Vriend doet zadel cadeau.. Maar..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Vriend doet zadel cadeau.. Maar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 18:52

Enkel als ik kan beloven zo zuinig mogelijk te doen en er enkel zelf mee te rijden. Nu is mijn situatie als volgt, ik heb een heel oud, maar fijn zittend en goed liggend zadel. Ook heb ik een verzorgstertje die mijn pony twee keer per week rijdt. Nu moet ik de meid dus gaan vertellen dat ik een nieuw zadel krijg, maar dat ik de enige ben die het mag gebruiken. Het is een wat jongere meid die helaas het zadel nog wel eens onoplettend op de grond legt etc. al vaker besproken maar het gebeurd toch zo nu en dan toch weer. Krassen en vuil incl. Met mijn oude zadel geen probleem, maar met de nieuwe wil ik dat dus absoluut niet zien gebeuren. Ik voel me dus heel erg stom en vraag me af of ik het eigenlijk wel kan maken deze regel in te stellen? Mijn vriend houd voet bij stuk en aangezien het een enorm cadeau is ga ik niet tegen hem liegen.

Wie o wie weet wat ik het beste kan doen? Of wie heeft daadwerkelijk één zadel voor zichzelf en één voor haar verzorgster/bijrijdster?

Groetjes, Lara

adatje

Re: Vriend doet zadel cadeau.. Maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:54

ik heb ook een zadel voor me zelf en 1 voor andere

Regendans

ik zou het wel doen, dadelijk is jou nieuwe zadel naar de kippen, en dan? je oude zadel is nog goed!

Tellie

Ik zou het gewoon doen. Het is toch aan jou om te beslissen. Zij kan jou oude zadel gebruiken, jij de nieuwe. Geen gedoe met beugels op maat maken (word ik bij ons nogal gek van af en toe. :') ).

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:55

Ik vind dat geen rare voorwaarde. Een goed zadel is ontzettend duur en veel waard dus vrij logisch dat je vriend dan wilt dat er voorzichtig mee omgegaan wordt.
En ookal is je andere zadel oud, ik zou er alsnog niet blij van worden als dat op de grond zou worden gelegd..

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:55

nou gewoon tegen het meisje zeggen dat ze wel met het oude zadel mag rijden maar niet met het nieuwe. want hoe zij er mee omgaat gaat ie heel snel stuk en dat je er heel erg zuinig op bent ;)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:58

denk dat je verzorger het niet eens erg zal vinden. Want wat is nou vervelender dan een krasje maken op het zadel van je verzorgpaard z'n baas? Of de zenuwen die je van een mogelijke kras krijgt, vooral omdat je weet dat de eigenaar er zo zuinig mee is.

JIj doet je verzorger al een plezier door je paard 2x in de week af te staan..

Autumnn

Kan je het niet vertellen dat het zadel speciaal voor jou op maat gemaakt is?
En dat het dus niet de bedoeling is dat zij op rijdt?

Christiene

die nieuwe achter slot houden, ze gebruikt de oude maar.

ik zou als bijrijder ook liever met de oude blijven rijden.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:00

Gewoon eerlijk zijn. Ik kan me niet voorstellen dat verzorgers daar een probleem van maken eigenlijk :) Dan heeft ze min of meer een eigen zadel, is toch heerlijk? Zoals al genoemd werd, vooral met beugels op maat maken. :j

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:01

Dat hebben wij ook. Ons zadel was even duur als het paard!
Dus dan is het toch normaal.

Wel top dat je vriend hem aan je geeft! Wat voor eentje

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:01

Christiene schreef:
die nieuwe achter slot houden, ze gebruikt de oude maar.

ik zou als bijrijder ook liever met de oude blijven rijden.

ja want die rijd ook meestal lekkerder was bij me verzorgpony ook had ze een nieuwe zadel gekregen zat helemaal niet lekker ik gevraagd of ik met het oude zadel gewoon mocht rijden omdat ik ook blauwe plekken op me benen kreeg van dat zadel en alleen ik mocht dan met die oudere intussen rij ik niet meer op die pony.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:03

Gewoon eerlijk vertellen hoe het zit, en breng het dan zo dat het voor haar ook leuk is: dat het oude zadel nu helemaal voor haar alleen is :j

Wat super lief van je vriend trouwens!!

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:03

Lizzyy schreef:

maar dan moet ze dus liegen...? omdat ze liever niet heeft dat haar verzorger haar nieuwe zadel gebruikt? nee TS ik zou gewoon eerlijk blijven :)

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:04

Oja en hoe oud is ze? Anders kan je het zo brengen.
Dit zadel is helemaal voor jou, ccool hè!
Zo weet je wel!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:06

Lizzyy schreef:

denk dat je meer bereikt met eerlijkheid. zo begin je al met een leugen.
En die waarheid is toch helemaal zo erg nog niet?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:06

Gewoon eerlijk vertellen hoe het zit.
Voor haar het oude en voor jouw de nieuwe.
Ik vind dat niet raar hoor.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:09

Ik vind dat je dat zadel gewoon alleen voor jezelf moet gebruiken , als jij zelf ook niet wil dat5 het beschadigd, het is van jou en van niemand anders en das niet egoistisch als het oude zadel gewoon goed is , why not. niet druk ommaken hoor. of je legt het eerlijk uit maar neem het dan ook mee zodat het niet eventueel stiekem word gebruikt.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 19:09

Tellie schreef:
Ik zou het gewoon doen. Het is toch aan jou om te beslissen. Zij kan jou oude zadel gebruiken, jij de nieuwe. Geen gedoe met beugels op maat maken (word ik bij ons nogal gek van af en toe. :') ).

Dat was ik idd vergeten... Ze heeft er ook nog moeite mee. -O- Bij het nieuwe zadel kan je de beugelriemen onder het zadel doen dus dat is helemaal ideaal.

@Knert: Verzorgster is een foute term, ze betaald wel een bijdrage, het was haar moeder die dit voorsloeg, blijkbaar is het hier heel normaal. Maar ze heeft uiteraard wel gratis een bak + springmateriaal etc. ter beschikking en mag zolang het goed gaat alles met hem doen.

Verder is het een heel lief en fatsoenlijk meisje, beginner af maar mijn pony is duidelijk dol op haar (en andersom uiteraard!) en het is een goede leermeester voor haar. Ze rijd hem nu een jaar, daarom voelde ik me een beetje schuldig juist omdat ik haar al een tijdje ken. Maar iedereen bedankt voor de reacties, ik voel me nu al veel geruster. Waarschijnlijk pakt ze het gewoon goed op, ze is immer goed aan dit zadel gewend, en dan kan ze ook de beugels op haar maat houden.

@Lynn_FDA: Ik ben al eeuwen gek van Wintec (mijn oude zadel is een prehistorische Bates) lekker licht en onderhoudsvriendelijk. (dat had je me eerder niet horen zeggen) Ik heb toen een winkel in de buurt gecontacteerd en ik mocht een 500 dressuur lenen en zadelpasser kwam de ligging bekijken. Ik was namelijk aan het twijfelen, je kunt dan wel het voorstuk verwisselen maar de verdere rest moet ook goed liggen. (breedte tussen de kussens, lengte etc) Hij heeft het zadel goedgekeurd en het reed heerlijk.

Bedankt voor de reacties allemaal! :)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:10

Nieuwe verzorgster zoeken.

Iemand die zo respectloos met mijn spullen om gaat mag van mij vertrekken.
Al is het maar een oud zadel. Die hoort niet op de grond.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:10

Als je oude zadel goed bevalt, zowel voor jou als je paard waarom dan een nieuwe??? Zet het geld weg voor iets nuttigers, eigen huis of zo. Het is wel zo , als ik iemand een kado geef stel ik daar geen voorwaarden bij, vind het een beetje vreemd.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:11

Is de oude zadel nog goed genoeg om nog mee te kunnen rijden? Want dan kan neem ik aan gewoon je verzorgster gewoon daar op rijden, hoeven jullie beide niet bang te zijn dat er een krasje op je nieuwe komt.

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:12

Helemaal niet raar, het is jouw zadel dus mag je zelf beslissen... Verschil moet er zijn :)
En trouwens, misschien vindt ze het wel "vet cool" dat ze een "eigen" zadel heeft om te gebruiken.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:13

Kun je haar het niet uitleggen zoals het is? Gewoon precies zo als het hier staat?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:14

Kan je gewoon zeggen hoor. Gewoon uitleggen dat ze soms niet helemaal zuinig is met je zadel, dat het met je oude niet uitmaakt en dat je het wel snapt, ze is jonger, doet het vast niet expres, maar zo gaat het nu eenmaal soms met jongere meiden. Je nieuwe zadel wil je natuurlijk netjes houden, je andere zadel past nog gewoon goed, dus haar lekker die laten gebruiken en erbij zeggen dat je het daarbij minder erg vind als ze er per ongeluk een krasje bij maakt. :)

Gewoon precies hetzelfde vertellen als wat je nu ons betaald, komt helemaal niet gemeen over en is gewoon de waarheid. :j