Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Maaike_Indy schreef:http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadels-oxid/ Daar kan je de lengtes van de barefoot modellen vinden. De western modellen vallen dan al snel af, maar een cheyenne is wellicht toch een prima optie? Wellicht een testzadel aanvragen om te proberen. Of anders een christ lamsvel "zadel" daar zijn ook heel veel mensen behoorlijk enthousiast over
tanjaatjuhh schreef:Wintec Wide? Kun je zelf makkelijk aanpassen is er met cair uitvoering wat de druk beter verdeeld
Maaike_Indy schreef:Vind je de cheyenne te breed of mis je hier de kniewrongen? Een optie zou dan misschien de Stella kunnen zijn. Is volgens mij niet nieuw meer te verkrijgen maar tweedehands circuleren ze nog wel. Is in feite de cheyenne maar dan met kniewrongen.
Volgens mij stond er op de bokt markt trouwens een verkort Barefoot westernmodel te koop. Je zou eens kunnen informeren naar de lengte daarvan.
hinkewal schreef:gerda64 schreef:zo te horen is het een 'modelletje ijslander' dus ga eens proberen om een ijslanderzadel te vinden
Inderdaad! Bij de Divoza hadden ze toevallig 2 ijslanderzadels liggen, maar deze waren allebei veel te lang.
hinkewal schreef:troi schreef:Westernzadels zijn berucht lang.. Dus ik vrees dat je daarin lang moet zoeken.
En bestaan er ook kinder westernzadels van goede kwaliteit voor een maatje 38
quarterH schreef:Ke kan een westernzadel niet met een engelszadel vergelijken qua lengte. Deze zijn langer omdat de drukverdeling anders is en ze dus langer mogen/moeten zijn. De rug van de gwemiddelde quarter is een heel stuk korter dan van een kwpn'er en toch zijn onze zadels langer... Je moet hier dus anders naar kijken. Een (goed) westernzadel kanbest het einde tot zijn kont liggen hoor, dat is met name leer. Mijn zadel ligt letterlijk tot aan de kont/heup van mijn paard. Kijk maar eens naar veel foto's van westernpaarden (bv wedstrijdfotos). Ik denk dus dat je zeker een westernzadel kunt vinden maar dan wel de juiste begeleiding hierbij moet zoeken, een goede westernzadel passer (bv evelien?) En niet een engelszadel passer die denkt westernzadels ook te snappen.