Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
unihorses schreef:paarden kosten geld... hoe wou je dat dan met een dierenarts rekening gaan doen?
unihorses schreef:paarden kosten geld... hoe wou je dat dan met een dierenarts rekening gaan doen?
TamaradB schreef:unihorses schreef:paarden kosten geld... hoe wou je dat dan met een dierenarts rekening gaan doen?
OH MY GOD! Wat een zielige reactie! Misschien heeft ze wel een potje voor tuig en een potje voor hoefsmid/tandarts/dierenartskosten. Lijkt mij slim om niet een nieuw zadel te kopen van je dierenarts-potje, want als er dan iets gebeurt is je geld op. Je kunt niet in de portemonnaie van TS kijken, ze heeft geen geld voor een nieuw zadel, dit betekent niet dat ze geen geld heeft wanneer de DA moet komen.
Stomme, debiele, kortzichtige reacties.
Edit; ik blijf bij mijn standpunt maar zie inmiddels dat TS een dier in de lease heeft. Een nóg mooier bewijs dat je antwoord volslagen debiel was.
On-topic; gebruik je steeds hetzelfde merk dekje? ANKY pads vind ik prachtig maar ze schuiven bij mij aaaaaaaltijd! Goedkope katoenen dekjes liggen stabiel, net als Eurostar dekjes. Misschien van merk wisselen (even uitproberen met een dekje van een stalgenootje bijvoorbeeld).
Jolet schreef:De nieuwere Anky dekjes daar staat heel groot ANKY op en dat (die grote letters) is wat ruwer, soort suede achtig, waardoor het een anti-slip werking heeft.. Misschien is dat iets?
HTM schreef:Het verschilt vaak per dekje (soort onderkant) of deze snel schuiven of niet.
Bekijk de dekjes eens die niet schuiven aan de onderkant, en kijk wat het verschil is met de dekjes die wel schuiven.unihorses schreef:paarden kosten geld... hoe wou je dat dan met een dierenarts rekening gaan doen?
Zou persoonlijk deze opmerking verder negeren.
Paarden kosten idd geld, maar dat wil niet zeggen dat je bij elk wissewasje een nieuw zadel moet kopen.
Grote kans dat daar de oorzaak niet zit.
) 
little_king schreef:Helaas is een niet goed passend zadel waarschijnlijk wel de oorzaak.
Bij een goed passend zadel blijven dekjes liggen. Zelfs zonder lusjes.
Dus ik zou toch even op zoek gaan naar een goede zadelpasser.
En een ander zadel hoeft niet duur te zijn, een fijne 2e handse kan ook passen.
lizy29 schreef:Zou inderdaad gewoon even naar het soort dekje kijken. Het is per paard ook heel verschillend. Bij de een blijft merk A echt niet liggen en merk B wel, bij de ander is het juist andersom.
Ik heb zelf vooral BR. Deze hebben lusjes, maar blijven ook goed liggen als ik ze eens vergeet.
little_king schreef:Helaas is een niet goed passend zadel waarschijnlijk wel de oorzaak.
Queelens schreef:little_king schreef:Helaas is een niet goed passend zadel waarschijnlijk wel de oorzaak.
Hier ga ik in mee. Ook wat mijn zadelmaker(s) en fysio mij vertelde.
Elk dekje hoort te blijven liggen zonder dat je hem vast zet met lusjes.