Wat moet je nou toch met bandages?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Chezshir77

Wat moet je nou toch met bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 14:18

Ik snap nooit zo goed dat mensen de moeite nemen om die bandages helemaal om te rollen :D . Doe je het puur voor de mooi, of heb je een andere goede reden om bandages te gebruiken?

vuurneon

Re: Wat moet je nou toch met bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 14:19

Om de cold pack mee vast te zetten op het been: ik kreeg er zelf koude handen van :)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 14:20

idd want echt beschermen doen ze niet en als je ze verkeerd doet, kan je het paard er zelfs nog mee bezeren, ik heb ze alleen met clinics om omdat het mooi staat met witte bandages, voor de rest met 3 in 1 beschermers, die beschermen echt

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 14:24

Heel simpel. Bandage met onderlap is net zo dik en beschermt dus net zo goed als een 3-in-1 beschermer. Bandages zijn wel een heel stuk goedkoper, dan maar wat meer werk. Paard kan door een schiefel geen peesbeschermers of voorgevormde beschermers om dus dat valt als optie ook af.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 14:37

Ik gebruik bandages omdat ik het mooier vind staan en fijner vind werken :D
Bandages beschermen de benen, geven steun, hebben overal evenveel druk en net zijn zo warm als andere beschermers.

Van peesbeschermers kan je van die lelijke drukplekken krijgen.
Als ik ze af haalde na het rijden zag je vaak dat de haren bij het klittenband en elastiek stuk eronder geleden hadden. En dan deed ik ze al zo los mogelijk
Met 3-in-1 beschermers zonder harde schaal kan ik niet werken. Als ik ze omdoe hangen ze meer om het been heen dan dat ze aansluiten, hoe hard ik er ook aan trek en pluk :+

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:06

Ik gebruik ze alleen omdat ik ze mooi vindt :o
Gebruik ze eigenlijk ook maar 3/4 keer per jaar.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:12

Tomorrow schreef:
Ik gebruik bandages omdat ik het mooier vind staan en fijner vind werken :D
Bandages beschermen de benen, geven steun, hebben overal evenveel druk en net zijn zo warm als andere beschermers.

Van peesbeschermers kan je van die lelijke drukplekken krijgen.
Als ik ze af haalde na het rijden zag je vaak dat de haren bij het klittenband en elastiek stuk eronder geleden hadden. En dan deed ik ze al zo los mogelijk
Met 3-in-1 beschermers zonder harde schaal kan ik niet werken. Als ik ze omdoe hangen ze meer om het been heen dan dat ze aansluiten, hoe hard ik er ook aan trek en pluk :+

Daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat ze met onderlap warmer zijn dan de 'normale' peeskappen. Zonder onderlap dienen ze alleen voor de mooi en geven geen enkele steun of bescherming.

Ik heb ze trouwens zelf niet. Mij teveel werk. :') ik rijd overigens ook niet met peesbeschermers of kogelbeschermers, behalve met springen.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:16

Ik gebruikte ze altijd zonder onderlap. Ik kon er geen vinden die mijn'n pony paste. Maar toch beschermen ze gewoon hoor vind ik.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:19

Wat beschermen ze dan? Tuurlijk, als ze een keer met de benen lichtjes tegen elkaar komen houden de bandages de 'klap' iets tegen, maar daar kunnen de benen zonder bandages ook prima een keertje tegen. Maar wanneer ze echt flink strijken zullen ze weinig tot niks beschermen zonder onderlap.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:23

Bij mij komen de bandages wel 3 tot 4 keer om de benen heen gewikkeld. Dat geeft best een dik laagje. Bij een paard zou het niet helpen als het maar 2x erom heen kan. Maar bij mijn pony waren de bandages dik genoeg.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:25

Schiefel, stal bandages en trainings bandages, normale beschermers zijn voor mij uit den boze!

YentlKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:25

Echt handig zijn ze niet voor het gewone trainen, maar het staat natuurlijk wel heel erg mooi. :o

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:26

Ik gebruik ze bijvoorbeeld voor foto's, als ik een leuk setje heb. Het is even wennen en oefenen..
Het liefst gebruik ik toch peesjes, vooral omdat ik merk dat het been toch wel een warmer wordt met bandages
en ik heb het gevoel dat die toch iets meer bescherming geven?. Van die allround/dressuurbeschermers vind ik het fijnst.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:17

Bandages gaan bij mij 2 of 3 keer om de kogel.
Dan is de laag daar dik genoeg tegen strijken of aantikken.
Ik denk dat een peesblessure oid toch niet te voorkomen
is als je peesbeschermers om doet of bandages.

Als bandages goed omzitten werken ze net als steunkousen.

Wanneer het heel warm is doe ik geen bandages om, maar dat geldt ook voor allrounds

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:21

Een gezond paard heeft geen 'steunkousen' nodig.
En ook geen oververhitting van zijn benen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:34

Bandages zijn onzin en ongezond en de meeste mensen zullen het niet toegeven, maar die doen het voor de mooi of weten simpelweg niet wat ze doen.
Als je stalbandages nodig hebt moet je je echt eens even achter je oren krabben wat er fout gaat bij de huisvesting van je paard en voor bescherming zijn ze verre van effectief.

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:11

is heel slecht voor een paardenbeen, kwa opwarming word het veel te heet onder de bandage.

nazdarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:15

ik kan ze bij mij pony niet eens om doen, dus bespaar me zelf een hoop werk.
vind bandages wel luxe staan

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:16

Fellor schreef:
Bandages zijn onzin en ongezond en de meeste mensen zullen het niet toegeven, maar die doen het voor de mooi of weten simpelweg niet wat ze doen.
Als je stalbandages nodig hebt moet je je echt eens even achter je oren krabben wat er fout gaat bij de huisvesting van je paard en voor bescherming zijn ze verre van effectief.

_/-\o_

'bandages geven steun' is ook zo'n onzin.

Pezen lopen in de lengte als je daar iets omheen draait, hoe geeft dat steun? Als er iets met een pees gebeurd is dat ook in de lengte.
Stel je een bundel rietjes voor. Draai daar bandages omheen. Je trekt nog zo een rietje uit die bundel, dus hoezo steun?

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:46

Sterker nog:door er altijd wat omheen te binden,verzwak je de pezen,met alle risico's van dien.;)

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 11:39

Ik denk dat ook, alleen ik heb wel echt peesbeschermers nodig bij mijn paard.... hij strijkt namelijk

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:44

Ik gebruik eigenlijk nooit bandages.. maar denk ook dat het per paard verschilt.. Voor sommige paarden zullen beenbeschermers juist weer niet goed zitten..

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:45

De enige steun die bandages bieden, is aan de bloedvaten. Daarom werken ze ook zo goed als stalbandage. Je voorkomt daarmee dat de benen oplopen (vocht vasthouden) als het paard stil op stal staat. Verder zullen ze tijdens het rijden wel kleine schaafwondjes voorkomen, maar verder niet.

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 23:04

Tomorrow schreef:

Bandages beschermen de benen niet en geven al helemaal geen steun. Met onderlappen zijn ze steviger, dat wel maar knellen de pezen sneller af, en net zo warm als andere beschermers; dat is niet wat je wil, je wil niet dat de pezen extra warm worden.

Beenbeschermers kun je gebruiken als een paard zich aantikt, tijdens het springen kan zoiets sneller (of bij Western) maar dat bandages steun geven, echt niet! En het merendeel van de mensen kan niet eens bandageren en zou ze eigenlijk alleen tijdens een fotoshoot moeten gebruiken en dan gauw afdoen of eigenlijk niet aan moeten beginnen.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 23:36

Ik gebruik bandages misschien 3 keer in het jaar voor het 'mooi', maar verder heb ik niet het idee dat het echt beschermd. Het zal misschien een wondje voorkomen maar een echte klap zal het niet dempen. Verder is m'n pony zijn been altijd heel erg warm zodra ik ze af doe, lijkt mij geen goed teken, denk dat je hier alleen maar de pezen mee verzwakt. Heb er verder niet veel verstand van hoor, maar de 3 in 1 beschermers lijken mij er het stevigst uit te zien.