Probleem Divoza Rossner Amerika dressuur zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

KingSter

Probleem Divoza Rossner Amerika dressuur zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 10:34

Hallo Allemaal,

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die een probleem hebben met hun Rossner Amerika dressuur zadel na aankoop (nieuw).
Bovendien ben ik benieuwd of er mensen met een ander type zadel eerder deze problemen hebben gehad.

Even een korte uitleg over de situatie. Ik verzorg samen met een vriend een haflinger.
Ik ben klein: 1.58 en heb een normaal gewicht 58 en bmi
Vriend: groot, is vrij licht wel gezond bmi.

Wij hebben begin januari dit jaar de zadelmaker van Divoza laten komen, omdat we graag een nieuw zadel nodig hadden voor onze verzorg haflinger.
Met passen zijn we ook vanwege de prijs uitgekomen op een Rossner Amerika dressuur zadel. Deze lag het allerbeste op onze haflinger en zat goed.
Dit zadel is besteld en werd vanuit het hoofdkantoor in leek geleverd bij divoza Zoetermeer voor ons. Daar aangekomen was de zadelpasser het niet
eens met de vulling en is het zadel nog een keer terug gestuurd naar Leek, hier een hele nieuwe vullen erin en weer retour naar zoetermeer.
Halverwege januari heb ik het zadel opgehaald bij divoza ( 14 januari 2013 om precies te zijn), ik heb netjes al het advies van de zadel passer opgevolgd wat
betreft het oliën en vetten.

Het eerste probleem deed zich voor halverwege April er kwamen kleine bobbels in het zitvlak van het zadel, deze verergerde naarmate de tijd verstreek.
Eind April heeft die vriend contact opgenomen met de zadelpasser van divoza in deze is langs geweest om het zadel te bekijken (helaas was het voor mij niet mogelijk aangezien ik net was geopereerd en niks kon). De zadelpasser heeft contact opgenomen met de baas van divoza zoetermeer met dit probleem en deze vond het gebruikssporen en hiervoor
werd er niks aan gedaan. Die vriend heeft een hoes gekregen voor over het zitvlak en daarmee klaar.

Op 27 Augustus 2013 is de zadelpasser weer geweest om de kussens te controleren deze waren weer helemaal niet goed (er zaten weer plakken in de vulling), dus er moet overnieuw een hele nieuwe vulling in de kussens. Ik ben zo langzamerhand helemaal klaar met dit zadel en heb contact opgenomen met divoza.
Mijn grootste probleem zijn de bobbels/ribbels in het zitvlak.

Ze hebben de zadelpasser gesproken en de eigenaar van divoza zoetermeer en deze wil geen nieuw zadel geven, omdat de bobbels/ribbels gebruikssporen zijn volgens de eigenaar van divoza zoetermeer. Er wordt gezegd dat er waarschijnlijk een dun persoon op rijd er dat van deze zijn zitknobbels uitsteken waardoor die tijdens het rijden het leer opstroopt er hierdoor de bobbels erin veroorzaakt. Er werd ook bij vermeld dat het niet uitmaakt welk type zadel je neemt dat je dit probleem altijd houdt!
Nu mijn vraag: Komt dit iemand bekent voor of niet??? Heeft iemand dit zelfde probleem gehad met wat voor zadel dan ook??

Daarnaast heeft de zadelpasser ons beide zien rijden om dit zadel, maar heeft zij ons dit niet gemeld.
Anders had ik dit zadel niet genomen of voorzorgsmaatregelen genomen dat dit niet kon gebeuren!

Wat zouden jullie doen in deze situatie? Een nieuw zadel willen??

Bedankt voor jullie tijd!

Groetjes,
KingSter

p.s: Kan helaas geen foto meesturen, zadel ligt bij Divoza
Laatst bijgewerkt door KingSter op 04-09-13 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

OnlyFroukje

Re: Probleem Divoza Rossner Amerika dressuur zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:41

wat een verhaal ik ben zelf 1.70 en weeg 50 kilo mijn WINTEC cair heeft dit niet hoor en ja ik heb botjes erop zitten ik vind dit ook een beetje een larie koek verhaal een duur zadel moet goed zijn klaar gebruikers sporen horen er in principe niet zo snel op te zitten is mijn mening, en ik zou als ik jou was kijken wat je hier mee kunt.

ps hiervoor had ik een lord veel goedkoper zadel waar ik dit ook niet mee had!

