voordelen/nadelen vliegenmasker met/zonder oren

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vind je vliegenmaskers met of zonder oren fijner? wil je reageren waarom

1. zonder oren.
31 (46%)
2. met oren.
25 (37%)
3. maakt niet uit.
10 (15%)

Totaal aantal stemmen: 66

ambervb

voordelen/nadelen vliegenmasker met/zonder oren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 11:00

Hoi Hoi,
mijn pony krijgt dikke ogen en ik denk dat dit is van de vliegen, dus nu zoek ik een vliegen masker. ik heb de zoekoptie al gebruikt maar niks gevonden. heeft iemand tips voor mijn aankoop? wat zijn de voordelen van een vliegenmasker met oren?

ik hoor graag!
groetjes Amber

Ab2008

Re: voordelen/nadelen vliegenmasker met/zonder oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:02

Ik heb weleens gehoord dat alstie oren heeft en je doet 'm niet goed dicht dat er dan een vlieg in kan komen, en dan raakt je paard natuurlijk helemaal in paniek

ambervb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 11:09

o ja goeie tip! dat zou inderdaad niet fijn zijn...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:22

Een niet uitgeschoren oorschelp is prima in staat om invloeden van buitenaf weerstand te bieden.
Ik zie het nut niet zo van die oorbekleding.
Anders dan dat, ik kom ook zelden een vliegenmasker tegen wat wel goed passend is bij de oren.

Belangrijker dan oorflappen - zorg dat je een masker hebt dat écht bij de ogen vandaan blijft.
Persoonlijk vind ik die van Field Relief het allerbeste. Al lijkt die stevige van Rambo ook prima.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 12:47

Ik vind een vliegenmasker sowieso al een noodzakelijk kwaad. Als er dan ook nog een stofje rond de gevoelige oren zou zitten, denk ik dat mijn paard dat heel irritant zou vinden.

amberdebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:47

mijn paard heeft altijd en vliegenfrontriem om,, ben bang dat er toch een vliegje in het masker komt en mijn lieverd van de stress een been breekt of vankomt te zitten in de omheining ofzoo...

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:02

Ik denk dat een zonder oren fijner is, wat hierboven al is gezegd, je komt zelden maskers tegen me passende oren, en lijken me die toch overbodig :)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:04

Heb een hele fijne (even het merk kwijt) ook met uvbescherming (is dan ook wit) en heb juist de oren eraf geknipt omdat mijn paard die alles behalve fijn vond :)

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:05

http://www.equimatch.nl/dekens-halsters ... onderlegd/

ik vind dit echt een super fijne vliegenmaskers, ik heb er al veel geprobeerd maar dit is echt de enige die fijn blijft zitten, ver van de ogen afstaat en die hij eigenlijk niet afdoet, heel per ongeluk door het rollen misschien, maar alle andere vliegenkappen tot nu toe lagen altijd in de wei.

nadelen heeft hij eigenlijk niet vind ik zelf, enige misschien dat ze een beetje uitrekken maar verder?

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:12

Livito dat is een mooie! Die lijkt mij ook fijn :) (niet dat tumtum of rivaldo er ee. Nodig heeft ;) )

Muchacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:36

ik met oren mijn paardje heet zomereczeem en zit ook op de oren
dus als ik met oren aan doe nergens meer last van

Syllke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:34

Ik heb ook voor een vliegenfrontriem gekozen, ook omdat mijn pony met andere jonge paarden op de wei staat en ik bang ben dat ze aan een masker gaan bijten enzo (iemand daar ervaring mee?)

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:38

Muchacha schreef:
ik met oren mijn paardje heet zomereczeem en zit ook op de oren
dus als ik met oren aan doe nergens meer last van

Heeft mijn verzorgpony ook :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:42

Ik heb er een zonder oren. Er zaten eerst oren aan maar mijn paard heeft echt enorme schotelantennes op haar hoofd en dat paste van geen kant.
De schaar bood de oplossing.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:46

Dees schreef:
Een niet uitgeschoren oorschelp is prima in staat om invloeden van buitenaf weerstand te bieden.
Ik zie het nut niet zo van die oorbekleding.
Anders dan dat, ik kom ook zelden een vliegenmasker tegen wat wel goed passend is bij de oren.

