We willen namelijk binnenkort het westernzadel voor één keer gebruiken, maar kunnen nergens de pad die erbij hoort vinden... Alvast bedankt
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
We willen namelijk binnenkort het westernzadel voor één keer gebruiken, maar kunnen nergens de pad die erbij hoort vinden...

Sonja schreef:Siesjuh schreef:Je hebt ook dunne westernpads (voor de zomer).
Klopt, dan kan het paard z'n bikini er onder aan doen, voor als je tijdens een zomerrit door het water gaat
Siesjuh schreef:Ik heb er zelf ook 1 liggen...maar dan moet je wel zorgen dat je de juiste demping onder het zadel hebt liggen. Een lekkere wollen pad is niet echt een succes als het warm is. Alsof je een deken erop hebt liggen. Maar ik moet eerlijk zijn dat een dikke pad veeeeeeel makkelijker is.
Rumpleteaser schreef:Misschien bedoel je wel een dunne vilten onderlegger. Die zijn echter bedoelt om onder een dunne wollen showblanket te leggen (bijvoorbeeld op wedstrijden). Zo'n vilten onderlegger (of een dunne blanket) moet je dus nooit afzonderlijk gebruiken onder je zadel.
Een dikke wollen pad is echt niet zo heet en werkt al helemaal niet als een deken.
Mits je echte wol(vilt) hebt. Sterker nog; ik wil niet meer anders dan wolvilt. Mijn paard blijft er juist heerlijk koel en droog onder.
Maar aangezien er ook een verbouwing bezig is geweest ligt niet alles op een normaal denkbare plek. Wel fijn dat we nu weten dat we beter niet gewone dekjes onder dit zadel doen. Siesjuh schreef:Je hebt ook dunne westernpads (voor de zomer). Maar een engels dekje zou ik er nooit onder leggen, i.v.m. drukpunten en meerdere al helemaal niet vanwege schuifgevaar. Er zijn veel onlineshops waar ze de pads verkopen en in een grote ruitersportzaak hebben ze ze ook nog wel
Siesjuh schreef:Sonja schreef:Klopt, dan kan het paard z'n bikini er onder aan doen, voor als je tijdens een zomerrit door het water gaat
Kun je lachen, maar het is echt zo...Ik heb er zelf ook 1 liggen...maar dan moet je wel zorgen dat je de juiste demping onder het zadel hebt liggen. Een lekkere wollen pad is niet echt een succes als het warm is. Alsof je een deken erop hebt liggen. Maar ik moet eerlijk zijn dat een dikke pad veeeeeeel makkelijker is.
Plus...met je westernzadel het water in plonzen is niet zo'n succes hoor
superpony schreef:De mensen die hier reageren hebben echt wel goed westernspul en zijn serieus bezig met hun sport. Een ruitersport zaak heeft totaal GEEN verstand van westerntack en heeft jou onzin verkocht, klaar.
Heb al diverse pads gehad door de jaren heen, maar nog nooit een zomerpad tegengekomen, echt niet. Dik is dik, en dun is dun, zo simpel is het. Dat heeft een andere reden dan het seizoen.
Ik gebruik het hele jaar door wolvilt en nergens last van. Met het weer pas je hooguit je training aan of de tijden waarop je rijdt misschien. Bij de ene pad wordt het iets warmer dan de andere en bij de ene loopt het zweet er meer onder vandaan, maar dat is ook een beetje persoonlijk en paardafhankelijk wat iemand fijn vindt.