Allereerst weet ik niet zeker of het topic hier goed staat, twijfelde een beetje. Maar mocht-ie verkeerd staan, ga ik er vanuit dat-ie wel verplaatst wordt
.Waarom nu een topic over winterdekens, nu het zonnetje er langzaamaan eindelijk gaat komen, hoor ik je denken
..Nou.. Ik ben echt ten einde raad.. Mijn pony, een connemara van 13 jaar oud, maar met het speelse karakter van een 2-jarige
kan gewoon echt met geen mogelijkheid een deken heel laten.Het is ook niet zo dat ik er 1 seizoen mee doe, nee.. Per winterseizoen moet het deken met spoed minimaal om de 2 weken gerepareed worden en aan het einde van een seizoen is-ie echt rijp voor de prullenbak.
Heb al verschillende geprobeerd: merkloos, anky, BR, Harry's Horse etc. Die van dit jaar is eentje van Nika, na heel veel positieve ervaringen. Hij heeft 'm eind november voor het eerst opgekregen en is nu echt al rijp voor de sloop. Vorige maand eigenlijk al
, maar ik weiger om meer dan 1 deken per seizoen voor meneer te kopen, want dan kan ik er wel een baantje bijnemen
. Als de reparaties tussendoor niet gedaan waren, had hij nu een deken zonder vulling en hoogstwaarschijnlijk in 2 delen gehad.. Ik weet het echt niet meer. De enige die 2 seizoenen écht heel netjes volhield, was een Anky staldeken. Nadeel: ding was niet waterdicht en poown staat het hele jaar door van een uurtje of 9 tot een uurtje of 4 buiten. Leuk met een zonnetje of droge dag, maar na een flinke regenbui was poown gewoon zeik- en zeiknat. Ervaring met de oudoordekens van Anky heb ik niet, die waren toendertijd hier nergens verkrijgbaar.Nu heb ik dus mijn oog (en oor) laten vallen op een Amigo of Rambo. Bucas in eerste instantie ook, maar na wat googlen schrok ik me echt wezenloos van die prijzen. Prima voor als ze het een paar jaar doen, want dan ben ik net zoveel kwijt als elk seizoen een nieuw deken, maar wie geeft me die garantie dat poown deze wel langer dan 1 seizoen heel houdt? Gezien 1 van de 30 dekens denk ik wel het pas 1 seizoen ongeschonden eraf heeft gebracht..
Zijn ze echt zo goed als beweerd wordt? Hoe is de pasvorm? Hoe is de bewegingsvrijheid? Etc etc..
Hij wordt 's winters geschoren, dus ik wil wel minimaal een 300 grams deken. Dunner met een onderdekentje is ook een optie, maar daar gaat mn voorkeur niet naar uit.
Daarom dus ook in deze tijd een topic, zodat ik me alvast voor volgend jaar kan orienteren en misschien wel een leuke korting mee kan pakken omdat alle zomercollecties alweer online staan
.Dus.. Wie heeft ook een sloperd en weet het perfecte deken voor me?

en dit jaar ook