Belangrijker dan oorflappen - zorg dat je een masker hebt dat écht bij de ogen vandaan blijft.
Persoonlijk vind ik die van Field Relief het allerbeste. Al lijkt die stevige van Rambo ook prima.

Hier sluit ik me inderdaad bij aan!
Ik heb 1 masker uit Amerika(met die ogen erop) en een flied relief en beide passen goed op het paard waarvoor ze bedoeld zijn en houden de vliegen goed uit de ogen.

Het uitscheren van de oren is imo zinloos en dat maakt die oorflappen ook zinloos.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:00

Livito schreef:

ik vind dit echt een super fijne vliegenmaskers, ik heb er al veel geprobeerd maar dit is echt de enige die fijn blijft zitten, ver van de ogen afstaat en die hij eigenlijk niet afdoet, heel per ongeluk door het rollen misschien, maar alle andere vliegenkappen tot nu toe lagen altijd in de wei.

nadelen heeft hij eigenlijk niet vind ik zelf, enige misschien dat ze een beetje uitrekken maar verder?

Livito, hoe zit het met de maat van dit masker? Op de site staat dat ze klein vallen?
Ik wil er eigenlijk niet aan, aan zo'n vliegenmasker, maar het is echt bar en boos met de dazen. En dan is het nog maar juli....:(
Het lijkt me zo griezelig als er zo'n prikbeest onder het masker komt. Wat is jullie ervaring hiermee?

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:10

Ik vind oren aan een vliegenmasker nogal zinloos, behalve bij paarden met kaal-/uitgeschoren oren

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:12

Syllke_x schreef:
Ik heb ook voor een vliegenfrontriem gekozen, ook omdat mijn pony met andere jonge paarden op de wei staat en ik bang ben dat ze aan een masker gaan bijten enzo (iemand daar ervaring mee?)

Worden net zo hard gesloopt hier. Ik heb 1 pony die ik eventueel deken of masker op zou willen doen, maar dan moet ik hem apart zetten (of elke week een nieuwe kopen :$ ).

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:17

Als je goed passend en dus wat duurder masker koopt heb je geen last van dazen die eronder kruipen!

Ik heb maskers van Cashel, met oren, zodat de dazen ook niet op de oren gaan zitten.
Heb een uitvoering voor in de wei (zonwerend) en voor het rijden (over je hoofdstel, iets dunner) en deze bevallen supergoed! Zijn heel degelijk en fijne pasvorm.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:20

Vond vaak, dat die zonder oren beter bleven zitten. Heb er nu toevallig 2 met oren, die zijn allebei nogal groot, dus geen last van bij de oren.
Vliegenfrontriem: dan moet je dus een halster omlaten, vind ik niet handig op de wei.

Heb nu alleen maskers om, omdat ze naast t bos staan en echt n beetje gestoord worden van de Vliegen. En als ze ze zat zijn, schuren ze ze er wel af :+

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:23

simodi schreef:
Als je goed passend en dus wat duurder masker koopt heb je geen last van dazen die eronder kruipen!

Ik heb maskers van Cashel, met oren, zodat de dazen ook niet op de oren gaan zitten.
Heb een uitvoering voor in de wei (zonwerend) en voor het rijden (over je hoofdstel, iets dunner) en deze bevallen supergoed! Zijn heel degelijk en fijne pasvorm.

Dit is het rijmasker:

Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:27

Getup schreef:
Vliegenfrontriem: dan moet je dus een halster omlaten, vind ik niet handig op de wei.

Die heb je ook met halsband (al dan niet met speciale losschietsluiting tegen vastzitten).

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 20:25

Kinke schreef:
Livito schreef:

Livito, hoe zit het met de maat van dit masker? Op de site staat dat ze klein vallen?
Ik wil er eigenlijk niet aan, aan zo'n vliegenmasker, maar het is echt bar en boos met de dazen. En dan is het nog maar juli....:(
Het lijkt me zo griezelig als er zo'n prikbeest onder het masker komt. Wat is jullie ervaring hiermee?

ik vind hem eigenlijk wel normaal vallen.
ik heb gewoon een full besteld, en die zit goed bij die van mij :j .
ik knip wel een stuk van het klittenband (beide einde's) af bij de sluiting omdat hij daar iets te ruim was
vliegen eronder heb ik geen last van :n, er zit een bont rand tussen zodat er geen vliegjes tussendoor kunnen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:55

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:02

Ik heb zonder oren, vind dat fijne maskers