Wat is nu het allercomfortabelste zadel voor buiten rijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Chezshir77

Wat is nu het allercomfortabelste zadel voor buiten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 18:40

Vraag zegt genoeg denk ik. Ik kan helaas niet blijven zitten in een barefoot :( Welk zadel is nu echt lekker zacht en comfortabel voor een ruiter? Endurance?

MelissaV

Re: Wat is nu het allercomfortabelste zadel voor buiten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:40

Western zadel :D Maar wel een goed merk en geen goedkoop zadel van zadelmarkt..

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:41

ROC zadels zijn perfect!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:45

Mijn oude vertrouwde kunstof bates van x jaar oud, heel oud. Comfortabeler bestaat niet, hebben ondertussen al meerdere mensen bevestigd. Ik gebruik het nog steeds liever dan op mijn Eric Thomas.. :=

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:50

Had eens een sommer spirit op mn paard. Geweldig fijn zadel

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:52

Het zadel waar jij goed in past. :Y) (En je paard ook uiteraard)

Ligt er maar net aan waar je van houdt namelijk.
Ik vind een westernzadel afschuwelijk maar ik kan het uren uithouden in een springzadel met lekkere korte beugeltjes buiten hoor. :P

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:53

Welke Barefoot heb je? Was deze al 'ingereden'? Dan zit 'ie sowieso een stuk beter. Aan een Barefoot moet je wel wennen, en dit kan even duren. Ik had dit in het begin ook met mijn Cheyenne, maar ik zou nu geen ander zadel meer willen <3

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:55

Ik zou inderdaad voor een endurance zadel gaan. Heb er inmiddels 3 gehad, en die wonnen het toch van de vzh en de dressuurzadels.

Heb trouwens ook 2 barefoots gehad, heeft uiteindelijk behoorlijk (negatieve) invloed gehad op mijn zit.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 18:59

Ik wil DOLGRAAG een barefoot maar na een mislukte ervaring met de cheyenne (2ehands maar wel met vps) durf ik niet meer. Ik kan echt niet blijven zitten, ik vind het wiebelig en raar.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:00

Voor mij is dat een Australian Stockzadel.
Maar dan wel van een goed merk.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:05

Brendaaaa schreef:
Ik wil DOLGRAAG een barefoot maar na een mislukte ervaring met de cheyenne (2ehands maar wel met vps) durf ik niet meer. Ik kan echt niet blijven zitten, ik vind het wiebelig en raar.

Hoe lang heb je er mee gereden? De eerste weken zat ik ook als een beginner op het paard, maar nu zit ik rechter en stiller dan dat ik ooit gezeten heb! Mis je misschien wrongen? Dan zou een Cherokee of Londen wat voor je kunnen zijn, de Barefoot Just Ad Just kan ook, dat is een Cheyenne met dijwrongen.
Had je aan je Cheyenne beugelriemen of fenders hangen? Fenders geven meestal ook meer steun dan beugelriemen. In combinatie met westernbeugels lijkt me dat helemaal comfortabel!

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:38

Stockzadel is heerlijk, maar vond ik onhandig omdat ik maar 1 zadel kan betalen en ook wil springen. Dus een Barefoot Cheyenne.
Probeer anders een ander merk boomloos, bv een Trekker, die zit weer anders maar ook erg lekker.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 19:50

StableDoor schreef:
Hoe lang heb je er mee gereden? De eerste weken zat ik ook als een beginner op het paard, maar nu zit ik rechter en stiller dan dat ik ooit gezeten heb! Mis je misschien wrongen? Dan zou een Cherokee of Londen wat voor je kunnen zijn, de Barefoot Just Ad Just kan ook, dat is een Cheyenne met dijwrongen.
Had je aan je Cheyenne beugelriemen of fenders hangen? Fenders geven meestal ook meer steun dan beugelriemen. In combinatie met westernbeugels lijkt me dat helemaal comfortabel!