Succes

miss_eefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 15:48

Het hoort absoluut niet dat je dit soort problemen krijgt met je zadel, wat een flauwekul!? :? Ik heb mijn zadel al 8 jaar en hooguit een paar krasjes erop, dus dat is flauwekul.

Ik zou durven zeggen dat je hier te maken hebt met een ondeugdelijk product. Het product voldoet niet aan de garantie! Volgens de wet heb je dan gewoon recht op garantie! Kosten voor reparatie of een nieuw zadel zouden gewoon op kosten van Divoza moeten komen, want daar heb je het zadel gekocht dus zij zijn verantwoordelijk. Een product in de prijsklasse van een paardenzadel (hoeveel heb je ervoor betaald?) mag je zeker van verwachten dat het minstens twee jaar in goede conditie mee kan gaan als je het goed verzorgd, laat staan in de periode januari - augustus!

Het is altijd een lastige kwestie om daarin gelijk te krijgen, ik heb er op mijn werk dagelijks mee te maken. Maar je hebt officieel zeker weten recht op garantie. Wat zegt de zadelmaker ervan, over de oorzaak van de schade?

Ik zou zeker een nieuw zadel eisen, of je geld terug. Zijn ze helemaal betoeterd!

KingSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 16:16

Het zadel kost: 859 euro.

De zadelmaker is die van divoza zelf.

Ik heb inmiddels al contact gehad met juridisch loket en deze geven mij gelijk.
Het product voldoet niet en er is wettelijk vastgesteld dat alles binnen de 6 maanden niet voldoet
moet worden gemaakt of vernieuwd. Anders kan ik de koop ontbinden en moeten ze mij, mijn geld teruggeven.

Als advies kreeg ik om contact op te nemen met andere zadelmakers om te vragen of dit inderdaad een bekend probleem is( normaal is). Daar ben ik druk mee bezig, als extra vraag ik het ook hier.

Morgen hoor ik meer van divoza en gebeurd en niks worden er gerechtelijke stappen ondernomen!

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:23

Hier ook een met slechte ervaringen met divoza en rossner Amerika.
Ik heb een heel mooi 2e hands zadel gekocht.(rossner Amerika)
Een paar keer mee gereden maar het zadel schoof dus had instructrice mij gezegd je moet een leren banaansingel hebben. Paard kreupel en weggedaan nieuw paard gekocht en zadel past niet (van hafje naar Engels volbloed) dus zadelpasser erbij en ik wil dat zadel inruilen en hij zegt dat doe ik niet ik verkoop geen scheve rommel. Mijn zadel dus hartstikke scheef.

Ik een paar dagen later naar divoza omdat ik het niet oké vond om scheve zadels te verkopen zegt de verkoper: dat is je eigen schuld je stapt elke keer op. Ik dus doorgedramd en het zadel toch opgestuurd om te controleren. Eerst leeggehaald zagen ze dat er bij de boom spijker misten en eruit waren. Het was dus later wel een fout van hun en niet van mij gelukkig. Mocht later wel een ander zadel uitzoeken.

Moraal van mijn iets te lange verhaal rossner zadels zijn niet goed (vind ik) en de divoza service ook niet.

Gonda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:27

Ik heb geen ervaringen met een zadel van Divoza. Maar ik heb wel bij ieder zadel die ik gebruik, van die
"golfjes" of deukjes op de plek waar mijn zitbeenknobbels zitten. Altijd al gehad ook. Als ik jou was, bracht ik het zadel terug en vroeg;
Wat is mijn zadel waard? Dat bedrag zou ik aannemen, en naar iemand anders gaan om een zadel. Dit lijkt me niks wat je nu hebt, al die problemen. Veel succes!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:30

Ik heb hetzelfde zadel en heb geen problemen :)

Maar balen joh dat het zitvlak van die bobbeltjes heeft.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:31

Ik heb daar echt nog nooit van gehoord of het gezien, die bobbels op het zitvlak.

KingSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 16:42

LiiNd_Y schreef:
Ik heb hetzelfde zadel en heb geen problemen :)

Maar balen joh dat het zitvlak van die bobbeltjes heeft.

