Arno brandt, Ninon schutte, Custom zadels?? Aaahh helppp...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Arno brandt, Ninon schutte, Custom zadels?? Aaahh helppp...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 12:45

ja zit letterlijk met mijn handen een beetje in haar..

Ik heb een luxe probleem, ik ga namelijk voor het eerst een opmaat gemaakt zadel laten maken voor mijn pony lief :D
maar nu komt het probleem welke van de bovenstaande word het -O-

Ik heb altijd geroepen wanneer ik een op maat gemaakt zadel laat aanmeten word het absoluut een brandt zadel! Wou wat zitten deze zadels lekker :+: <3
Echt helemaal mijn type zadel, de dikke wrongen de diepe zit *een verademing voor mijn probleem rug* en wou zo lekker zacht _/-\o_ + ik het luxere uit vind stralen
Maar nu komt het nadeel je leest steeds vaker negatieve dingen erover, krijg veel PB's dat ik er absoluut niet aan moet beginnen en dat ze scheef liggen enzo + de lange
levertijd van ruim 16 weken me behoorlijk tegen staat.. -O- Brandt zadel is wel de goedkoopste van de 3 (nog duur :') )

Nu rijd een vriendinnetje met een schutte zadel, ruim 99.99% mensen zijn alleen maar positief en hoe geweldig de service wel niet is en dat is natuurlijk alleen maar fijn!
De levertijd van ongeveer 8 weken klinkt ook een stuk aantrekkelijker maar al wel redelijk aan de prijs (start basic zadel ligt al op 2000 euro) echter kan ik niet echt mijn type model vinden
tussen al haar modellen en type zadels en ogen ze in mijn ogen soms wat goedkoper, zweetbladen ogen in mijn ogen wat lomp enzo. Ik ga nog wel vragen of ze er 1 kan maken zoals ik graag zou willen. (je kan wel een leenzadel krijgen dacht ik, maar weet niet zeker)

Echter dan heb je Custom zadels nog.. Een zadel die ik op het eerste gezicht afschuwelijk uit vind zien met die rare wrongen :') maar waar je wel ontzettend veel positieve dingen over hoort dat het
super moet rijden + het zadel ook helemaal naar je eigen smaak kan laten maken (je kan zo gek nog niet bedenken) Voordeel hier van Custom zadels is wel dat wanneer het zadel na 2 weken van aflevering
niet tevreden over bent dat ze het terug nemen en je geld terug krijgt. Maar weer flink aan de prijs + lange levertijd van ruim 15-16 weken (maar krijgt wel een leenzadel in zelfde model als je gekozen hebt)
maar nog nooit op zo zadel hebt gereden..

AAhhhhhh ik weet het echt niet meer :') Als ik arno laat komen en ik ga proef rijden op die zadels dan weet ik dat ik vrijwel gelijk zo zadel wil hebben maar overweegt dit tegenover de vele negatieve berichten (zijn natuurlijk ook genoeg tevreden klanten) Maar ik vind zo raar en banketstaaf om 3 zadel makers langs te laten komen om alleen maar even proef te rijden en te testen wat vind ik fijn terwijl
die mensen ook ontzettend veel tijd voor je uittrekken..

Ik ben voor mijn doen behoorlijk klein (1.58/1.59) met zeer korte benen, ik moet dus een zadel hebben met zeer verkleinde zweetbladen zodat een dressuur zadel mij eindelijk eens zou staan, bij alles komen net mijn voeten onder het zweetblad vandaan nou dit zit echt niet.. -O- Mijn pony mag max 17'' inch zadel hebben, heeft nu al een medium-wijde boom maar is 3 jaar en hengst dus zal nog zeker meer
ontwikkelen, echter hebben alle 3 zadelmakers gezegd dat ze een zadel voor hem kunnen maken dat hij telkens aan te passen viel door hun..

Pff heb nog nooit voor zo luxe probleem gestaan :')
wie kan mij helpen of heeft de beste raad voor mij? Een normaal zadel nu eerst halen zit er helaas niet in, tot nu toe gaat alles aan het glijden en ik ga geen 1500 euro voor een normaal zadel neer leggen wat mij 1 niet fijn zit en als ik voor 1800 euro een opgemaakte heb liggen..

