Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
sophie13 schreef:mnkortleve schreef:Wat voor boomloos zadel is het er zijn nl ook boomloze zadels waar geen dekjes met inlages onder moeten?
Wat ik weet is dat het een Barefoot is..
mnkortleve schreef:unihorses schreef:bij vps moet je ook een dekje hebben, vps zorgt voor demping, niet ruggegraat vrijheid
Dat is niet helemaal waar wat je zeg.
Een pad word wel aangeraden, maar het vps systeem zorgt wel voor ruggengraatvrijheid.
unihorses schreef:wel een beetje kussens ja, maar echt vrijheid.... vind ik ook weer niet.
mnkortleve schreef:unihorses schreef:wel een beetje kussens ja, maar echt vrijheid.... vind ik ook weer niet.
Volgens de site wel.
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Het-VPS-systeem-van-Barefoot/
unihorses schreef:daarstaat dat het in 2 delen is opgedeeld, het stuk in het zadel, en het dekje. wat door de 2 delen kan schuiven, en hierdoor minder stug is. dus het dekje is wel nodig. om het echt af te maken.
Citaat:Zo geldt het ook voor de Barefoot-zadels.
Zadel en pad horen samen gebruikt te worden. Vandaar ook dat we het vaak hebben over het Barefoot-zadelsysteem. Het flexibele Barefoot-zadel en de flexibele pad met inlages werken samen om het paard te beschermen.