Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ik vind het erg fijn zitten en doe er alles mee. Springen is in het begin even wennen, maarja, alles went.
Elisa2 schreef:Aimee: de kussens van de wintec's zitten zeg maar niet onder het zadel maar naar de achter/zijkant..dat is dan weer te breed voor hem op zijn rug waardoor het gaat schuiven/wrijven door z'n bewegelijke rug en daar krijgt ie drukplekken van.Ik moet echt een zadel hebben die wel breed genoeg is maar waarbij de kussens er echt onder zitten zeg maar.
sorry, niet gezien ...
Aimee schreef:Elisa2 schreef:Aimee: de kussens van de wintec's zitten zeg maar niet onder het zadel maar naar de achter/zijkant..dat is dan weer te breed voor hem op zijn rug waardoor het gaat schuiven/wrijven door z'n bewegelijke rug en daar krijgt ie drukplekken van.Ik moet echt een zadel hebben die wel breed genoeg is maar waarbij de kussens er echt onder zitten zeg maar.
Waar baseer je dat op?
Als ik het goed begrijp, wil je dus een zadel met hele smalle kussens met een heel smal en kort draagoppervlak. Met als reden dat dat niet zou schuiven? En een smal draagoppervlak geeft geen drukplekken?
Elisa2 schreef:Ervaring helaas...het zadel hoeft geen hele smalle kussens te hebben maar ze moeten niet te ver naar de zijkant weglopen zeg maar.Dan draagt ie dus niet meer..
Aimee schreef:Elisa2 schreef:Ervaring helaas...het zadel hoeft geen hele smalle kussens te hebben maar ze moeten niet te ver naar de zijkant weglopen zeg maar.Dan draagt ie dus niet meer..
Als de kussens niet naar de zijkant mogen gaan en het kussenkanaal moet breed zijn, krijg je vanzelf hele smalle kussens. Daardoor een smal draagoppervlak en daardoor juist drukpunten.
Ik denk eerlijk gezegd dat je eerder te maken hebt gehad met kussens die over de ribboog heen kwamen en/of kussens die de vorm van de paardenrug niet volgden.
Aimee schreef:Elisa2 schreef:Aimee: de kussens van de wintec's zitten zeg maar niet onder het zadel maar naar de achter/zijkant..dat is dan weer te breed voor hem op zijn rug waardoor het gaat schuiven/wrijven door z'n bewegelijke rug en daar krijgt ie drukplekken van.Ik moet echt een zadel hebben die wel breed genoeg is maar waarbij de kussens er echt onder zitten zeg maar.
Waar baseer je dat op?
Als ik het goed begrijp, wil je dus een zadel met hele smalle kussens met een heel smal en kort draagoppervlak. Met als reden dat dat niet zou schuiven? En een smal draagoppervlak geeft geen drukplekken?