Het probleem: sinds ongeveer 2 maanden merkte ik dat mijn 4 jaar oude Anatomica wat ging zakken en platter ging liggen op de rug van mijn pony's. Niks dan lof verder over dit zadel, heb er 4 jaar lang goed in kunnen zitten en er hebben ongeveer 15 paarden altijd prima gelopen onder dit zadel. Dat het ietsje zakt is normaal, beetje opgevuld en klaar is kees. Maar daarna, is het meer mankementen gaan vertonen. Ik ben er een stuk moeilijker op gaan zitten. Ging teveel achterin zitten en had geen beensteun aan de wrongen meer. Mijn ene pony ging er iets minder ruim van lopen en vrijdag liep de andere pony moeilijk te doen in de aanleuning, wat deze normaal doet. In combinatie met het chagrijnig zijn met opzadelen sinds ongeveer 1 week ben ik acuut gestopt met het rijden op dat zadel. Sindsdien mijn op maat gemaakte Daaleman springzadel erop, en nergens meer last van. Aangezien ik geen zin heb om te gaan rommelen met dat zadel (en uiteindelijk toch naar een ander zadel moet zoeken) heb ik besloten om mij de kosten van het opvullen en aanpassen van het zadel te besparen, en gelijk ben ik gaan zoeken naar maatwerk, dat beviel mij immers het beste (Daaleman). Dat zadel ligt als gegoten en pony's hebben nog nooit zo goed gelopen als onder dit zadel.
Het probleem is, er zit niks zo lekker als mijn eigen Anatomica zadeltje! Heb al op veel merken zadels gezeten, en geen een zadel zat zo lekker als die. Ook het Daaleman dressuurzadel past niet goed bij mij, vandaar dat ik nu niet voor Daaleman kies.
Verder heb ik met maatwerk-dressuurzadels geen ervaring. Ik heb al wat rond zitten neuzen naar Custom, echter zijn die levertijden ontzettend droevig. Ook heb ik Ninon Schutte in overweging genomen, maar daar leken mij de wrongen niet groot genoeg.
Even kort samengevat zijn dit mijn eisen:
- Prioriteit 1 is het paard, het moet nagenoeg perfect liggen, liefst maatwerk. Mijn pony's hebben beide een vrij makkelijke rug, dus dat moet niet al te moeilijk zijn.
- Mijn wens is een diepe en gedwongen extra zachte en stevige zit, met grote kniewrong
- Liefst een zadel voor mensen met korte benen
- Close contact is wel een pré, maar niet persé nodig
Ik heb geen maximaal budget, als het voor het paard maar goed ligt, maakt het niet uit voor welke prijs
. Wie o wie kan mij helpen?