wel of geen veiligheidsbeugels? wie heeft er ervaring?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica_R

wel of geen veiligheidsbeugels? wie heeft er ervaring?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 15:57

Hoi bokkers!

Ik heb afgelopen week een flinke smak van mn paard gemaakt! Ik ben er aardig goed vanaf gekomen, maar je realiseerd je wel wat er had kunnen gebeuren.. ik denk er nu dus over om veiligheidsbeugels te kopen. Ik heb er zelf geen ervaring mee en ben erg benieuwd wat jullie vinden van veiligheidsbeugels en de verschillende systemen (quik out, elastiek enz.)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :wave:

Shariell

Re: wel of geen veiligheidsbeugels? wie heeft er ervaring?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:59

die met elastiek vind ik zelf niet prettig, of het ligt aan mij haha maar ze gaan er constant af :P

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 16:04

Daar was ik al bang voor... ben benieuwd of dat bij meer mensen zo is!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:06

ik heb er met elstiek , ideaal !
je moet ze gewoon erom doen en laten zitten , niets aan de hand !
bij mij zijn ze alleen losgeschoten toen ik viel !
rubbertjes moeten wel om de 2 a 3 jaar vervangen worden ,
anders gaat het rubber scheuren.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 16:08

Okee :) welk merk heb jij? En die rubbertjes kosten 3x niks zag ik al!

LalaVita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:08

Toevallig heb ik een paar weken geleden deze aangeschaft:

http://www.ej.nl/products/10000007/1110 ... UGELS+FLEX

Ik heb voor deze gekozen omdat ik die met een elasiek aan de zijkant niet mooi vind en de andere allemaal veel duurder zijn.
Veiligheid gaat natuurlijk voor, maar voor mij kwamen deze gemiddeld qua prijs, looks en veiligheid er het beste uit.

Percy

Ik heb vandaag toevallig gereden met van die beugels met elastiekjes. Bij de vrienden waar die paarden van zijn gaan ze er nooit af maar ik vind het toch niet heel prettig met rijden.

Voor mijn dochter heb ik van die flexibele beugels gekocht van Sprenger. Die zijn een stuk mooier en daar schiet je ook gemakkelijk uit omdat ze meedraaien. Zij heeft ze aan haar springzadel omdat het toch een stuk veiliger is. Die schijnen ook heel fijn te zijn voor mensen met zwakke knieën en/of enkels maar ik heb ze nog nooit geprobeerd. Zij is er heel blij mee.

jmvdh

Ik heb die met elastiek wel, Ik vind ze zelf erg fijn, zijn bij mij verder nooit los gegaan, ja een keer toen ik eraf viel maar dat was de bedoeling. De enigste nadelen vind ik dat het er minder mooi uitziet (mijn mening) en dat je af en toe die elastiekjes moet vervangen, omdat ze dan gewoon oud zijn.. maar dat kost maar iets van 2 euro zo'n setje! :j

__denise

Op mijn vorige verzorgpony reed ik altijd met van die halfopen SafeStyle beugels, die zijn aan de binnenkant open. Dat was voor mij eerst heel erg wennen (altijd met de 'gewone' gereden), maar als dat eenmaal gewend is rijden ze heel fijn en zijn ze ook zo uit als het nodig is! Hiermee kun je je hak ook niet ophalen, anders ben je je beugel kwijt.

Het zijn wel redelijk dure beugels, deze waren het: http://www.barefoot-saddles.com/index.p ... anguage=nl

Bengell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:09

Ik heb zelf een lange zoektocht gehad naar fijne veiligdsbeugels die enigszins ook betaalbaar waren. De elastiekbeugels en dergelijke vond ik niks... Ik heb uiteindelijk gekozen voor de maxflexbeugels van Sir Lancelot, welke 360 graden kunnen draaien. Ik ben er erg tevreden over en wil dan ook geen andere beugels meer :D .

