Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
julius_juut schreef:Zelf nog nooit gedaan maar zal je wel gaan volgen als je hier dingen neerzet over je vorderingen. Denk er namelijk over om zelf iets van een Romeins ogend zadel te maken maar dan boomloos.
DubbelDun schreef:Nee, de BM is mij iets te duur om open te maken.Ik zou het graag willen, maar ik heb nog nooit een hele goedkope kunnen vinden. Ik weet wel dat door de jaren heen de 'pad' waarop het zadel gebouwd is ook van materiaal veranderd is. Er is een serie geweest van erg 'slap' materiaal. Die boog ook veel te makkelijk door. Iets wat je bij 2e hands modellen kon zien door de ribbel in de zitting die overdwars liep.
Bij mijn eigen model zie je dat na jaren gebruik zelfs nog niet.
Overigens heeft de Endurance een lagere pommel/cantle als de Barrel modellen. Maar die zijn dan weer echt western
FahyaFemke schreef:wat interessant. Ik heb een kleine mini shetlander, en daar kan ik maar geen zadeltje voor vinden - elk zadeltje is te lang.
Toen zei al iemand; kun je zelf niet wat maken?
dus ik volg!
DonCamillo schreef:Inderdaad, Aestrith eens vragen.
Jolliegirl schreef:Ik was zelf bezig met een klein projectje.. Maar eigenlijk nooit verder gegaan..
Heb van een dressuurzadel de kussens + onderste zweetblad(1stuk) nog, hele hele onderstuk dus..
Enige wat ontbreekt is het ''zitvlak''
Deze wil ik zelf maken. Ik wil ook een singelbevestiging maken zodat je het vast kunt leggen.
Alleen geen paard meer waarop ik dit kan uitproberen helaas, vandaar dat ik ermee gestopt ben.
aikon schreef:Ik zag bij kwantum rendiervellen. Kreeg spontaan zin om een boomloosachtig zadel/pad alla middeleeuwse model te maken. Zit wel met druk verdeling en wat voor materiaal. Heb een pony die geen boomzadels blieft en veel middeleeuws model zadels hebben boom of zijn een beetje erg boven budget.
Cambiar ga jij schaapvellen gebruiken? Of alleen leer?
inochiyo schreef:als druk verdelend materiaal kun je van die "planken" die vloerders onder hun knieën leggen.
das zacht, makkelijk in vorm te knippen en verdeelt de druk.
Snap je wat ik bedoel?