hoefschoenen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

makkie79

hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 09:43

Afgelopen zaterdag ben ik flink eronderuit gegaan samen met mijn paard op straat!!
Er kwam een vrachtwagen te hard aangereden en ik moest te snel aan de kant waardoor mijn paard uit gleed en we samen lagen.
Nu is altijd al mijn grootste angst geweest dat ik uit zou glijden door de ijzers en ja hoor het is werkelijkheid geworden.
Gelukkig hebben we er beide niets aan overgehouden maar toch wil ik geen ijzers meer.
Ook met het oog op de winter en de sneeuwbal ellende...
Nu ben ik me aan het orrienteren op hoefschoenen maar kom er echt niet aan uit!!
De ene zegt dit de andere zegt dat!!!
Ik wil gewoon een schoen die makkelijk aan te doen is weinig poespas en die blijft zitten!!
De prijs maakt me niet uit maar wil gewoon het beste!!!
Dus ik zoek ervaring met diverse schoenen!!
Ook heeft mijn paard een nauwe stand van haar voor benen dus ik zoek geen lompe schoenen

Dus ik roep :

Deel je ervaring!!!!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:46

makkie79

Re: hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 09:57

Omdat ik van mening ben dat ijzers ook meer schade kunnen veroorzaken!!
Kijk het liefst wil ik blootsvoets maar dat gaat nu 123 nog niet doordat hij hoeven beschadigt zijn door het nagelen van de ijzers.
De plaatsjes van die site zien er verschrikkelijk uit hoor maar je heb ook hoefschoenen met klitteband die zulke schade niet kunnen veroorzaken.
Daarnaast die ik ze alleen aan met rijden terwijl je ijzers altijd aan heb!!!
En ik ben van mening dat hoeven moeten bewegen en met ijzers beperk je de beweging!!!
Daarnaast loop ik zelf ook liever zacht dan hard.
Ik ben van mening dat blootvoets het beste is maar daar moeten de hoeven wel geschikt voor zijn en omdat ik zoveel buiten rijdt en de hoeven daardoor te hard slijten ben ik opzoek naar een andere oplossing dan ijzers!!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:01

Dus je wil ze alleen voor het rijden gebruiken? Dan is het wel een goede oplossing denk ik :) Nou ja succes met het vinden van juiste schoenen dan.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:04

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:10

Een pensionklant van ons heeft voor haar pony de Equine Fusion Jogging Shoe en die bevallen heel goed.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:18

Ben een zeer tevreden gebruiker van de easyboots heb zelf de epics en nog gloves. De epics vergt meer handigheid met aantrekken, maar ben deze zelden tot nooit verloren. Gloves zijn heel makkelijk aan te trekken, maar verlies je daardoor ook sneller. Maar moest ook met galop opletten, want hij trapte met zijn achterhoeven de voorschoenen uit.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:35

Wij rijden hier met Delta's, nog nooit uitgevlogen of drukplekken gehad op de hoefballen.
Zijn simpel om aan te doen ;-)

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:31

Ik heb ervaring met de Old Macs, eenvoudig aan en uit te trekken en ben ze nog nooit verloren. Sind een paar maanden heb ik ook Renegades en die zijn nog eenvoudiger en fijner. Nadeel van de Old Macs is dat er vrij veel cordura stof aanzit wat even nodig heeft om te drogen als ik ze na een ritje met modder heb afgespoten. Daarnaast krijgt mijn arabier schuurplekken ervan zonder de speciale gaiters. De Renegades zijn in beide gevallen fijner.

makkie79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 19:56

pff wat een keuzes allemaal!!
Vandaag zijn der ijzers er onderuit gegaan!!
Ik laat ze effe blootvoets lopen en ga ook gewoon rijden en vanaf volgende week koop ik de schoenen!!
Welke ben ik nog steeds niet overuit!!
Ik heb al wel haar voorvoeten opgemeten lv 13 lang 12.5 breed rv 12.5 lang en 12.5 breed!!
Miss kunnen je me daarmee helpen??

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:02

Heb ze bij hoefschoenwinkel.nl gekocht.
Ben er echt heel blij mee, geen gedoe meer in de winter en het land e.d.
Ik heb ook de Equine Fusion in het zwart, alleen bij buitenritten. Gaat echt super. Zou even met Klaas overleggen!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:02

Kennis heeft smidjes, paard loopt goor de wagen, maakt er vele kms mee. Super tevreden! Zijn op maat gemaakt, maar de hoeven moeten wel regelmatig bijgehouden worden natuurlijk. In principe kun je prima meteen blootvoets gaan hoor. Zal even duren maar uiteindelijk zullen de hoeven het prima aankunnen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:08

Met die maten kan je al een hoop merken uitsluiten. De hoeven van je paard zijn nl behoorlijk rond. En de Easyboots, epics en gloves zijn meer voor hoeven die langer zijn dan breed.

