Teleurgesteld in Amigo deken, wie nog meer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Humphry

Teleurgesteld in Amigo deken, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 16:45

Hoi Bokkers,

Ik koop altijd mijn outdoordekens van Harry's Horse.
De pasvorm is super, blijven goed waterdicht en zijn daarbij goed ademend.
Neem je een 600 denier ipv een 1200 denier? Hij is nog steeds sterk!

Nja goed, waarom weet ik niet maar mijn oog viel op
de Amigo Hero 6 turnout lite ( zal de mooie paarse kleur wel geweest zijn :') )
( http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 0-g/116341 )

Paard heeft het deken een paar dagen om, is gaan rollen over een tak die afgewaaid is van
de boom en er zit gewoon een gat in...ook zitten er krassen omheen, die hele kleine sneetjes lijken
Ook zijn de garnituren van de deken nu al verroest, dit kan toch niet?

Ik heb de klacht bij de winkel voorgelegd waar ik hem gekocht heb, dus het is even afwachten
maar ik zou echt niet zomaar weer een Amigo aanschaffen, meerdere mensen die niet
tevreden zijn over dit product of heb ik gewoon echt pech?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:47

De deken uit je link is 600 denier. Dat zijn de meeste regendekens heeft dus net zo veel kans op kapot gaan als andere dekens.

purple

Re: Teleurgesteld in Amigo deken, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:50

Ik ben erg te spreken over de amigo deken! De pasvorm is erg goed en bij mij blijft hij gewoon heel. De sluitingen roesten wel wat, maar pony rolt ook heel vaak en wild door het (natte) zand, hier heb ik geen problemen mee.

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:51

Voor mij nix anders meer dan de Amigo's! Heb er nog nooit problemen mee gehad, gaan hier echt jaren mee:D
Heeft ook de perfecte pasvorm!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:51

Ik heb al jaren dekens van Amigo maar dan wel de 1200d versie. Nu na een paar jaar worden de gespen lelijk door gebruik en aan het einde van het seizoen wassen maar verder prima dekens!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:52

heb 4 amigodekens maar voor ik eraan begon wel paar keer kunnen ruilen omdat ze niet waterdicht waren. nou zit ik nog met 1 niet waterdichte deken. sluitingen roesten idd wel. maar wel blij met het liner systeem.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 16:52

Wesco schreef:
De deken uit je link is 600 denier. Dat zijn de meeste regendekens heeft dus net zo veel kans op kapot gaan als andere dekens.

Maar mn pony heeft hiervoor 4 jaar met een harry's horse deken van 600 denier gedaan, geen krasje, geen scheurtje, geen gaatje niets!
Amigo staat qua kwaliteit toch wel wat beter aangeschreven als harry's horse...

Mja niet dus :Y)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:52

Ik ben ook heel erg tevreden van mijn amigo dekens, Hh is een ander verhaal: schuurplekken, doorlaten,...

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:53

voor mij ook niks anders meer dan de amigo dekens heb al 2 jaar lang dezelfde en ze zijn nog steeds waterdicht en stevig!

youngster

Wij hebben hier ook een aantal Amigo's, niks mis mee. Denk idd een gevalletje pech.
Als je een sterkere stof wil hebben moet je naar de rhino of de rambo kijken ;)
De prijs kwaliteitsverhouding is bij de amigo prima, als je meer kwaliteit wil betaal je dus ook meer.

Celiien

Amigo is echt wen uitkomst! Normaal kom ik elke 2 maanden een nieuwe kopen en nu doet die het er al bijna een jaar mee *\o/*

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 16:55

maximuss schreef:
Ik ben ook heel erg tevreden van mijn amigo dekens, Hh is een ander verhaal: schuurplekken, doorlaten,...

Die ervaring heb ik dus helemaal niet, mijn harry's horse dekens ( 3 stuks, ongevoerd, 200 gr en 400 gr )
allemaal super waterdicht, ademend, stevig, na 4 jaar nog geen roest op gespen en sluitingen, na
een professionele wasbeurt gewoon weer als nieuw!