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:09

Ik heb de quick out. Soms is ie iets te quick. 1 keer in het bos door opzij springen van mijn paard met gewicht naast mijn paard gekomen. Paard draaide andere kant op en boem daar lag ik languit. Gelukkig was ik niet alleen. Nu weer gewone beugels aan mijn zadel.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:10

Jessica_R schreef:
Okee :) welk merk heb jij? En die rubbertjes kosten 3x niks zag ik al!

volgensmij gewoon merkloos.
met deze :
http://www.animoruitersport.nl/sprenger ... d3f2dea9eb
maar dan de kieffers ik ook ervaring , hele fijne beugels , ook voor je knieën heb er nooit meer last van sinds ik met deze rijd.
maar hier ben ik ''helaas'' nog niet mee gevallen , dus in hoeverre je losschiet kan ik nog niet zeggen.
maar hier word het rubber na een paar jaar ok slecht , en hier kun je niet
gewoon even nieuwe rubbertjes indoen , dat vin d ik het enige nadeel tot nu toe.

_Femkeeex

Ik heb deze, heel tevreden over. Klikken zich meteen open als je iets harder valt, wel iets duurder.

Afbeelding

Chinas

Ik heb kwik out beugels. Heb voor deze gekozen omdat je het niet ziet dat het veiligheidsbeugels zijn. Heb ze gelukkig nog nooit nodig gehad.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:12

Ik heb sindskort ook veiligheidsbeugels, niet dat mn tinkertje ooit wat doet.. Maar ik vind het voor mezelf gewoon een fijner idee..
In de winkel zeiden ze tegen mij dat je weleens hebt dat ze losschieten, maar dat heb ik nog niet mee gemaakt.
Ik heb deze

Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:12

Ik heb Sprenger Bowbalance. Ik heb ze nog nooit hoeven testen met vallen, maar rij er al jarenlang heel tevreden mee. Ook voor je gewrichten zijn ze erg prettig door de flexibiliteit. Als ik op een zadel zit met standaard beugels, voel ik het verschil meteen (dat zit een stuk minder prettig).

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:14

Ik zal investeren in Sprenger beugels. De system4 of de Bow Balance :) . Veilig, comfortabel en onverslijtbaar (mijn eerste paar gaat al 14 jaar mee).

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 16:14

Bedankt allemaal! Vind het maar lastig! Opzich vind ik veiligheid belangrijker dan uiterlijk maar ze moeten ook weer niet te snel losschieten ;p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:16

Ik heb beugels met elastiek aan de zijkant gehad, werkt prima (al ben ik nooit gevallen en heb ik ze dus niet echt getest) en bij mij schoten ze ook niet los. Het rijd net zo als met gewone beugels.

Nu heb ik deze beugels en ze zijn geweldig <3 Gedraaide ophanging, licht gewicht (ze zijn aluminium) breed voetbed en superveilig met de korf er op. Aan mijn spaanse zadel staan ze ook nog eens heel stoer, maar je moet er wel van houden ;)
Afbeelding

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:17

Paardjes45 schreef:
Ik heb deze, heel tevreden over. Klikken zich meteen open als je iets harder valt, wel iets duurder.

[ Afbeelding ]

Haha bij mij deden ze te goed hun werk. Ik was toen erg verbaasd dat ik ernaast lag. Was compleet onnodig.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:17

Jessica_R schreef:
Bedankt allemaal! Vind het maar lastig! Opzich vind ik veiligheid belangrijker dan uiterlijk maar ze moeten ook weer niet te snel losschieten ;p

Daarom zou ik dus ook gewoon voor Sprenger gaan ;) .

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 16:18

LalaVita schreef:
Toevallig heb ik een paar weken geleden deze aangeschaft:

http://www.ej.nl/products/10000007/1110 ... UGELS+FLEX

Ik heb voor deze gekozen omdat ik die met een elasiek aan de zijkant niet mooi vind en de andere allemaal veel duurder zijn.
Veiligheid gaat natuurlijk voor, maar voor mij kwamen deze gemiddeld qua prijs, looks en veiligheid er het beste uit.

Hoe werkt dit systeem precies? :+ ben nogal een dummy met veiligheidsbeugels :')

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 16:19

Leonieke schreef:
Jessica_R schreef:

Daarom zou ik dus ook gewoon voor Sprenger gaan ;) .

Zijn wel duuuuuur :wow:

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:20

Maar wat hebben die elastiekjes voor zin? Die kun je er net zo goed aflaten.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:21

misschien omdat je niet meteen je beugels verliest ?