Ik heb sinds december een nieuw op maat gemaakt isabell werth dressuurzadel voor mijn bijna 4 jarige. Het paste eerst prima maar het is nu steeds naar voren aan het schuiven bij het rijden. Gezien de bouw van mijn paard (beetje buikige kwpn-er met weinig schoft) zou je wel verwachten dat je daar snel last van hebt, maar het is wel vervelend. Ik heb alweer een afspraak bij de zadelmaker voor over 3 weken maar ik voel er weinig voor om elke maanden de zadelmaker te moeten laten komen omdat het zadel anders schuift.
Nu zag ik dat een singel ook veel uit kan maken: zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik heb deze singels op het oog:
De kieffer comfort:
De curved wow:

De eric le tixerant

En de Passier dressuursingel:

Iemand ervaring met deze (of andere) singels tegen het naar voren schuiven? Ik wil zoiets nl alleen kopen als het echt werkt tegen naar voren schuiven
Ik wacht nog even op mensen die wel ervaring hebben met bovenstaande (of andere) singels
Ook al veranderd het paard weer. En de wintec's zijn daar imo nog het meest geschikt voor, aangezien je die op alle mogelijke manieren kan aanpassen. En het is niet een zadel van 3000 euro ofzo