mijn korte rondgeribte drama pony

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jwl

mijn korte rondgeribte drama pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 21:34

Zadel drama! Meneer is kort, rond geribt en klein.
C pony van 1,35 heeft inmiddels in een maand al 2 zadels gehad. Zadel 1 was 17 inch en te lang.
Zadel 2 van 16,5 inch ligt perfect en is precies goed qua lengte, totdat je er op klimt... Balanceren geblazen is het!

Vandaag 3 zadels gepast, allen te lang of te smal.

er een tijdelijke oplossing om mijn goed liggende maar schuivende zadel stabiel te laten liggen?

Het is niet dat het zadel van voor naar achter schuift maar meer naar de zijkanten.

6 juni komt weer de zadelmaker en dan hoop ik dat ik eindelijk een goed NIET schuivend zadeltje kan vinden

edith2

Re: mijn korte rondgeribte drama pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:36

Ik heb, als tijdelijke oplossing, een tripad eronder. Moet zeggen dat het minder schuift.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:38

Normaal hoeft een goed passend zadel niet te schuiven nee..
Maar heb je er tijdens het rijden last van? Want anders kan het ook zijn dat je zelf niet zo goede evenwicht hebt, niet banketstaaf bedoelt ofzo.

Heb je er al een zadelpasser bij gehad?

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:40

Ik ken het probleem.. Kort rondgeribte pony van 1.40 kan ook niets fatsoenlijks vinden wat goed past en niet schuift. Ik ben opzoek naar een endurance zadel maar probeer die maar eens te vinden met een western look en 1tje niet te lang is en licht van gewicht.. lastig :(

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:41

"mijn" rond geribte korte pony heeft een barefoot arizona en die ligt er goed op. Is dat een idee?

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:43

Benfan schreef:
"mijn" rond geribte korte pony heeft een barefoot arizona en die ligt er goed op. Is dat een idee?

Voor mij niet ik wil geen boomloos aangezien ik vrij groot ben voor mn pony en lange ritten maak wil ik graag toch een zadel met boom. misschien iets voor ts?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:46

Met een WoW kan je een 17 inch zadel met 16 inch kussens nemen. Tis alleen wel een dure oplossing.

MarChak

Een vrij dure, maar mogelijk de oplossing, is een Wow zadel. Verwisselbare boom, korte 16" kussens mogelijk, evt. kunnen die onder een 17" zitting als voor jezelf een 16" zitting te klein zou zijn. Dan kom je wel in een stevige prijsklasse, want in 16" kom je ze niet heel vaak 2e-hands tegen.

Aaah je was me voor :+
Laatst bijgewerkt door MarChak op 13-05-13 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Francis

http://www.saddlepoint.nl
Zadels uit colombia, speciaal voor gangenpaarden die doorgaans ook behoorlijk kort zijn. Ik heb op Equiday de zadels gezien en er op gezeten, super kwaliteit die nog betaalbaar is ook en héél veel verschillende modellen, van engels tot western én dus ook 'endurance'.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:47

Msfc extreem al geprobeerd?

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:49

Christ boomloos?
Op mijn ijslander die ook zo'n bouw heeft past een Tekna ijslander zadel mooi. geen idee of dat een optie is?

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 21:49

Friso_lover schreef:
Normaal hoeft een goed passend zadel niet te schuiven nee..
Maar heb je er tijdens het rijden last van? Want anders kan het ook zijn dat je zelf niet zo goede evenwicht hebt, niet banketstaaf bedoelt ofzo.

Heb je er al een zadelpasser bij gehad?

Hij word nu beleerd maar hij loopt aan de longe. Over 2 weken komt de zadelmaker ik heb nu 2e handsjes. Dus het schuift nu omdat meneer geen schoft heeft maar ik zat al te denken dat het misschien het dekje is wat wat glad is want het zadel ligt verder goed en er is naar gekeken.
Ik heb er zelf nog niet op gezeten ik laat er mensen voor komen vanuit een oprichting stal dus ik hoop wel dat ze een goed evenwicht heeft haha

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:52

Op mijn tinker merrie heb ik de Kent en Masters Cob zadel liggen. Helaas heeft ze ook een korte rug, dus moet ik aan de 17 inch, maar misschien past het qua lengte wel voor je paardje.

MSFC zijn aangepaste zadels, ook een optie.

En anders misschien Massimo, die hebben ook wel zadels voor cob type paarden.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 21:54

Ja bodemloos zat ik ook al aan te denken maar ik twijfel ook tussen wintec ivm het lichte gewicht.
Ik zoek nu alleen een tijdelijke oplossing voor die 2 weken zodat de training niet weer stil valt. Hij mag keer van de longe af maar ik he. Geen zin in gekke sprongen en een trainer ergens aan de zijkant bungelend. ( wel wat overdreven maar een draai zadel is natuurlijk niet alles)

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 21:55

Boom loos niet bodemloos. Lang leven autocorrect

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:58

Lees ook goede dingen over Massimo en dan een Frans kussen . Dat is wat korter kussen

ilona_selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:03

Ik heb op mijn tinker die kort is en die geen schoft heeft een stubben zadel met voor singelstoten

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:11

Ik had op mijn fjord van 1,36 een equestor classic 17 inch. die heb ik verkocht en nu ik weer een ronde pony had weer dit zadel gekocht 2e hands en past weer als gegoten.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 22:48

Ook een pony met korte rug?

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:57

Ken het probleem korte rug + rondgeribte pony

In 2010 kwam de zadelmaker (Van Rijs uit Zevenhuizen) het enige wat paste was een wintec pro.
Die begon na een half jaar te schuiven. + pony last van zijn rug. Paste dus toch niet goed!

Nu heb ik een Euroriding Diamant. Gelukkig ben ik zelf niet fors. Volgens de zadelmaker (weer Van Rijs) was dit echt de enige die paste, en hij had wel 10 zadels bij, met een 17'' zit. Als 17,5 zou al weer niet passen. Misschien kan je die proberen?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 23:00

Eerst een zadelmaker daarna pas met zadel erop.
Je wilt niet dat hij nare ervaringen krijgt van een niet passend zadel.

Verder is 16,5 voor een C pony denk kwa ruiter ook wel aardig max? Je zal zelf niet zo groot kunnen zijn voor een C-pony'tje?

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 23:12

Ik heb voor mijn 'oliebolletje' (tinker x draver) uiteindelijk een WoW zadel (slightly dressage met springzit) aangeschaft tesamen met de H-singel (H-girth) en hiermee is het schuiven (links/rechts) flink gereduceerd. Echter, wanneer ik opstijg moet iemand wel tegendruk geven in de 'andere' stijgbeugel want anders schuift het zadel nog compleet eraf :(

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 23:17

smurffie schreef:
Eerst een zadelmaker daarna pas met zadel erop.
Je wilt niet dat hij nare ervaringen krijgt van een niet passend zadel.

Verder is 16,5 voor een C pony denk kwa ruiter ook wel aardig max? Je zal zelf niet zo groot kunnen zijn voor een C-pony'tje?

Meneer is stevig en ik niet extreem lang. Maar ik heb er al ruitertjes voor

Fanniehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 23:33

Wij hebben een voor onze rondgeribte C/pony een wintec (dressuur), wel iets laten aanpassen door zadelmaker maar was de beste optie. Gaat inmiddels al jaaaaren mee (meerdere ruiters), pas nog laten nakijken en opvullen.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:09

Een Wintec was zelfs te lang voor mijn korte, rondgeribt zonder schoft, ponybeest :roll: