Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Het was me niet helemaal duidelijk waar het halster nou kapot ging. 
Ulfeino schreef:Ik weet niet of het uitmaakt, maar ik doe sluiting altijd met de opening naar het hoofd toe dicht.
Anky halsters zijn enorm sterk, daar zitten echt degelijke (zware) onderdelen aan.

http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... lster.htmlCitaat:Hetgene wat leerhalsters vaak sterker maakt dan nylon zijn de extra sterke gespen. Leerhalster zijn duurder, en dus worden daar meestal ook betere kwaliteit gespen voor gebruikt

Shirley schreef:Of vastzetten aan twee touwen, dan lukt dat geintje toch niet ?

xSwanHeart schreef:Deze quote komt uit een ouder topic. Denk dat hier wel een kern van waarheid in zit. En aangezien het zwaktepunt bij jou de gesp is, is het misschien wel het proberen waard.Citaat:Hetgene wat leerhalsters vaak sterker maakt dan nylon zijn de extra sterke gespen. Leerhalster zijn duurder, en dus worden daar meestal ook betere kwaliteit gespen voor gebruikt

Anne_GTI schreef:Shirley schreef:Of vastzetten aan twee touwen, dan lukt dat geintje toch niet ?
Dat kan thuis wel maar in den vreemde niet altijd. Overigens flikt hij het ook in de trailer. Maar dan vind ik het sneu om hem zo strak te zetten dat hij dat niet meer kan. Dan kan hij nl. ook geen hooi meer pakken en zijn hoofd/hals gebruiken voor balans en uit het raam kijken.
Iemand ervaring met dit halster trouwens? Ziet er wel vrij stevig uit...
http://www.ej.nl/SupplyImages/WF00020/3 ... _tekna.jpg

Shirley schreef:Ik zou eigenlijk banger zijn dat hij zich losrukt in de trailer
Zou trouwens ook bang zijn dat hij zijn kracht gaat misbruiken om een stevig halster toch kapot te krijgen en zich dan zal bezeren...
Kun je 'm niet vastzetten aan iets van rubber, zodat hij die kracht niet kan opbouwen ?
Zo'n rubber trailerlijn bijvoorbeeld ?
Anne_GTI schreef:Shirley schreef:Ik zou eigenlijk banger zijn dat hij zich losrukt in de trailer
Zou trouwens ook bang zijn dat hij zijn kracht gaat misbruiken om een stevig halster toch kapot te krijgen en zich dan zal bezeren...
Kun je 'm niet vastzetten aan iets van rubber, zodat hij die kracht niet kan opbouwen ?
Zo'n rubber trailerlijn bijvoorbeeld ?
Hij staat behoorlijk rustig op de trailer maar lijkt gewoon een halster niet prettig te vinden zitten ofzo. Heel veel kracht zet hij niet; het is echt een trucje. Heb gewone normale trailerlijnen in de trailer; die doen het al jaren prima en zijn nog nooit stuk gegaan. Alleen die verrekte musketonsluitingen.....