Ben jij gemiddeld van postuur of dun ??
Sorry voor de rare vraag, maar van divoza zeggen ze dat het een normale klacht is met dunne mensen
door hun zitbeen kobbels !?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:45

Ik ben gemiddeld ;)

Vind het raar dat Divoza zegt dat het een normale klacht is bij dunne mensen. Ook met dunne mensen moet het zadel goed blijven.

miss_eefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:47

Als je dit echt via de juridische weg zou moeten oplossen raad ik je aan eerst te kijken of divoza is aangesloten bij het thuiswinkel keurmerk oid (die hebben meestal zelf een geschillencommissie) of even een mailtje naar Vara Kassa wagen voordat je andere stappen overweegt. Een juridische procedure zou je meer kosten dan dat zadel waard is vrees ik...

Hopen dat Divoza gewoon even normaal gaat doen en dat dat allemaal niet nodig is natuurlijk. Maar geen twijfel dat jij je geld terug zou moeten krijgen. Misschien heb je wel net pech en een zadel met een productiefoutje?? Daarom vroeg ik dat over die zadelmaker, want je zou een onafhankelijke zadelmaker kunnen vragen of het een fout in de productie is maar gezien je het zadel niet in je bezit hebt momenteel, wordt dat lastig...

Dat over het dunne postuur is helemaaaaal flauwekul zeker voor dat geld.

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:48

Ik heb wel eens gehoord dat dit vaker voorkomt bij mannen. Hun zitbeenknobbels duwen meer in het zadel of ze zijn spitser.
Een zadelmaker vroeg ooit aan m'n moeder haar zadel van een man gekocht had, vanwege de deukjes op het zitvlak. Dat was ook het geval.

KingSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 17:02

Deukjes kan ik nog inkomen na een aantal jaar, maar mijn zadel heeft op dit moment allemaal ribbels aan beide kanten op het zitvlak. Met deukjes was ik ook niet blij, maar had ik dan liever gehad.

Bovendien als dit een veelvoorkomend probleem is met dunne mensen of mannen. Had de zadelpasser van divoza dit naar mijn mening moeten melden!
Aangezien zij tijdens het proefrijden ons beide heeft zien rijden en dus heeft gezien hoe wij eruit zien en hoe wij zitten op het betreffende zadel.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:04

Ik heb een Rossner Amerika + dressuur zadel en geen last van bobbels of ribbels. Ik ben ook dun en heb het zadel nu al een jaar of 5-6....

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:08

Ik heb 2 rosssner america zadels, beide zijn goed, ben 163 weeg 58 kilo dus normaal.
Vriendin van mij heeft ook een rossner america, bruin, daar ging op een gegeven moment de kleur vanaf...ze ging er mee terug om te laten opvullen, daar zei de zadelmaker uit zichzelf dat dat niet hoorde en heeft ze een nieuw zadel mee gekregen.

heb je al contact opgenomen met het hoofdkantoor?

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:14

hoi,
mijns inziens mag de zitting niet gaan bobbelen. de zitting wordt in de fabriek gemaakt, dus deze zou naar de fabriek terug gestuurd moeten worden.
wat ik in je verhaal wel netjes vindt, is dat de zadelmaker de vulling direct goed heeft nagekeken en geconstateerd heeft, dat deze niet goed is. Zadel terugsturen is dan een hele goede oplossing.
het zadel had niet zo uit de fabriek mogen komen, namelijk.
Niet alle zadelmakers letten daarop.

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:23

Ik heb ook een rossner Amerika. Dressuur zadel. Ik heb er ook geen last van heb het zadel. al 6 jaar. Ik ben 1.63 en weeg 53. Alleen je moet echt naar het hoofdkantoor bellen. Heb ook steeds slechte ervaringen met zoetermeer.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:26

Ik ben dun (1m83 en 60 kilo). Rij al 30 jaar paard en heb nog nooit last gehad van hobbeltjes/ribbels (of deukjes) in het zitvlak van mijn zadels.
En geloof me mijn zitbeenknobbels zijn duidelijk voelbaar.

miss_eefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:28

@driebergen de verkoper is verantwoordelijk, dus Divoza. Die moeten het daarna zelf maar met de fabriek oplossen.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:32

