Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
volgens mijn zadelmaker zij ze ook beter passend te maken dan wintec. Je hebt nu ook modellen zoals wintec met een verwisselbaar kopijzer.
aniquegraaf schreef:Een zadelmaker komt ook binnenkort voor mijn andere paard. Ik kan ook maar weinig veelzijdigheidszadels vinden in het bruin.. Want dan zit ik te denken om er misschien een te bestellen. Dat is bij br. (via mijn ouders winkel te bestellen)
Maar ik weet dan niet goed welke inch ik dan moet doen? 16 of 17 inch..?
smurffie schreef:aniquegraaf schreef:Een zadelmaker komt ook binnenkort voor mijn andere paard. Ik kan ook maar weinig veelzijdigheidszadels vinden in het bruin.. Want dan zit ik te denken om er misschien een te bestellen. Dat is bij br. (via mijn ouders winkel te bestellen)
Maar ik weet dan niet goed welke inch ik dan moet doen? 16 of 17 inch..?
Dat moet je even door je zadelmaker laten meten. Mocht je de ruimte hebben 17, zo niet 16,5? Of 16.
Mallootje schreef:Wij verkopen heel regelmatig Tekna en mijn ervaring is net dat ze makkelijk passen. Ik zou echter wel voor de S-line kiezen, die heeft een verwisselbare boom.. Om die reden werken wij alleen met de S-line en dat bevalt ons erg goed!
orion456 schreef:Wij hebben ook recent een Tekna dressuurzadel gekocht, 17 inch voor onze erg korte, ronde pony (haflinger x groninger). Zij is 1.52 hoog en dus erg kort in de rug en heel breed gebouwd. Zadel ligt er perfect op en is kort genoeg. Het zijn juist helemaal geen lange zadels, maar ik heb alleen de dressuurzadels gezien, niet de vzh. Zien er mooi uit, zit is lekker zacht (vergeleken met mijn wintec isabell werth) en is makkelijk te onderhouden, schoon te maken. En je koopt een nieuw zadel voor niet al te veel geld + zadel is makkelijk aan te passen aan het paard. Het zadel ziet eruit alsof het van gewoon leer is, maar het is dus kunststof.
aniquegraaf schreef:Mallootje schreef:Wij verkopen heel regelmatig Tekna en mijn ervaring is net dat ze makkelijk passen. Ik zou echter wel voor de S-line kiezen, die heeft een verwisselbare boom.. Om die reden werken wij alleen met de S-line en dat bevalt ons erg goed!
Kunnen die andere zadels niet verwisselen van boom? En anders lijkt mij de S-6 wel wat.
En die is er wel in halve maten (bv 16,5)