Ik ben zelf ook aan het zoeken naar een paar hoefschoenen, en het paard waarvoor ze bedoeld zijn heeft ook vrijwel dezelfde maten. Van wat ik overal gelezen heb, kwam ik uit op of de Equin fusion, Cavallo simple boots of easy boots. Renagades zouden ook nog kunnen, maar die moet je dan echt aan laten meten. Verder is het echt uitproberen wat bij jou paard het beste werkt. Het ene merk zit bij het ene paard beter dan het andere merk, en andersom.

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:11

Ik heb de Marquis hoefschoenen. Zijn voor paarden met redelijke ronde hoeven. Je maakt ze helemaal passend door achteraan de luchtkamer op te pompen. Ik ben er al mee door het diepe zand, blub en water gereden, hebben rare sprongen en harde galop overleefd. Zijn nog geen enkele keer los gekomen :). Ik heb ze omdat mijn paard gevoelig loopt op steentjes en door het vele buitenrijden haar voorhoeven lelijk afsleten. Echt perfecte oplossing. Ze kan nu zelf draven over een zandpand met steentjes :).

Hier een foto:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-L8SZ6BNE.jpg

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:03

Valt wel mee met de renegades met die maten die je aangeeft. Je kunt ze standaard laten inkorten indien gewenst. Ik dacht ook dat ik dat nodig had omdat de hoeven ongeveer net zo breed waren als dat ze lang waren. Ik had het geluk dat ik even wat maten van de renegades kon uitproberen bij een vriendin en ben tot de conclusie gekomen dat de standaardmaat zonder inkorten prima was.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:04

De Old Mac g1 zijn overigens ook zeer geschikt voor ronde hoeven.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:08

Ik heb een tijd met renegades gereden. Je hebt ze ook in een winterversie met spikes. Ze gaan makkelijk aan en uit en was er super tevreden over.

makkie79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 21:54

ja mijn voorkeur gaat uit de FRA cavallo en dan de roze!!!
Mede doordat ze zoals ik ze bekijk niet kunnen knellen!!
Ik zie ook veel schoenen die je aan moet draaien met dunne ijzerdraadjes daar heb ik zelf mijn twijfels over maar at kan een gedachte zijn hoor!!
Ook ben ik niet zo voor zelf oppompen of zelf knutselen ik weet niet waarom maar ben denk zelf te bang dat ik het of te strak of te los doe of te weinig pomp of juist teveel.
Ik ben een beetje het type less is more !!
Uiteindelijk wil ik ze ook blootvoets laten lopen!!
Maar doordat haar hoeven niet super hard groeien wil ik ze erbij hebben!!!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:12

Nou roze heb ik niet, maar ik heb vanavond een paar in het zwart gescoord voor niet te veel op Ebay. Het zal me benieuwen hoe ze gaan bevallen.

Kaunos op alle sites staat echt dat je de renegades toch moet laten aanmeten. En van de standaard maten zou ik in de maattabellen echt een heel stuk aan de achterkant over hebben. Ik weet dat je ze in kan laten korten, maar dan lijkt het me nog dat je ze dan laat aanmeten. Omdat ik het eerst gewoon eens wil proberen, heb ik nu een paar 2e handjes van Cavallo gekocht.

makkie79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 22:26

Maar als ik zo naar de maten kijk zou mijn paard in maat 1 vallen...
ze is 1.60 heeft ze dan niet hele kleine hoeven??

MiriamArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:40

Mijn paardjes lopen ook op Cavallo's, ze bevallen zo goed dat ik ze in mijn asortiment heb opgenomen. Ik heb eventueel ook testschoenen beschikbaar om te passen en een stukje mee te rijden om te kijken of het bevalt.
De schoenen zijn erg makkelijk aan en uit te doen en knellen inderdaad niet. De schoen blijft supergoed zitten, zelfs onder extreme omstandigheden.

makkie79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 22:55

Ha dan moet ik jou hebben!! MiriamArt!!!
je heb van cavallo's maat 0 t/m 6
ik neem aan dat 0 voor shets zijn en 6 voor shires
waarom heeft mijn paard dan van 1.60 best een dikbil dan maar maat 1??
of heb ik nou echt zo fout gemeten??

makkie79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 22:57

wacht ik denk dus serieus dat ik verkeerd gemeten heb!!
lv 12.5 x 13.0
rv 12.5 x 12.5
dan zit ik dus in maat 3
125 x130

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:58

iana schreef:
Wij rijden hier met Delta's, nog nooit uitgevlogen of drukplekken gehad op de hoefballen.
Zijn simpel om aan te doen ;-)

Maar wel redelijke lomp, ik heb ze ook. Mijn pony heeft het alleen achter aan, en je hoort de schoenen wel eens langs elkaar schuren

makkie79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 22:59

of maat 2??
pff ik weet het dus niet!!
Ik laat denk ik iemand langs komen want hier ben ik dus bang voor dat ik het helemaal verkeerd doe!!