Iemand ervaring met Bucas leg warmer riding rug?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sette

Iemand ervaring met Bucas leg warmer riding rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 21:41

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:46

Geen ervaring mee. Maar hoe zit dat als je er af valt blijf je dan niet hangen. Waarom niet gewoon heel de deken over je benen heen en dan voor het zadel vast maken? Heb je deze (dure) deken niet voor nodig.

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 21:53

Zo doe ik het nu ook maar met wat wind gaat dat zo wapperen (of ik maak het dan niet goed vast :o )

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:56

ik vind 150 euro wel veel voor deze uitvinding. lijkt mij niks om op het paard de beengedeeltes op te rollen.

Sette

Re: Iemand ervaring met Bucas leg warmer riding rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 22:01

Dat oprollen is geen probleem, hij is inmiddels aardig bomproef. De prijs is idd aan de hoge kant, maar als gedwongen buiten(bak) rijder is een beetje comfort ook wel lekker.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 22:55

als je een gewone uitrijdeken ipv rond je zadel, rond je heupen dichtdoet (dus jij eerst op paard, uitrijdeken erover en aan je voorkant over je benen dicht) heb je hetzelfde effect. Maar als je er dan afvalt val je gewoon met deken en al, en blijf je niet hangen.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:18

Helaas werkt het met een gewone uitrijden niet zo fijn als je meer doet dan alleen wat stapwerk. Deken gaat bij mij schuiven omdat ik mijn beugelriemen er niet overheen kan plaatsen. Ik ben dan meer bezig met die deken op de plaats leggen dan dat ik lekker aan het rijden ben.
Ik ben benieuwd naar ervaringen van gebruikers! :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:24

Mette schreef:
Helaas werkt het met een gewone uitrijden niet zo fijn als je meer doet dan alleen wat stapwerk. Deken gaat bij mij schuiven omdat ik mijn beugelriemen er niet overheen kan plaatsen. Ik ben dan meer bezig met die deken op de plaats leggen dan dat ik lekker aan het rijden ben.
Ik ben benieuwd naar ervaringen van gebruikers! :)

ik heb een haakje aan het deel dat vlak achter je zadel zit gemaakt, en klik die vast aan mijn zadel :)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:39

Ik ben dan wel even benieuwd hoe je die vast klikt aan je zadel. Heb je daar ook iets aan zitten? Klinkt als een goed idee!
Maar wat als je valt? Blijf je dan niet hangen achter je deken?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:47

het haakje zit maar met twee of drie stikseltjes naaigaren vast, dat ding scheurt wel als ik eraf val.
eigenlijk het gedeelte die tegen de achterboom van je zadel komt heb ik een musketonhaakje aan gezet (met een stukje biesband rond de musketon, en vastgezet met twee stikseltjes, stevig genoeg dat deken niet wegloopt, los genoeg dat ik het zo terug uit elkaar kan scheuren). Ik heb wel ringetjes achterop mijn zadel, dus klik het gewoon daar aan vast.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:53

Helaas, ik heb geen haakjes achterop mijn zadel zitten.. Bedankt voor je uitleg! :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:15

Sette schreef:
Dat oprollen is geen probleem, hij is inmiddels aardig bomproef. De prijs is idd aan de hoge kant, maar als gedwongen buiten(bak) rijder is een beetje comfort ook wel lekker.

Als je comfort wilt en toch veilig (en die deken te duur vind) waarom neem je dan niet een paar chaps als deze Is neopreen en zijn echt lekker warm in de winter.

Ik heb zelf een paar ervan en ben ook een buitenbakruiter Deze trek ik over mijn rijbroek aan en kan zonder koude benen rijden. Tis alleen verhipte koud als je van je paard komt en je ze uittrekt :') :+

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 17:24

Ja, die heb ik maar dan heb je toch minder contact met je paard. Vind ik niet zo heel prettig, vandaar opzoek naar iets anders.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:29

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:34

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:39

Het is dat ik er het geld niet voor heb, anders bestelde ik die gelijk. Voordeel van de extra flappen is dat het lekker los zit om het been (tegenover de dekens die je voor je vast maakt en naar achter trekken...)
En je hoeft ze ook niet op te rollen voor je afstapt, kan toch ook als je er al af bent ? :)

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 18:09

ja, klopt. Rainlegs heb ik ook, zijn ook fijn maar niet echt warm.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:18

Rainlegs heb ik ook, maar daar houdt ik het écht niet warm onder (en de helft van de tijd ook niet droog helaas)
Maat is gewoon goed, het loop alleen langs de zijkanten zo mijn laars in en de flapjes op mijn knie kruipen omhoog. Leuk voor een buitje, maar helaas rij ik altijd buiten en dan valt er wel eens wat meer water naar beneden.

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 18:02

Mette schreef:
Rainlegs heb ik ook, maar daar houdt ik het écht niet warm onder (en de helft van de tijd ook niet droog helaas)
Maat is gewoon goed, het loop alleen langs de zijkanten zo mijn laars in en de flapjes op mijn knie kruipen omhoog. Leuk voor een buitje, maar helaas rij ik altijd buiten en dan valt er wel eens wat meer water naar beneden.

:D Herkenbaar.

Bedankt voor alle tips en suggesties, maar is er iemand die echt deze deken kent?

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:20

Dit ziet er trouwens ook wel interessant uit.
[RUI] Kipwarm rijbroek
Oplossing die ik nu heb bij heeeel koud weer (en sneeuw): een skibroek. Niet erg charmant maar ohhh wat zit dat lekker warm :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:38

He, dat lijkt mij ideaal zeg :) Het is wel prijzig, ben benieuwd naar ervaringen, want het lijkt mij wel ideaal. Rainlegs zijn niets, en ik heb zo'n mooie lange regenjas, maar dat ding is eigenlijk ook niet echt warm (bovenkant). En om het over mijn winterjas heen te doen ben ik zo'n onbeweeglijk michellin poppetje (en winterjas is al regendicht). Dit lijkt mij dan wel ideaal.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:45

Ik zweer bij mijn lekkere warme overbroek :)

Afbeelding

Ik ben altijd blij als ik hem weer aan kan in de winter, lekker over een rijbroek met stoffen zit heen. Het is lekker warm, alsof je met je dekbed over je benen aan het rijden bent, en het zit mij niet in de weg.

Het idee van die deken vind ik wel leuk (en lekker warm), maar ik zou er toch bang voor zijn dat hij je belemmert als je er af valt en dat je er dan in blijft hangen met alle gevolgen van dien. Ik heb er geen ervaring mee, dus ik kan je helaas niet verder helpen wat dat betreft.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:32

Ik ga dit topic even een schop geve.

Ben zeer benieuwd naar echte gebruikers van dit product ?
Ik overweeg hem te kopen, omdat hij in maat S te koop is.
Mijn pony is gevoelig voor spierbevangenheid. En ik ben een kou kleum.

Er is nu 10% korting bij bestellen boven 110 euro.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:43

Ik zag dat Dabo van Dabodesign sinds kort ook zoiets maakt (en vast voor een veel vriendelijkere prijs). Misschien haar eens een bericht sturen?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:44

Snadrem schreef:
Ik zag dat Dabo van Dabodesign sinds kort ook zoiets maakt (en vast voor een veel vriendelijkere prijs). Misschien haar eens een bericht sturen?

Waar vind ik dat ?? :o

hij is nu 136 euro. (bij de paardendrogist)
Ik vond deze website
http://hypostore.nl/bucas-irish-leg-war ... g-rug.html
Maar is deze betrouwbaar ??