Rugzak voor shetlandpony?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Rugzak voor shetlandpony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 21:58

Hoi! :wave:

Als eerste het bekendste zinnetje op bokt: sorry, ik weet niet of het hier goed staat, zo niet, zou een modje dan zo lief willen zijn het op de goede plek te zetten?
Dan het tweede bekende zinnetje: ik weet niet of hier al (veel) topics over zijn. Zo ja, excuses daarvoor.

Nou. Here's the case: ik heb een (dikke) shetlandpony. En met die shetlandpony ga ik wel eens uit wandelen. Nu sta ik zo gestald dat ik in drie kwartier naar het bos zou kunnen wandelen, wat natuurlijk heel erg leuk is.
Dan nu het probleem: ik zou graag eens naar het bos willen wandelen, een boswanding willen maken, een picknick willen doen, dan weer door het bos terug en daarna drie kwartier terug naar stal. Reken maar uit hoelang we dan sjouwen, daar kan ik best een middagje voor uittrekken.

We kunnen natuurlijk zelf een rugtasje opbinden met eten en drinken en dergelijke (camera móét natuurlijk mee) dus puntje bij paaltje zullen we best wel wat mee moeten nemen. Al helemaal als mijn nichtjes en vriend mee gaan. Dús kreeg ik het geniale idee *pling!!* om, jawel, te kijken voor een 'rugzak' voor mijn shet. Ik heb geen zadeltje voor hem, dus zadeltassen zijn absoluut geen optie, een zadeltje gaat er ook niet komen, meneer is al te klein om bereden te worden door een zesjarige. Bestaat er een degelijk iets?
Zou een shet (79cm) de Rugzak voor een hond passen als ik maat L zou kopen?

Ik heb google afgezocht en kom alleen tasjes voor kinderen tegen met een pony erop (:')) dus ik hoop echt dat jullie een goed idee voor mij hebben, mijn zomervakantie komt eraan en ik zou echt graag vaak zover uit wandelen willen met ponylief.

Alice13

Re: Rugzak voor shetlandpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:02

Zoiets bestaat wel voor honden, misschien moet je daar eens opzoeken. Met wat aanpassingen is het denk ik ook wel te passen voor je shet! Bandjes zul je langer moeten maken.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:09

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:13

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:16

Of zadeltassen en dan met een stevige dekensingel..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 22:18

Die barefoot is mooi!! Maar kost wel wat..

Die van horseshop onternational zijn wel van serieus formaat, ik denk inderdaad dat dat voor de pony niet prettig is...

Pfff keuzes! Alle extra sites zijn welkom! Die van barefoot is wel echt behoorlijk aan de prijs, maar denk ik wel weer comfortabeler dan die van horseshopinternational...

Word bij een dekensingel de druk op de rug wel voldoende verdeeld? Bij een singel drukt het gewicht namelijk op een plek...

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:19

AmyII schreef:
Die barefoot is mooi!! Maar kost wel wat..

Die van horseshop onternational zijn wel van serieus formaat, ik denk inderdaad dat dat voor de pony niet prettig is...

Pfff keuzes! Alle extra sites zijn welkom! Die van barefoot is wel echt behoorlijk aan de prijs, maar denk ik wel weer comfortabeler dan die van horseshopinternational...

Word bij een dekensingel de druk op de rug wel voldoende verdeeld? Bij een singel drukt het gewicht namelijk op een plek...

Duurkoop is goedkoop he, meestal zijn dure producten van zeer goede kwaliteit en blijven ze ook langer netjes.
Misschien vind je er wel tweedehands?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 22:22

Daar heb je gelijk in Leen_ en het mooiste is nog: hij is ruim versteldbaar dus mocht er ooit een grotere pony komen kan ik m daarvoor ook nog gebruiken.
Plus dat als ik naar de afbeeldingen kijk, het draagcomfort van die barefoot tas is volgens mij wel in orde.
En die olastick fietstas (nog in het paars ook :')) lijkt me weinig comfortabel.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:30

Broodje en flesje drinken kunnen ook in zo'n sjabrak met zakken er op (let alleen op goed in balans inpakken van beide kanten). Decathlon heeft mooi stevige, die al je misschien wat moeten inkorten, maar samen met een longeersingeltje ben je dan klaar.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 22:37

Voor mezelf zou ik voldoende mee kunnen nemen in een shabrakje met zakken inderdaad. Maar het gaat mij erom dat ik ook, wanneer ik met een groepje ga 'trekken' voldoende pakruimte heb voor eten en drinken voor ongeveer vier personen. En dan is zo'n shabrak niet meer afdoende denk ik.

Plus dat ik misschien (ooit) op wandelvakantie binnen Nederland wil gaan en dan is het wel heel vet als ik de pony + benodigdheden mee kan nemen.