Alvast bedankt voor het nadenken en lezen van de tekst :)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:50

Absoluut Ninon.
Ze kan het zadel compleet naar jouw wens aanpassen gok ik zo aangezien ze als enige van deze 3 zadelmakers het zadel helemaal zelf maakt!
Andere zadels zijn nog steeds fabriekzadels.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 12:53

Kelly_Taco schreef:
Absoluut Ninon.
Ze kan het zadel compleet naar jouw wens aanpassen gok ik zo aangezien ze als enige van deze 3 zadelmakers het zadel helemaal zelf maakt!

Ik ga idd vragen wanneer Special thuis is of zei het type zadel kan maken wat ik in mijn hoofd heb.

Princesj

Re: Arno brandt, Ninon schutte, Custom zadels?? Aaahh helppp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:00

Ik zou inderdaad, gezien het om een 3 jarige gaat, voor Ninon gaat. Een stalgenoot van mij is van een KWPN'er naar een Fries gegaan en Ninon kon haar zadel hier gewoon voor verbouwen.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:04

Nicole schreef:
Kelly_Taco schreef:
Absoluut Ninon.

Ik ga idd vragen wanneer Special thuis is of zei het type zadel kan maken wat ik in mijn hoofd heb.

Ik ga Ninon laten komen omdat iedereen heel positief is. Ik heb alleen ook een beetje dat ik bij sommige modellen het verschil niet zie tussen zo'n goedkoop zadel van +- 1000 euro :P Ik hoop dat, dat in het echt meevalt haha.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:05

Ik ben ook voor Ninon, maar ja... ik ben dan ook bevooroordeeld :o Overigens ligt het zadel van haar op Special nog altijd wel het beste. Alleen je zult een andere maat moeten hebben en het voordeel bij Ninon... Zij IS de zadelmaker, dus ze kan alles aanpassen, totdat het zadel geschikt is voor jou én voor Special.

Ik ben er zeer tevreden over, vandaar dat ik ook graag met haar samenwerk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:11

Ik zou voor een Brandt zadel gaan, vind ze te gek zitten. Bij mij op stal hebben meerdere mensen een zadel van hem en behalve de lange levertijd vinden ze nergens nadelen aan zitten. En een aantal van deze mensen zijn extreem kieskeurig, zadels zitten bij wijze van spreke als een tweede huid voor de paarden.

Maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal met de zadels van Custom en Schutte.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:14

absoluut ninon...als er een vakmens is en service heeft is zij het.
@ wianca, dat is meteen het puntje, als je wel vergelijkingsmateriaal had en leest naar het verschil wat de mensen hierboven al aangeven, zou je ook anders aanraden vermoed ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:25

Maar zoals jij ook kunt lezen zegt iemand hier boven zelf al dat ze bevooroordeeld is. Met de zadels van Brandt waar ik mee te maken heb gehad is niets mis mee. Ninon Schutte en Arno Brandt komen toch beiden bij Hulsebos vandaan?

Hoe komen jullie er bij dat de zadels van Arno fabriekszadels zijn? Naar mijn weten worden die zadels echt opmaat gemaakt.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:29

WiancaR schreef:
Maar zoals jij ook kunt lezen zegt iemand hier boven zelf al dat ze bevooroordeeld is. Met de zadels van Brandt waar ik mee te maken heb gehad is niets mis mee. Ninon Schutte en Arno Brandt komen toch beiden bij Hulsebos vandaan?

Hoe komen jullie er bij dat de zadels van Arno fabriekszadels zijn? Naar mijn weten worden die zadels echt opmaat gemaakt.

In en fabriek, is geen handwerk.

