Tekna zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

aniquegraaf

Tekna zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 21:31

Ik zit te denken om een Tekna synthetisch lederen veelzeidingheidszadel A-6 te kopen, maar het is voor een fjord en ik vraag me af of het lange zadels zijn. Omdat mijn fjord niet een hele lange rug heeft.
En het gaat dan denk ik om een 17 inch of 16 inch. (denk voor mij zelf een 17 omdat mijn zus ook rijd)

Heeft iemand ervaring met dit zadel of is er iemand die hier meer rijdt?
(het moet wel een bruin zadel zijn)

Ellis_1990

Re: Tekna zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:45

ik heb zelf geen ervaring er mee maar ik heb er met de zadelmaker over gesproken en het schijnen hele moeilijke zadels te zijn qua passen op paarden/ponies. daarom gaan ze ook uit de verkoop omdat iedereen t zadel terug brengt omdat het niet goed ligt! de kussens van t zadel lopen in een punt omhoog en dat zou niet goed zijn ofzo! ( heb de helft van het hele verhaal maar begrepen)

Waarom ga je niet voor een wintec? dat is ook een kunststof zadel en die passen eigenlijk altijd als je de boom maar aanpast op je paard!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:51

Zover ik weet liggen deze zadels juist beter aan te passen dan wintec alleen is de techniek iets moeilijker.. goede zadelmaker zou deze zadels mooi pas kunnen krijgen.

Ik vond het zadel wel vrij lang, maar dat is een kwestie van passen met de zadelmaker.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:35

Ik heb nog nooit een slecht woord over tekna gehoord, alleen van de mensen die ze nog niet gehad hebben of gezien :') volgens mijn zadelmaker zij ze ook beter passend te maken dan wintec. Je hebt nu ook modellen zoals wintec met een verwisselbaar kopijzer.
Gewoon een zadelmaker laten komen en kijken welke maat erop past.