Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
(niet dat tumtum of rivaldo er ee. Nodig heeft
) 
Dees schreef:Een niet uitgeschoren oorschelp is prima in staat om invloeden van buitenaf weerstand te bieden.
Ik zie het nut niet zo van die oorbekleding.
Anders dan dat, ik kom ook zelden een vliegenmasker tegen wat wel goed passend is bij de oren.
Belangrijker dan oorflappen - zorg dat je een masker hebt dat écht bij de ogen vandaan blijft.
Persoonlijk vind ik die van Field Relief het allerbeste. Al lijkt die stevige van Rambo ook prima.
Livito schreef:http://www.equimatch.nl/dekens-halsters ... onderlegd/
ik vind dit echt een super fijne vliegenmaskers, ik heb er al veel geprobeerd maar dit is echt de enige die fijn blijft zitten, ver van de ogen afstaat en die hij eigenlijk niet afdoet, heel per ongeluk door het rollen misschien, maar alle andere vliegenkappen tot nu toe lagen altijd in de wei.
nadelen heeft hij eigenlijk niet vind ik zelf, enige misschien dat ze een beetje uitrekken maar verder?

Syllke_x schreef:Ik heb ook voor een vliegenfrontriem gekozen, ook omdat mijn pony met andere jonge paarden op de wei staat en ik bang ben dat ze aan een masker gaan bijten enzo (iemand daar ervaring mee?)
).
simodi schreef:Als je goed passend en dus wat duurder masker koopt heb je geen last van dazen die eronder kruipen!
Ik heb maskers van Cashel, met oren, zodat de dazen ook niet op de oren gaan zitten.
Heb een uitvoering voor in de wei (zonwerend) en voor het rijden (over je hoofdstel, iets dunner) en deze bevallen supergoed! Zijn heel degelijk en fijne pasvorm.
Kinke schreef:Livito schreef:http://www.equimatch.nl/dekens-halsters ... onderlegd/
ik vind dit echt een super fijne vliegenmaskers, ik heb er al veel geprobeerd maar dit is echt de enige die fijn blijft zitten, ver van de ogen afstaat en die hij eigenlijk niet afdoet, heel per ongeluk door het rollen misschien, maar alle andere vliegenkappen tot nu toe lagen altijd in de wei.
nadelen heeft hij eigenlijk niet vind ik zelf, enige misschien dat ze een beetje uitrekken maar verder?
Livito, hoe zit het met de maat van dit masker? Op de site staat dat ze klein vallen?
Ik wil er eigenlijk niet aan, aan zo'n vliegenmasker, maar het is echt bar en boos met de dazen. En dan is het nog maar juli....
Het lijkt me zo griezelig als er zo'n prikbeest onder het masker komt. Wat is jullie ervaring hiermee?
.
, er zit een bont rand tussen zodat er geen vliegjes tussendoor kunnen.