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:44

AmyII schreef:
Voor mezelf zou ik voldoende mee kunnen nemen in een shabrakje met zakken inderdaad. Maar het gaat mij erom dat ik ook, wanneer ik met een groepje ga 'trekken' voldoende pakruimte heb voor eten en drinken voor ongeveer vier personen. En dan is zo'n shabrak niet meer afdoende denk ik.

Plus dat ik misschien (ooit) op wandelvakantie binnen Nederland wil gaan en dan is het wel heel vet als ik de pony + benodigdheden mee kan nemen.

Ik zou dan die van Barefoot nemen, die is wel duurder in aankoop, maar wel heel degelijk lijkt mij en je gaat er denk ik jarenlang plezier aan beleven ! Zeker als je van plan bent vaker te gaan wandelen met hem zou ik hiervoor kiezen ! :)

Veel plezier op jullie wandelingen en succes met de zoektocht verder ! :)

XxDancexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:45

Ik heb zelf zadeltassen op een dekje en die kan ik gewoon met een dekensingel om de buik vast maken :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 22:47

Heb je daar een foto vab xxdancexx? En hoeveel 'pakruimte' heb je dan?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:48

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:52

Je zou een zadeltas aan een longeersingel kunnen bevestigen, maar of je hier heel veel goedkoper mee uit bent dan met zo'n rugzak betwijfel ik, zeker als ik zie hoeveel ruimte die tas biedt t.o.v. de meeste zadeltassen.

XxDancexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 02:20

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 10:33

Is full niet veel te groot voor een mini van 80cm?

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 01:16

En kleine fietstassen ;)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 03:21

Fietstassen met een dekensingel? :')

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 06:20

Dat kán niet goed zijn voor zijn rug. Nu ben ik niet van plan hem heel erg zwaar te belasten, maar ik denk dat fietstassen aan alle kanten zullen knellen en schuren. Nee, lijkt me geen goed plan.
Ik heb overigens de barefoot besteld (ja ik weet het, ik lijk wel gek) heb al contact gehad met de verkoopster, ze weet niet of het op een (mini)shet van 80cm past, maar ik mag hem gewoon passen.
Dus we wachten af en als ik hem binnen heb post ik hier wel een foto'tje :D

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:43

Ik kreeg net een linkje van Pmarena van dit topic, ik ben zelf ook wederverkoper van Barefoot.

Ik was zo blij toen de rugzak nieuw kwam in het assortiment. Ik wandel zelf erg veel met mijn kleine shetjes en heb altijd nog de droom om eens een flinke afstand (trektocht idee) met ze te gaan maken. Zo'n rugzak zou dan ideaal zijn.

Mijn shetjes zijn 78cm en 82cm. Helaas past deze Barefoot rugzak niet op mijn shetjes, hij is echt te groot. Hij is te lang voor het korte rugje. De riempjes zijn veel te lang voor onder het kleine buikje. De zijkant is veel te groot. Ik gok dat het voor een shetlander vanaf ongeveer 100/110cm goed past.

Helaas heb ik ook nog geen andere geschikte rugzak gevonden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:57

Bedankt voor je reactie Soraya +:)+

TS: ik bedacht opeens dat Soraya het wel zou weten, vandaar dat ik haar even de link naar dit topic heb gestuurd toen ik het zag.

Als het goed is krijg je je pakket vandaag binnen en kun je zelf ook nog even kijken voor de zekerheid, maar ik ga het nu dan toch wat somber in zien :o

Mocht iemand van jullie in de gelegenheid zijn om een keer een foto te kunnen en willen maken op een kleine Shet die ik mag gebruiken: graag! Dan kan ik die aan andere mensen met interesse laten zien want ik neem aan dat er wel vaker mensen voor een Shetje gaan informeren naar de paarden-rugzak en als dat niks is dan kunnen ze dat maar beter meteen weten :(:)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 12:46

Ik zal, als ik hem ga passen foto's maken. Mijn mini is niet sjiek en vrij grof gebouwd (hij heeft alleen hele korte beentjes). Hij past ook een gewoon shet halster namelijk. Dus we gaan het meemaken :)

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 00:46

Misschien raar maar ik denk dat de creatievelingen onder ons al een heel eind komen met simpele fietstassen :')
Ik zou denken maatje kinder
Singeltje we aan. Strookje over de borst en gaan

Scheel gelezen t werd al geopperd.
Maar ik denk dat t wel mee zal vallen, Hema heeft vri. Kleine lichte en tegen het schuren zou je er een oud dekje of deken van t een of ander onder kunnen doen

pyelone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 02:42

Wat een mooie van barefoot. Ik ben benieuwd naar de foto's.
Zelf maken is misschien wel mogelijk, maar veel werk. Zeker als je het ergonomisch wilt maken voor de pony.