Ninon maakt haar zadels helemaal zelf met de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:31

Kelly_Taco schreef:
[paard] schreef:

Oke dat wist ik niet. Dacht dat hij alles met de hand maakte omdat hij ook zelf alles opmeet. Weer wat geleerd!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:35

Arno zijn zadels worden in Engeland gemaakt volgens de maten die hij opgeeft, een zadel wordt altijd handmatig gemaakt, is nooit fabriekswerk(wordt misschien wel in een fabriek gemaakt maar dus met de hand). Hij maakt ze dus dan idd niet zelf maar maakt ze later perfect passend op je paard. Ik ken heel veel mensen met een zadel van hem die allemaal tevreden zijn. Let wel dat je altijd eerder negatieve als positieve verhalen zult horen zeker op internet! Arno En Ninon komen allebei bij Hulsebos vandaan. Over Ninon hoor ik ook positieve geluiden.
Over Hulsebos daarentegen minder, zal wel komen doordat hun beste zadelpassers de benen hebben genomen ;) :+
Laatst bijgewerkt door Vala op 13-06-13 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:39

Arno! Wat een vakman is dat! Met Ninon heb ik geen ervaring.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:42

Kelly_Taco schreef:
WiancaR schreef:

Maar dat staat niet op haar site daar staat het volgende: het uiteindelijke zadel zal vervolgens in Engeland voor u worden gemaakt. Daar beschikken ze over alle mallen van zadelatelier en stellen ze het zadel samen zoals u met ons heeft afgesproken.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:43

Ervaringen met Arno hier zijn rampzalig... Gelukkig niet zelf, maar hij was niet te bereiken voor degene die klachten had, (iedere kneus kon zien dat de zweetbladen over de schouder kwamen, maar volgens hem was het normaal) nam de telefoon niet op. Ze belt met een ander nummer, neemt ie op.. zit ie ver weg weet ik veel waar en komende tijd geen tijd.... Ik bel op om zogenaamd een afspraak te maken "Eind van de week" Als je zo met klanten omgaat tjah...

Ook al kreeg ik er een miljoen bij dan nog niet ;)

Ninon hoor ik positieve verhalen over, zelf geen ervaring mee!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:46

Dus niks niet zelf met het handje door Ninon en ik gok in dezelfde 'fabriek' als Arno :+
Prima toch? Die hebben toch geen tijd om zelf leer uit te gaan snijden ed?

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:47

Absoluut Ninon, vakvrouw, super voor jou en heel goed voor je paard (rug)

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:48

Vala schreef:
Dus niks niet zelf met het handje door Ninon en ik gok in dezelfde 'fabriek' als Arno :+

Nee liever dat dan maaaaaanden wachten op je zadel.

Lietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:54

Absoluut Custom. Echt het beste zadel waar ik ooit mee gereden heb. Hij ligt goed op mn paard en ik zit er zelf super in.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:57

equitation schreef:
Maar dat staat niet op haar site daar staat het volgende: het uiteindelijke zadel zal vervolgens in Engeland voor u worden gemaakt. Daar beschikken ze over alle mallen van zadelatelier en stellen ze het zadel samen zoals u met ons heeft afgesproken.

Ok dan is dit later veranderd, misschien nu ze meer aanvragen krijgt :)
Goed dat je het hier even meld :j

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 13:58

Vala schreef:

Ik denk niet dat het bij de zelfde fabriek komt, de modellen zien er heeeel anders uit dan die van arno..
Hulsebos en arno lijken de zelfde type zadels :)

Ik vind het niet erg als zadel in een fabriek in england gemaakt word :) als hij maar zo is zoals ik zou willen en pony lief perfect past en liefst zo snel mogelijk :+

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:11

Voor zo snel mogelijk moet je niet bij Arno zijn.. :+

stipke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:12

Hier alleen maar positieve ervaringen met Arno. En voor mij ook nooit meer een ander zadel dan een brandt. Heerlijke zadels!

jgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:19

wij hebben geen goede ervaring met arno brand. wil savonds om 11 uur nog zadels aanmeten als het donker is. zadels die scheeft afgeleverd worden en paarden die vocht bulten op hun rug hebben na 2 keer met het zadel gereden te hebben. de rest van de makers ken ik niet. wij hebben nu hulsebos zadel en die zijn super. ook de tweedehands!

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:22

jgd schreef:
wij hebben geen goede ervaring met arno brand. wil savonds om 11 uur nog zadels aanmeten als het donker is. zadels die scheeft afgeleverd worden en paarden die vocht bulten op hun rug hebben na 2 keer met het zadel gereden te hebben. de rest van de makers ken ik niet. wij hebben nu hulsebos zadel en die zijn super. ook de tweedehands!

Tja, en van Hulsebos heb ik weer een hoop kneiwerk van gezien.