Ik heb veel problemen gehad met mijn rossner Amerika veelzeidigheidszadel. Piepende ophangpunten van de beugels. Mee terug geweest, bij divoza leek kreeg ik doodleuk te horen dat ik een maandagochtend zadel had. Daar baalde ik natuurlijk als een stekker van. Ik heb onwijs veel gebeld, 3x terug geweest met dat rotding, contact gezocht met de rechtsbijstand, omdat het zadel gewoon niet deugde. Ik werd gewoon niet gehoord bij divoza, het was in hun ogen geen echt probleem. Inmiddels was ik zo witheet dat ik een ander zadel wilde. Tsja...dan moest ik de volle pond gaan betalen. Dat ging ik natuurlijk niet doen. Op een gegeven moment heb ik mijn partner laten bellen. Die runt ook een eigen bedrijf. Nadat zij een gesprek hadden gevoerd kon ineens alles geregeld worden en heb ik zelfs nog een dekje gekregen.
De aanhouder wint!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:45

Hier ook een rossner rijder maar geen problemen ermee. Ook niet met de service maar vind wel dat dat echt winkel/personeels afhankelijk is.

Mijn zadel is nu 2x opgevuld en een 3e x kreeg ik het advies om een gelding eronder te doen (die de verkoper ook netje's opzocht) en alle 3 de keren werden er zelfs geen extra kosten berekend terwijl ik er wel 45min stond en dus ook een verkoper en een zadelmaker bezig hield.
Paard is erg verandert in bespiering dus vandaar het iets vaker opvullen/aanpassen.

Ribbels en deuken heb ik ook nog niet eerder gehoord.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:49

Ik heb dit zadel ook gehad en ongeveer het zelfde probleem gehad.
Gelukkig op tijd terug kunnen brengen en toch nog er zo'n 650 euro voor gekregen!

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:50

ik kan je wel zeggen, ik weeg ongeveer 45 kilo en rijd met een stubben zadel en nee, ik heb zeker GEEN bobbels of ribbels in mijn zadel.

KingSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 20:33

saskiaojan schreef:
Ik heb 2 rosssner america zadels, beide zijn goed, ben 163 weeg 58 kilo dus normaal.
Vriendin van mij heeft ook een rossner america, bruin, daar ging op een gegeven moment de kleur vanaf...ze ging er mee terug om te laten opvullen, daar zei de zadelmaker uit zichzelf dat dat niet hoorde en heeft ze een nieuw zadel mee gekregen.

heb je al contact opgenomen met het hoofdkantoor?

Heey,

Ik heb maandag contact gehad met het hoofdkantoor, erg vriendelijke dame.
Deze heeft de zadelpasser gebeld en mijn zadel zelf bekeken aangezien het nu in leek ligt.
Deze dame was het er mee eens dat het er niet echt mooi uitziet en begrijp mijn klacht.
Ze vertelde mij ook dat hun niks kunnen beslissen, ze kunnen alleen onderhandelen
de beslissing ligt bij de eigenaar van divoza zoetermeer zelf.

De eigenaar was op maandag niet aanwezig en deze dame was dinsdag vrij.
Ze zou het overdragen naar een college en deze belde mij dinsdag op met de
mededeling dat ik geen nieuw zadel kreeg aangezien het valt onder
gebruikssporen die normaal zijn en zeker bij een dun persoon waar de
zit beenderen goed in het zadel drukken/inwerken.
Deze maakt door het duwen dan de ribbels/bobbels in het zitvlak.

Aangezien ik het hier niet mee eens ben zou deze meneer nogmaals
contact opnemen met de zadelpasser en de eigenaar. De zadelpasser
is er morgen pas weer. Dan hoor ik dus weer meer.

Ben daarom alvast op zoek naar dingen die zijn verhaal tegen spreken en
vandaar dus contact met andere zadelmakers/passers en mensen met
soortgelijke verhalen of postuur. Aangezien meneer zegt dat het niet uit
maakt op welk type zadel een dun iemand rijd dat zich dat altijd vormt.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:39

Werkelijk toch niet te geloven, wat een onderbouwing pffff....
Ik ben zelf niet dun dus kan je geen advies geven, maar er zijn toch echt zat meiden in de paarden wereld die dun zijn en het zou niet best zijn dat de zadels daardoor gaan bobbelen/ribbelen.

Hoop dat je als nog voet bij stuk houd en dat ze straks toch meegeven