Anky pad verbouwd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dabo

Anky pad verbouwd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 11:57

Gister vond ik mijn paard met een behoorlijke (oppervlakkige) snee op haar lijf op stal. Geen idee hoe dat gekomen is, maar daar gaat dit topic niet over ;-)
Ik heb haar lekker een dagje vrij gegeven (hele dag op het land gestaan) en thuis bedacht of ik niet een zadelvormig dekje zou kunnen maken, of een 'oud' dekje zou kunnen verbouwen, zodat ik vandaag toch lekker kan gaan rijden. De wond zit namelijk niet onder het zadel, maar wel onder het dekje. Lijkt me nogal gaan schuren.
Ik heb mijn dekjes verzameling bekeken, en er een mooie Anky uitgetrokken, als slachtoffer van de grote verbouwing!
Komt ie:

Afbeelding
Het originele dekje.

Afbeelding
De schaar erin!

Afbeelding
Oeps, en toen ging het even mis, mijn naald schoot eruit, en zat vast in de stof/machine. Gelukkig heb ik hem er met een tang uit weten te krijgen, en konden we weer verder!

Afbeelding
Klaar!

Afbeelding
Label erafgehaald, ik weet nog niet of ik hem er weer opnaai, en op welke plaats dan. Vanmiddag onder het zadel kijken of er een plekje is. Tenslotte blijft het wel een Anky he haha

Ik ben gek op Anky pads, ze blijven goed liggen, absorberen super, en zijn snel droog, én drogen niet kneiterhad op, zoals katoenen dekjes. :D

Wat vinden jullie van mijn project? :D :D
Laatst bijgewerkt door Dabo op 07-08-13 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske

Re: Anky pad, verbouwd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:58

Mooi gelukt.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:59

Oh mijn hart stond stil toen ik las 'de schaar erin' :') Maar het valt heel goed mee, ziet er leuk uit! Maar ik blijf het een beetje zonde vinden... Maar ach, het is niet dat je dekje niet meer bruikbaar is, integendeel :D

Sjors

Re: Anky pad verbouwd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:00

Woah das goed gelukt :j

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 12:00

Heleennn schreef:
Oh mijn hart stond stil toen ik las 'de schaar erin' :') Maar het valt heel goed mee, ziet er leuk uit! Maar ik blijf het een beetje zonde vinden... Maar ach, het is niet dat je dekje niet meer bruikbaar is, integendeel :D

Nee precies, ik denk dat ik deze juist met warme dagen heel véél zal gaan gebruiken!
Buiten dat, ik koop alleen 2e hands Anky's dus dat scheelt ook wel hihi

xGitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:02

Bij de tweede foto dacht ik echt 'ohjee, dat komt niet goed..'
Maar het is echt heel mooi geworden, ik zou zelfs overwegen om zoiets te kopen in de winkel van Anky :P

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:04

Als iemand dat deed met een anky van mij zou die er niet goed van zijn :D

Buiten dat, het is wel goed gelukt en een goede oplossing voor jouw 'probleem'. ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:05

Ik heb ook een verbouwde :j
Bevalt mij uitstekend, wat minder stof op mijn pony zijn lijf tijdens hete dagen.

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:06

Da's mooi gelukt, maak je ook een foto van onder het zadel :) Ben ik wel benieuwd naar.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:06

wauw, ik zou ze inderdaad ook kopen als anky de serie zadelvormige dekjes heeft!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:07

Prachtig gelukt +:)+

Zou het labeltje er ook wel weer opnaaien, leuk juist :j
Meestal zitten ze dan toch bovenop, of je maakt er een singellusje bij waar 't op past ...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 12:11

wow, wat een reacties! Thnxx!

Nieuw in de winkel zou ik ze denk ik niet kopen, veel te duur! Maar 2e hands... ;)

Dat label is best groot, Shirley, en ik wil dan wel dat die 'vrij' zit, dus niet half onder het zadel ofzo. Misschien in het midden op de rug, achter het zadel ofzo. Singellusje moet wel erg breed worden, wil hij daar op passen. Buiten dat, vind ik deze dekjes juist ook zo fijn omdat er GEEN lussen opzitten :D

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 12:12

catzkillz schreef:
Da's mooi gelukt, maak je ook een foto van onder het zadel :) Ben ik wel benieuwd naar.

