Ik moet een halster hebben voor mijn Haflinger x Tinker. Hij is 1.47 en niet heel zwaar gebouwd ( natuurlijk wel een beetje ) Wat voor maat halster moet ik nemen?
Oké bedankt. Het enige waar ik bang voor ben is dat zijn neus er niet door past bij cob. Maar zou dan evt zo één kunnen kopen die ook bij de neusriem verstelbaar is.
Ik heb voor mijn tinker. Maat full van halster, is 1.53 en niet heel grof gebouwd.
Dacookie
Geplaatst: 24-10-13 07:16
Heb ook een jonge haflingerxtinker. Hij heeft vooral de kleur van een Tinker, maar meer de bouw van een Haflinger. Zijn hoofd is meer Haflinger en hij draagt een maatje Cob halster. Wel eentje waar de neusriem van verstelbaar is; anders past ie er idd niet in. Ik heb de Pagony Tahoe lijn....
Ik heb een x tinker (vermoedelijk met haflinger) van ca 1.50. Voor haar heb ik alles in maat Cob.
WildDreams
Geplaatst: 24-10-13 07:23
Voor hem zou ik toch voor full gaan En: cob - te klein - halster kan niet veel groter gemaakt worden Full - te groot - kunnen altijd gaatjes bij om hem kleiner te Of, zoals se andere zeggen, allebei en passen Maar voor mij lijkt het full, succes verder!