maar als ik z2 ga rijden moet mijn pony goed lopen wil ik daar van winnen en mijn pony kan het want hij heeft al z2 gelopen en is in de z2 nl kampioen geworden alleen toen waren er nog niet zulke goeie pony's en ik probeer om hem wat meer zijn voetjes op te laten tillen maar dat werkt niet echt....

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:31

Misschien accepteren dat je pony minder talent heeft of dat jij als amazone dit nog niet rijtechnisch op kan lossen (rechtrichten/verzameling).

Niet ieder paard of pony heeft talent/supergangen :(:) om dan met gewichten te gaan werken is niet fair...
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 04-01-14 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:31

Niks eraan knopen, forceren is gewoon niet de bedoeling. Gewoon goed les nemen.
En je pony is Z2 maar jij niet.

Brandybos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 13:32

unihorses schreef:
400 gram.. dat is een halve kilo :oo
jij bent er nog niet klaar voor, laat dat nu niet ten koste gaan van je pony :x %)
hoe ben je in het z1 gekomen? door dat hoofd te leren zakken door er vanalles aan te knopen?...

Ik had gekeken op internet maar daar waren ook zulke gewichten en nee ik rijd gewoon normaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:33

Met gewichten rijden is niet normaal ;)

Brandybos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 13:34

Joolien schreef:

Daar kun je gelijk mee hebben maar goed les krijg ik wel alleen waarom zijn jullie zo tegen lootjes?

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:34

Eeeh, sorry, ik denk dat ik jou behoorlijk kinderachtig vind.. Je moet tevreden zijn met wat je nu bereikt hebt. Niet iedere pony is even geschikt voor welk niveau dan ook.. Ik weet wel dat als ik me zou gedragen zoals jij, ik het paardrijden verder wel kon vergeten en dan had mijn moeder mijn pony echt verkocht..

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:35

Gaat bij jou rijden alleen maar om winnen?

De pony is Z2, jij niet.
En dan hang je bij de pony die het wel kan gewichten er aan??
Zou het geen beter plan zijn dat jij het gewoon leert?
De pony heeft zich al bewezen, nu jij nog op een gewone manier.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:35

Brandybos schreef:
Dit is een pony die elk jaar wint

Dat is die internationale pony toch...loopt succesvol EK´s :7 mijn paard heeft ook lang niet zoveel talent als bv Valegro :+

Beetje dezelfde vergelijking denk ik.....

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:36

Wij hebben loodboots op stal liggen voor de training met dravers.
Als je wil kan ik een adres geven waar je deze kan kopen.

Het gewicht zit dan bij de hoefballen en maak je vast met een gesp.
Maar 400 gram is echt veel, weet niet waar je dat vandaan haalt dan krijg je nooit in 1 boots.
Maximaal 50/75 gram extra lood

Je moet je wel afvragen of je ze echt nodig hebt..

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:37

Plus, als jij normaal rijdt, heb je géén gewichten of wat dan ook nodig. Die pony kan het wel, JIJ kan het niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:37

Brandybos schreef:
Nee maar als ik z2 ga rijden moet mijn pony goed lopen wil ik daar van winnen en mijn pony kan het want hij heeft al z2 gelopen en is in de z2 nl kampioen geworden alleen toen waren er nog niet zulke goeie pony's en ik probeer om hem wat meer zijn voetjes op te laten tillen maar dat werkt niet echt....

zelf beter leren rijden of accepteren dat de pony niet meer goed genoeg is om nu te winnen en als dat voor jou niet goed genoeg is, hem weg doen naar iemand die hem wel appreciëerd.
Jemig wat klink jij als een verwend nestje.. :o "ik wil winnen dus ik hang maar lood aan zijn voeten ipv mezelf extra in te zetten"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:38

Brandybos schreef:
Joolien schreef:

Daar kun je gelijk mee hebben maar goed les krijg ik wel alleen waarom zijn jullie zo tegen lootjes?

Omdat loodjes maar een tijdelijke oplossing is. Je pony zal misschien 2 min zijn benen hoger optillen maar daarna niet meer. Dus heeft het geen effect. Langdurig trainen is vruchtbaarder en de normale weg. Alleen heb je daar wel geduld voor nodig. En dat is vaak het probleem. En als je pony blijft sloffen gaat er of iets fout in de basis of is je pony gewoon niet goed genoeg.

Brandybos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 13:38

Dit valt allemaal wel mee mijn pony heeft niet de beste gangen nee..
Maar de topruiters zeggen ook van je moet het maximale uit je paard halen en sommige gebruiken het ook bij hun toppaarden

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:38

Ik vind lood niet diervriendelijk. Waarom ga je geen cavaletti's lopen (je paard dan) om zo te beginnen hem te leren zijn voeten op te tillen.
Want wat is het doel van die loodjes? Meet kracht in de achterbenen? Dat zou ik dus anders doen, zie mijn voorbeeld.
Volgens mij zou mijn paard juist gaan sloffen/slepen met loodjes, al dat extra gewicht, wat moet je ermee :j
Laatst bijgewerkt door Marvel op 04-01-14 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt