Even een probleem uit mijn praktijk ervaring
Een super lieve merrie (draver x anglo arabier) met een hele grote stempel "levensbedreigend" op haar hoofd.
Ik zal nog even de wat werk-wijzes neerzetten (ik heb hier in overleg en onderbegeleiding gewerkt met instructeurs en ervaren mensen)
Ik heb haar sinds oktober.
eerste paar maandjes wat NH gedaan, rustig opbouwen met wat longeren.
Veel poetsen, wandelen, en er zo af en toe eens erop(halstertje blote rug). GEEN ENKEL PROBLEEM!!
bitloos rijden gestart. Zadel dat erbij zat was ongeschikt(veel bok en vliegwerk), osteopaat erbij, barepad gekocht. Mooi we kunnen beginnen!
Helaas, nog steeds bok en vliegwerk, Spontaan omkeren en vlucht gedrag met een vleugje paniek.
(komt wel weer lief bij je, mocht je eraf zijn gevallen
)Het is geen verkeerd zadel probleem want ik rij al barepad.... Oke bitje erin, grenzen duidelijk maken...
Oke ja met het bit stop je haar acties, maar lekker lopen is wel wat anders...
Wat kunnen we nog meer bedenken...?
Vorige week had ik het over met een stal genoot dat merries wellicht een gevoelige buik hebben. Gekke gok... Zou de singel haar irriteren??!!
Het is het proberen waard Erop zonder zadel en met hoofdstel/bit en geen beenhulp! sturen met je zit.
GEEN KIK!
na kwartiertje figuren stappen ontspannen hals op de loodlijn. Door gegaan in draf, bij wending komt haar hoofd wel omhoog maar zakt daarna ook wel weer.....
Lijkt me een goede start!
wat ik wil vragen/weten...
Kan het echt zo zijn dat een singel zo irriteerd dat ze hierop ZO reageerd? Is er een tip voor mij?
Enne zadel loos blijven ok, maar hahaha dan ga ik het zelf spannend vinden op buitenrit tegaan op haar blote ruggetje....
Ik hoor het wel van jullie!!