Wat mij opviel was dat ze minder ruim liep als aan de hand, maar ik dacht dat het door het belasten kwam. Nadat ik voor het weer mocht draven begon ze behoorlijk te bokken, waarvan ik dacht dat het vreugdebokjes waren... Ze waren eigenlijk niet eens gemeen..
Ik heb haar laten behandelen door de fysio en die zei dat de achterhand vast zat, en heeft daar het een en ander aan gesleuteld. En ze liep toen nog ruimer en nog beter aan de hand. Eenmaal het zadel erop zelfde verhaal, bokken en willen rennen in de draf.
Gister deed ze een heel jasje uit kwa haren, en kwamen er ineens drukplekken naar voren die ik nog niet eerder had gezien oa achter het zadel op de rugwervel.
Conclusie, zadel past niet meer en ik wil hem niet zodanig laten aanpassen dat hij wel past. Omdat ik voor dat geld eigenlijk beter een kunstof zadel (bij voorkeur Tekna) zou kunnen kopen.
Ook zou ik mijn 3,5 jaar oude Kieffer Excellent kunnen inruilen, maar waar?
Wat is hier nu de beste oplossing voor, aangezien ze nu spieren gaat aanmaken en weer voller in de schouders komt te staan...
Het ziet er niet naar uit dat mijn zadel in deze staat nog op jaar rug gaat passen aangezien ze heel anders in de bespiering komt als voorheen. Ik zou hem kunnen laten opvullen en een andere boom erin...
Ik kom er even niet meer uit..
Help?!
Paard moet werken om weer in conditie te komen en jij moet werken om op eigen houtje netjes te zitten.
Heel lastig pakket....