Eerlijk? Ik heb hem na 1 keer proberen al verkocht.... ik zat echt zó slecht dat ik niet dacht dat dat ooit goed zou komen.... ik had gewone beugelriemen eraan hangen.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:53

Probeer eens een testzadel! Ik heb ook 2 weken een testzadel gehad. In het begin gingen m'n benen alle kanten op, m'n bovenlijf ook :+ Ik merkte dat ik steeds makkelijker ging zitten, en vooral dat ik helemaal geen rugpijn meer had (heb ik bij boomzadels wel). Toen paardlief even rare sprongen begon te maken merkte ik ook dat ik echt heel stevig zat. Ik heb toen zelf een Cheyenne gekocht, zelfs toen moest ik nog even wennen, maar na een maand met mijn eigen zadel (ik rijd dan maar 2x in de week ofzo hoor, dus jij zal denk ik sneller wennen) ging het super!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:49

Maar 1x geprobeerd? Dat is zonde. Ik heb toch ook wel minimaal 10x rijden ermee nodig gehad om er goed in te leren zitten. Maar nu zit ik er wel heel stevig in terwijl ik de eerste keer er bijna af viel in draf (aan de longeerlijn).

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:53

Ik ben echt heel tevreden over de westernzadels van de bosrand in soest. Zitten echt heerlijk. Heb van de week nog een cheyenne verkocht om nog zo'n zadel te kopen. Nu heb ik voor mijn beide haflingers 1. Voor mijn draver heb ik een barefoot london. Beter dan de cheyenne maar kan niet tippen aan de westernzadels!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:56

Ik rij altijd met barefoot. Cheyenne of Atlanta.
Voorkeu Atlanta, zit echt goddelijke. Kan er uren mee rijden.
Niet overdreven, want heb een rit gemaakt van 6,5 uur :+

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:47

Hangt er totaal vanaf wat je zelf graag hebt, de ene zit graag lang, de andere kort. De ene heeft graag dikke wrongen en diepe zit de andere zo min mogelijk,... Gewoon eens in de winkel vragen om een aantal zadels op de bok te mogen testen. Dan weet je ongeveer wat soort je fijn vind en dat kan je dan met de beweging van je paard volledig bepalen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:21

Ondanks dat je het zelf niet fijn vind... voor mij barefoot!
Ik heb een Cheyenne, zonder VPS! Dan een heerlijke dikke seatsaver erover en ik kan uren buiten rijden. Ik wil nooit meer iets anders

En net als Nessa.. ik maak ook ritten van 6 uur, soms wel langer! Ligt eraan of ik maar weer eens een omweg heb genomen of de weg kwijt ben :')
Laatst bijgewerkt door Maureen_M op 04-11-13 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:22

boomloos western zadel
Heerlijk!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:12

Barefoot Arizona! :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:16

Mijn Trekker Luxus zadel.

Zalig zadel waar je zo op weg rijdt. Het enigste waar je wel ontzettend aan moet wennen is dat je geen steun hebt qua benen (leer je mooi onafhankelijk en stil van zitten trouwens).

Maar iedereen die hem probeerd vind het zalig zitten en ik heb na 3 uur buiten rijden nog lang geen zere billen of benen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:24

Mijn westernzadel. Echt het fijnste zadel waar ik ooit in heb gezeten, heerlijk.
Het is een zogenaamd "trail" zadel, ontworpen voor lange ritten en dat merk je.

Edit: als je voor een westernzadel gaat, laat die zadelmarkt rommel en andere goedkopies dan liggen. Dat is zowel voor ruiter als paard niet goed.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:29

Barefoot en nooit meer anders :D
had hiervoor een australian stockzadel die reed ook heerlijk maar was erg zwaar..

barefoot cheyenne heb ik ik hoefde totaal niet te wennen

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:32

Cowgirl schreef:
Voor mij is dat een Australian Stockzadel.
Maar dan wel van een goed merk.

Ik gebruik ook een australian Stocksaddle voor de buitenritten, heerlijk! Enige nadeel is dat het zadel wel wat zwaarder is dan een normaal zadel.