Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Sharonaa_ schreef:Lage sprongetjes vind ik nog wel kunnen, maar wil je hoger gaan en meerdere sprongen doen zoals parcourtjes e.d. is het absoluut niet ideaal, je kunt inderdaad niet fijn de verlichte zit aannemen en dit is wel erg belangrijk met het springen. Als je niet vaak springt en niet de hoogte ingaat is het prima te doen, maar wil je het regelmatig gaan doen en wat hoger is het fijner met een springzadel.
Ayasha schreef:Dan vraag ik me af wat voor zadels jullie hebben en hoe gedwongen jullie daarin zitten. Ik kan perfect een verlichte zit aannemen in mijn dressuurzadel.
Weidebloem schreef:Hangt wel af wat voor type dresuur zadel je hebt, met mijn dresuurzadel heb ik ook wel 1m gesprongen, maar ik heb een ongedwongen zit en kan dus makkelijk verlichte zit aannemen. Ideaal is alleen anders... Met een gedwongenzit weet ik niet of ik uberhaubt mijn kont uit het zadel zou kunnen krijgen. Als je op regelmatige basis springt zou ik een veelzijdigheidszadel of springzadel aanschaffen. Tweedehands kan je voor een paar honderd euro een aardig zadel kopen, wel altijd even na laten kijken door je zadelmaker.