Maar met schuurplekken, ook geen last van, maar dat kan aan de bouw van het paard liggen natuurlijk.
Het ene deken ligt beter qua pasvorm op het ene paard dan het andere deken :)

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 16:55

Maar uit alle positieve ervaringen die ik hier hoor, heb ik dus gewoon pech gehad..
ben benieuwd met wat voor oplossing de winkel komt..

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:56

Hier ook een fan van Amigo! Ik heb er nu 3 en ik heb een hooligan-fjord maar deze blijven heel! Denk dat je dus gewoon even pech hebt gehad. :)

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:57

Ik ben qua pasvorm heel erg blij met mijn amigo deken! Alleen die waterdichtheid.. Ik heb 2 jaar terug een Amigo winterdeken met hals gekocht voor 130 euro, hij is 1 seizoen gebruikt, ik deed hem vorig jaar weer om en hij lekte door.. Ik Horseware dekens gemaild, (daar had ik hem gekocht) werd er dood leuk gezegt dat dat normaal was voor een Amigo deken en ik dan maar een Rambo moest kopen.. :?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:59

Das wel raar, ik heb nu 3 tweedehands Amigo's, al meerdere jaren en allemaal nog waterdicht, heb er 1 laten wassen en die doet het ook nog. Misschien even inspuiten met van dat tent-waterdicht spul?

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:01

Het is zeker raar, ik heb ook nog een regendeken van Amigo en die is nog steeds waterdicht na een paar jaar.. De deken heb ik inmiddels niet meer dus inspuiten gaat niet meer :P

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:03

@elegance hier dezelfde ervaring en als je dan naar de winkel gaat doen ze een waterdichtheidstest(klein bekertje water nog geen 2 minuten op stukje deken kiepen en dan dan beweren dat hij wel waterdicht is)
heb daar tegenover ook wel 3 andere dekens die wel waterdicht zijn. waaronder 1 precies hetzelfde als e niet waterdichte.

inspuiten of laten impregneren werkt allemaal niet deken blijft lekken

Deveney152

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:03

Mijn paard deze deken opgedaan en na een paar dagen zaten er al allemaal kleine scheurtjes in

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:06

wij hebben alle paarden onder Amigo dekens heb nooit geen klachten of schuurplekken of wat en de pasvorm is super.
Maar idd de deken van TS is 600 denier. Mijn merrie heeft dezelfde op maar zij is zo een dametje bij haar is hij nog als nieuw.
De ruinen en hengsten hebben de 1200 denier versie op en ik ga deze winter de eerste van 5 jaar oud pas afdanken. Vind het echt fijne dekens.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 17:10

Sythaa schreef:
wij hebben alle paarden onder Amigo dekens heb nooit geen klachten of schuurplekken of wat en de pasvorm is super.
Maar idd de deken van TS is 600 denier. Mijn merrie heeft dezelfde op maar zij is zo een dametje bij haar is hij nog als nieuw.
De ruinen en hengsten hebben de 1200 denier versie op en ik ga deze winter de eerste van 5 jaar oud pas afdanken. Vind het echt fijne dekens.

Ik heb hier totaal zn 8 outdoordekens liggen, allemaal een jaar of 4 a 5 oud en na een wasbeurt
ook allemaal als nieuw!
Mijn dame is totaal geen sloper of iets, alle dekens van alle merken zijn nog heel, geen krasje of scheurtje niets!
Op 2 na allemaal 600 denier dekens!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:10

Humphry schreef:
Wesco schreef:

Maar mn pony heeft hiervoor 4 jaar met een harry's horse deken van 600 denier gedaan, geen krasje, geen scheurtje, geen gaatje niets!
Amigo staat qua kwaliteit toch wel wat beter aangeschreven als harry's horse...

Mja niet dus :Y)

Hoe vaak heeft jouw pony met een HH deken over een afgevallen tak gerold :+?

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 17:14

Heb het niet geteld, maar het land waar ze hiervoor in stond stikte van de bomen
en dus van de losse takken :+
Ben persoonlijk van mening dat een deken hier wel tegen moet kunnen!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:16

Ligt er maar net aan. Afgevallen takken kunnen hele scherpe delen bevatten.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:17

Wilde net zeggen, wees blij dat je deken kapot is en niet de rug van je paard :=