Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
kleinvosje schreef:Ik ben het eens met jullie dat tijdens het rijden ter bescherming iets om gedaan kan worden. Wat ik wel vind is dat er een verschil is tussen een losse pees of een pees in het been van een paard. Het paard heeft zelf al een bescherming in de vorm van zijn huid.
marianne1980 schreef:Mijn mening:
Als je wilt dat je paard niks overkomt, moet je hem in een glazen kastje zetten en voorzichtig dagelijks afstoffen. Ik rij nooit met beschermers. Als je naar alles gaat kijken wat je in het dagelijks leven doet, met of zonder je paard, is heel het leven gevaarlijk. Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar als je bij alles wat je doet naar het gevaar gaat kijken, kan je beter op de bank blijven zitten (en waarschijnlijk val je daar dan nog vanaf en breek je wat..)
marianne1980 schreef:Het is ook zeker geen moeite om ze om te doen, maar hij kan door rollen en weer opstaan in z'n stal ook met z'n achterbenen de pezen van z'n voorbenen raken, dus dan zou je zelfs al in stal bescherming om moeten doen. Ik vind het gewoon niet nodig.
Iedereen z'n ding, maar het is niet mijn ding!
AaronYve schreef:Ja ik heb het meedere malen gezien omdat ik het zo interessant vind.
Tuurlijk is het goed om bescherming te gebruiken maar ik vind wel dat je niet moet gaan overdrijven en alleen zou kunnen rijden met bescherming.
In het filmpje houden ze een mes tegen de pees waardoor hij knapt. Weet niet hoe scherp het mes is ect.
Zou dan een filmpje willen zien waarbij een hoef ertegen aan komt, desalnietemin een heel interessant filmpje en het heeft zeker een waarschuwende werking.
Maar dat je alleen zou kunnen rijden met bescherming. Nee ben ik niet mee eens. Zou dan geeneens een dressuurwedstrijd kunnen rijden.