Ja, doe ik vanmiddag! :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:13

-O- Slecht plan dus, sorry ..

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 12:18

Shirley schreef:
-O- Slecht plan dus, sorry ..

Niet per definitie een slecht plan hoor, maar het label is 4cm breed.. :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:30

Netjes hoor, je kan een foto mailen naar Anky en dan kopen ze je idee misschien wel :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:31

Die van mij krijgt gewoon een dekje op als hij ergens een kras ofzo heeft hoor. Ik zou niet weten waarom dat zou schuren.

Maar ik ken jouw paard en jouw dekjes niet, en hoe dan ook is het een leuke knutsel. Je hebt nu ook de állereerste zadelvormige Anky :D Van de resterende stof zou ik een frontriem oid knutselen, en dan daar het label op :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:31

Ik heb het label er bij die van mij af gelaten. Dat het een Anky is maakt voor mij niet uit, het ging me om de stof en het Zadelvormige model. Heb er een aantal tweedehands via mp gekocht en er 1 laten verbouwen. Het plan was om er meer om te laten bouwen, maar degene die het voor mij gedaan heeft, heeft het zo slordig gedaan. dat ik nog zoekende ben naar een adres in de buurt voor de andere pads.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 07-08-13 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 12:36

Koper schreef:
Die van mij krijgt gewoon een dekje op als hij ergens een kras ofzo heeft hoor. Ik zou niet weten waarom dat zou schuren.

Maar ik ken jouw paard en jouw dekjes niet, en hoe dan ook is het een leuke knutsel. Je hebt nu ook de állereerste zadelvormige Anky :D Van de resterende stof zou ik een frontriem oid knutselen, en dan daar het label op :D
Nee niet de eerste, die heeft Marije_jiplover! :D
Die wond zal nu ook wel dicht zijn hoor, dus een gewoon dekje zal nu ook niet zo'n probleem meer zijn, maar het idee kwam gister in me op, en dan MOET ik het uitvoeren, klinkt jou vast wel bekend in de oren toch? ;)

Marije_jiplover schreef:
Ik heb het label er bij die van mij af gelaten. Dat het een Ankj 13 maakt voor mij niet uit, het ging me om de stof en het Zadelvormige model. Heb er een aantal tweedehands via mp gekocht en er 1 laten verbouwen. Het plan was om er meer om te laten bouwen, maar degene die het voor mij gedaan heeft, heeft het zo slordig gedaan. dat ik nog zoekende ben naar een adres in de buurt voor de andere pads.
Weet niet waar je woont, maar ik ben in te huren hoor ;) hihi

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:37

Haha, dat klinkt absoluut bekend :D

Ik wil er eigenlijk ook één :P Ik had ooit een mooie pale yellow, stond beeldig op mijn vos maar een Ankydekje op een IJslander vond ik wat over the top. Nu ik dit topic zie heb ik gruwelijke spijt dat ik dat ding verkocht heb!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:42

Goed gedaan zeg en fijne wat dikkere zadelvormige dekjes zijn ook lastig te krijgen!

Vissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:52

Ziet er netjes uit zeg! Schrok wel erg bij foto 2 maar het resultaat mag er zeker wezen!
Heerlijk met die zomerse warmte!
Natuurlijk foto van onder het zadel zou erg leuk zijn :-)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 13:12

flappie28 schreef:
Goed gedaan zeg en fijne wat dikkere zadelvormige dekjes zijn ook lastig te krijgen!
Gat in de markt dus! :D
Vissy schreef:
Ziet er netjes uit zeg! Schrok wel erg bij foto 2 maar het resultaat mag er zeker wezen!
Heerlijk met die zomerse warmte!
Natuurlijk foto van onder het zadel zou erg leuk zijn :-)
Komt vanavond. (moet het hier niet blijven regenen natuurlijk haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:17

Nou, dit zou voor mij de enige manier zijn om een Anky dekje te gebruiken!!!
(en dan níet dat sneue label er weer op)

Dus als je dit in opdracht doet...

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:25

Toen ik de 2e foto zag dacht ik ohoh...

Maar het is echt super netjes geworden +:)+
Het lijkt net of het zo hoort, ik zou het niet kunnen :+ (al zou ik al niet eens de schaar in een van mijn anky dekjes durven zetten :o )