Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
.Noetje14 schreef:hoi, ik weet niet of ik dit hier mag vragen, heeft eigenlijk niet met het nut van een oornetje te maken maar ik probeer het toch.
hoe weet je of een oornetje past. ik heb een welsh pony met van die fijne oortjes dus een maat paard gaat hij sowieso niet passen, dus ik heb nu een pony, maar ik heb het idee dat hij te strak zit. de oren zitten denk ik iets te dicht bij elkaar. maar hij kan ze wel gewoon draaien, toch begint de aanzet van de oren in het netje wel iets hogen dan waar de oren van de pony beginnen, ja sorry ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen. had foto gemaakt mar die staat op mijn telefoon dus kan ik zo niet plaatsen...
inkorten met de hand,heb ik ook eens gedaan en dat ging prima!Paardje moet zn oortjes goed kunnen draaien zonder dat de stof erg strak komt te zitten.
funnyhorses schreef:Noetje14 schreef:hoi, ik weet niet of ik dit hier mag vragen, heeft eigenlijk niet met het nut van een oornetje te maken maar ik probeer het toch.
hoe weet je of een oornetje past. ik heb een welsh pony met van die fijne oortjes dus een maat paard gaat hij sowieso niet passen, dus ik heb nu een pony, maar ik heb het idee dat hij te strak zit. de oren zitten denk ik iets te dicht bij elkaar. maar hij kan ze wel gewoon draaien, toch begint de aanzet van de oren in het netje wel iets hogen dan waar de oren van de pony beginnen, ja sorry ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen. had foto gemaakt mar die staat op mijn telefoon dus kan ik zo niet plaatsen...
Als je het mutsje op doet moet het gewoon over de oortjes "vallen" zonder dat het strak zit.Als de stof van het mutsje tussen de oortjes omhoog komt zijn of de oortjes te klein van het mutsje of gewoon te krap in zn geheel.
Je kunt een cob maat proberen en dan de oortjes van het mutsjeinkorten met de hand,heb ik ook eens gedaan en dat ging prima!Paardje moet zn oortjes goed kunnen draaien zonder dat de stof erg strak komt te zitten.
funnyhorses schreef:Ik heb toen bij de Decathlon een full gekocht en deze bij de oortjes zelf ingekortdat ging prima en zat ook netjes.
Verder vind ik de mutsjes soms abnormaal duur!!!
.