Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Adhira schreef:Heeft er iemand ervaring met een zadel waar je met bekken klachten wel pijnvrij in kunt rijden?
Met mijn huidige zadel begint de pijn in mijn rechterheup/bekken vanaf het moment dat ik opstijg en zodra ik afstijg is het weer zo goed als weg.
Het probleem is dat ik voor mijn merrie een breed zadel moet,maar zelf niet zo breed kan zitten.
groeten Debby
Adhira schreef:Bedankt voor de tips.
Massimo heb ik nu, het probleem bij de andere merken is dat de boom niet groot genoeg is.
Ik moet echt iets van 36 hebben van Massimo maar hoe is dat weer te vergelijken met een Euroriding of een Stubben?
Lusitana schreef:Zelf moet ik ook een zo smal mogelijke zitting. Dit kan trouwens best op een brede boom hoor. De vorm van de zitting wordt niet totaal bepaald door de boom! Ze ligt er bovenop.
Shinedown schreef:Adhira schreef:Bedankt voor de tips.
Massimo heb ik nu, het probleem bij de andere merken is dat de boom niet groot genoeg is.
Ik moet echt iets van 36 hebben van Massimo maar hoe is dat weer te vergelijken met een Euroriding of een Stubben?
Ik ken het probleem wel een beetje. De mijne heeft 38 van massimo, ik voel het niet in mijn heupen, maar ik voel het altijd trekken in mijn liezen en mijn bovenbeen aan de binnenkant in die spieren. Ook al rijd ik regelmatig, ik voel het elke keer weer.
Ik heb trouwens geen idee hoe het te verhelpen valt. Aan mijn vorige zadel (wat dan weer niet goed op mijn paard lag) had ik het niet, dus het is denk ik wel zadelafhankelijk.
Maris schreef:Ik kreeg als oefening van een fysio op stal om te gaan zitten in kleermakerszit en dan voetzolen tegen elkaar aan. en dan heel zachtjes proberen je knieen naar de grond te duwen. dat mag geen pijn doen ! En zo maar 10 seconde vasthouden.