Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
. git schreef:De echte ouderwetse neusriem sluit onder het bit, en is dus neusriem en sperriem in een.
Nathachou schreef:http://www.flevohorsesupport.nl
Wel prijzig, ik heb mijn hoofdstel daar op maat laten maken, echter wilde ik juist geen sperriem hebben.
) miss_lizje schreef:Je zou er wel zo'n tussenstukje aan vast kunnen maken. Ik weet dat er een soort lusjes zijn waarmee je dus van een hoge neusriem en sperriem aan elkaar kan bevestigen. Weet alleen even niet meer hoe dat heet. Ik google er even op los om een plaatje er van te vinden.
suuzepuus schreef:Ik begrijp alleen niet waarom mensen met eigen hoofdstellen gaan rijden. dan hebben de paarden dus iedere keer iets anders aan/ om/ op?? lijkt me niet prettig. Wordt er iedere keer helemaal gecontroleerd of alles echt goed zit? lijkt me niet mogelijk...
magda_90 schreef:Er bestaan aparte losse lusjes die je om je neusriem kunt 'vouwen' om zo je sperriem te bevestigen. Equimatch heeft ze dacht ik.

set_elkol schreef:Ik heb hier net een topic over geopend en daar worden meerdere genoemd met sperriem, heb je wel gezocht op bokt? Ze maken dan gebruik van een extra stukje leer dat om de neusriem heen schuift
[HAR] "Britse" neusriem/hoofdstel plat
onder andere deze wordt genoemd:
[ Afbeelding ]

mooie hoofdstelkeuze!