slofteugel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Perryx

slofteugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 19:09

hoe maak je een slofteugel vast? aan de singel? daar heb je een lusje voor nodig ? maar die heb ik niet. is deze slofteugel dan nog op een andere manier vast te maken of heb ik toch echt zon lusje voor aan de singel nodig?

IvankBacardi

Re: slofteugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:13

je kan een lusje maken van een strotouwtje.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:14

Als je niet weet hoe hij werkt, zou ik hem niet gebruiken, stro touwtje kan gaan schuren.
Anders even google gebruiken of boktwiki!
Succes

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:15

als je niet weet hoe je een slof moet bevestigen weet je dan wel hoe je deze moet gebruiken?

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:16

Je kan ook een singellus apart kopen :j

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 19:37

ja maar die kost 10 euro, vind ik een beetje te gek voor zon klein ding.

denk dat ik stro touwtje idd ga gebruiken, heb nog wel 2 bontjes hier liggen. die kan ik er dan wel om heen doen :)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 26-07-13 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:39

Doe dat nou niet. Als je harnachement gebruikt, gebruik dan ook goed harnachement. Ga niet zitten knutselen met strotouwtjes, dat doe je gewoon niet. Als een simpele lus van 10 euro je al te veel is. :=

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:41

Waarom wil je een slof gaan gebruiken?

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:42

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:44

Je kan een sperriempje ervoor gebruiken.

EvaLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:45

volgens mij vroeg ze heel normaal hoe een slofteugel te bevestigen , vind al dat commentaar hier altijd maar niets...

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 19:46

Ah dat is ook super slim, een sperriempje!! Dat ga ik doen. Super bedankt!

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:47

EvaLucky schreef:
volgens mij vroeg ze heel normaal hoe een slofteugel te bevestigen , vind al dat commentaar hier altijd maar niets...

Jups, ik ben het hiermee eens.

Een sperriem kan helpen. :j

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:47

EvaLucky schreef:

Ik ben het met je eens, maar ik begrijp hun wel. Als je dat wilt gebruiken, weet je toch wel hoe je 'm moet bevestigen?

EvaLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:50

jaa dat ben ik ook met je eens lolly , maar goed als ze nou een goede manier van bevestigen zoekt zonder er geld aan te willen spenderen , waarom dan dat eeuwige commentaar erbij?
iedereen weet het hier altijd' beter ' en dat vind ik persoonlijk wel eens vervelend over komen , vooral als iemand om advies vraagt en niet om commentaar.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 19:51

Ja dat weet ik uiteraad natuurlijk ook!!!!!! Maar heb niet zo een lusje dus wou weten of hy ook op n andere manier te bevestigen is ? :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:54

EvaLucky schreef:
jaa dat ben ik ook met je eens lolly , maar goed als ze nou een goede manier van bevestigen zoekt zonder er geld aan te willen spenderen , waarom dan dat eeuwige commentaar erbij?
iedereen weet het hier altijd' beter ' en dat vind ik persoonlijk wel eens vervelend over komen , vooral als iemand om advies vraagt en niet om commentaar.

Volgens mij antwoord hier bijna iedereen ontopic, ik vind je posts dus vrij overdreven. Daarbij: 'koop een lusje' is nog altijd (goed) advies. Als je er voor kiest een bepaalde hulpteugel te gebruiken, koop dan ook de goede accessoires voor deze hulpteugel. Of een singel met lusje, of een goede vlakke lus die er speciaal voor gemaakt is. Niet gaan prutsen met strotouwtjes (schuurt) noch met sperriemen. (dat moet lekker aanvoelen voor het paard eenmaal aangesingelt) Lijkt mij persoonlijk niet meer dan logisch, maar goed ik rijd graag met tuig dan in orde is en het maximale aan comfort bied aan mijn pony.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:56

Lara_Silver schreef:
EvaLucky schreef:

Volgens mij antwoord hier bijna iedereen ontopic, ik vind je posts dus vrij overdreven. Als je er voor kiest een bepaalde hulpteugel te gebruiken, koop dan ook de goede accessoires voor deze hulpteugel. Of een singel met lusje, of een goede vlakke lus die er speciaal voor gemaakt is. Niet gaan prutsen met strotouwtjes (schuurt) noch met sperriemen. (dat moet lekker aanvoelen voor het paard eenmaal aangesingelt) Lijkt mij persoonlijk niet meer dan logisch, maar goed ik rijd graag met tuig dan in orde is en het maximale aan comfort bied aan mijn pony.

Zo denk ik er ook over :j

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 19:59

Wat een onzin. Sperriem is ook van leer. Precies hetzelfde. En nog kleiner dan die lus ook nog dus!

En ik heb het ding maar voor 5 weken nodig dus waarom zou ik 10 euro weggooien aan zo riempke!!

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 20:02

"Zo'n riempke" kan altijd van pas komen. Ik dacht toen ik nog een manegeruiter was zonder eigen paard: 'wat moet ik nu met een dekje en halster?' toen ik die kreeg voor mijn verjaardag. Halfjaar laten, toen ik m'n eigen pony kreeg kwam dit toch van pas. Dus "zo'n riempke" kan altijd van pas komen

Ook hoef je zo aanvallend niet over te komen, we proberen je te helpen, sommigen hier geven enkel commentaar, dat klopt, maar zoals Lara_Silver zei: je wilt je pony toch in comfort laten lopen ipv zelf in elkaar geknutseld prul?
Laatst bijgewerkt door LOLLYYwood op 25-07-13 20:04, in het totaal 3 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 20:03

@TS: Juist, daarom. Kleiner oppervlak betekend meer druk op één punt. Denk maar na, wat zou fijner voelen voor je pony, een brede vlakke lus, of een dikker en smaller riempje? Is een heel makkelijk rekensommetje. Het is maar hoe ver je wil gaan voor het comfort van je paard. (en 10 euro vind ik dus alles behalve ver) Uiteindelijk verplicht niemand je iets, mij boeit het ook bar weinig als jou pony dadelijk met een schuurplek of singelnijd zit, dat is jou probleem.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 20:34

Ook ik rij met slofteugel , ik kan hem makkelijk bevestigen aan mijn singel met clipjes.
Ik heb ringen aan mijn singel, superhandig!
Normaliter zit er een lusje bij. Eventueel heb ik die wel over. Kun je zo aan de onderkant bevestigen.
Tegen verzendkosten mag je hem wel hebben, ik doe er niks mee.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 19:19

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:21

Waarom zou je met de slofteugel willen gaan rijden?

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:25

Ik snap je vraag niet TS?