wintec springzadel ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

TsarinaZ

wintec springzadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 21:22

Ik heb dringend een zadel nodig voor mijn merrie maar heb niet zo een groot budget!
daarom dacht ik; Een wintec zadel!

Maar ik heb een vraag; ik rij 90% van de tijd springen dus heb ik een springzadel nodig. nu hoor ik van sommige mensen dat de wintec springzadels niet zo goed zijn.. of dit klopt weet ik niet daarom wil ik julie ervaring vragen!

voor hulp ben ik heel dankbaar het is namelijk dringend :j _/-\o_

BruineWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:30

Zelf heb ik een Wintec Dressuurzadel, niets ergs aan! Ik weet niet of de kwaliteit met springzadels anders is?

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 21:35

BruineWelsh schreef:
Zelf heb ik een Wintec Dressuurzadel, niets ergs aan! Ik weet niet of de kwaliteit met springzadels anders is?

vind het ook raar. De meeste mensen zijn wel blij met de dresuur en VZH zadels maar ken een paar mensen die helemaal niet blij zijn met de springzadels :?

BruineWelsh

Re: wintec springzadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:36

Hoezo, wat is er dan mis volgens die mensen? :)

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 21:41

BruineWelsh schreef:
Hoezo, wat is er dan mis volgens die mensen? :)

zit volgens hun helemaal niet gemakkelijk om te springen... ik geloof er niet veel van daarom dat ik het hier eens wou vragen

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 08:42

YRT -> HAR

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 08:46

Ik heb een wintec vhz... Zelf zit ik er niet helemaal lekker in...
Kan ook komen dat t zitvlak.net te klein is oid
Maar me knieen kan ik er niet goed aanhouden... Verder ben ik er wel blij mee
Gebruik m ook niet heel erg vaak dus kan ook zijn dat ik t gewoon niet gewend ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:35

Ik heb een wintec spring (evt. te koop pb me maar voor meer informatie) En ik ben er super te vrede mee! Zit lekker, makkelijk schoon te houden. En blijft heel mooi.

Helaas past het waarschijnlijk niet meer op mijn merrie dus vandaar dat het in de verkoop staat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:51

Niks mis met de kwaliteit van de Wintec springzadels hoor, zijn gewoon prima dingetjes :j

Alleen tja, hij moet wel zowel bij paard als ruiter passen natuurlijk, anders is hij niet fijn :)

rusty886

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:16

ik denk dat iedereen een andere ervaring er mee heeft ik vindt een wintec een super zadel alleen ik pas er met mijn kont er niet in (te smal is mijn kont :D ) maar ik verder nooit niet echt iemand over wintec horen klagen

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:20

Een paar jaar terug reed ik op een wintec vzh zadel en vond hem echt verschrikkelijk ;s
Zat voor geen meter vond ik

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:28

Ik een keertje op een oude wintec drs zadel gezeten. Zei toen voor mij geen wintec meer.. Voelde de boom er door heen en deed gewoon zeer aan me kont :') Toen ik laatst in een ruitersportzaak was waar 50% korting was ben ik toch maar weer op een wintec isabell werth zadel gaan zitten en dat zat echt heerlijk! <3 Dus wintec is zeker er op vooruit gegaan maar het is natuurlijk persoonlijk wat jij lekker vind zitten.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:48

ik heb een wintec springzadel en een prestige meredith springzadel,
ik kan dus vergelijken en ik vind ze beide erg fijn :)
natuurlijk is de prestige wel wat beter, maar niets mis met de wintec hoor!

BruineWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:01

Maar, volgens mij ligt het niet aan het Wintec zadel hoor. Ik heb nu al 2 á 3 jaar Wintec zadel en zit echt super fijn. Als ik nu in een ander zadel zit bijv. die van mijn vriendin, vind ik helemaal niet lekker zitten. Tenzij zij het juist lekker vind zitten. Je moet er misschien gewoon aan wennen, in het begin vond ik het ook raar om in een ander zadel te zitten.

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:04

Ik heb een wintec 500 dressuur ik ben super blij met het zadel hij heeft nu op 3 paarden gelegen en altijd goed aan te passen geweest en spring er zelf met gemak 1,20 mee enz en vriendin van mij heeft wintec vzh en die heeft m al 6 jaar dusja en we zijn er bijde nog erg happy mee dus ik denk dat de qwaliteit van spring het zelfde moet zijn als dressuur en vzh ;)

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:19

Is er anders niet iemand die je kent van wie je zo'n zadel een keer kan proberen?

linnbuurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:43

Ik denk dat voor iedereen een zadel verschillend zit en het licht er ook aan welke wintec zadel je hebt.
Ik heb een vzh wintec zadel en hij zit echt lekker, je zit er opzich wel vast in.

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:44

Ik heb een hekel aan wintec zadels, ik vind het zo beroerd zitten!
Maar als je een zadelmaker laat komen rijd je er toch een stukje mee? Dan weet jij hoe dat voor jou voelt :D

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 19:44

Anoniem schreef:
Ik heb een wintec spring (evt. te koop pb me maar voor meer informatie) En ik ben er super te vrede mee! Zit lekker, makkelijk schoon te houden. En blijft heel mooi.

Helaas past het waarschijnlijk niet meer op mijn merrie dus vandaar dat het in de verkoop staat.

als het niet past kan je toch de boom verstellen van wintec ? zo'n zadels hebben toch een verstelbare boom ?
zoals ik zei ik geloofde er zelf niet veel van maar ja je weet maar nooit! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:08

TsarinaZ schreef:
Anoniem schreef:

als het niet past kan je toch de boom verstellen van wintec ? zo'n zadels hebben toch een verstelbare boom ?
zoals ik zei ik geloofde er zelf niet veel van maar ja je weet maar nooit! :D

Met alleen de boom wisselen kom je er niet. De boom maat is goed, maar het model is waarschijnlijk gewoon niet meer passend te krijgen.
Maar dat is geen wintec probleem. Dat probleem kun je ook met kieffer, prestige of stubben hebben om maar even een paar merken te noemen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:30

Dat komt omdat je de boom helemaal niet kunt verwisselen.

Alleen het kopijzer verwissel je maar, dus het voorste stukje dat de breedte rond de schoft bepaalt.

De rest van de boom blijft gewoon dezelfde ronding over de rug van voren naar achteren houden en dat moet natuurlijk ook passen.

Daarom is het ook zo tenenkrommend suggestief dat iedereen altijd maar blaat over een verwisselbare boom in plaats van gewoon te zeggen wat het daadwerkelijk is: een verwisselbaar kopijzer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:59

pmarena schreef:
Dat komt omdat je de boom helemaal niet kunt verwisselen.

Alleen het kopijzer verwissel je maar, dus het voorste stukje dat de breedte rond de schoft bepaalt.

De rest van de boom blijft gewoon dezelfde ronding over de rug van voren naar achteren houden en dat moet natuurlijk ook passen.

Daarom is het ook zo tenenkrommend suggestief dat iedereen altijd maar blaat over een verwisselbare boom in plaats van gewoon te zeggen wat het daadwerkelijk is: een verwisselbaar kopijzer.

Wintec verkoopt het zelf ook als "verwisselbare boom". Dus dat het zo genoemd word vind ik niet zo vreemd. Wat wel tenenkrommend is is de gedachten dat wintec ALTIJD past. En dát is dus niet waar. Wel is het zo dat het veel aanpasbaarder is dan kieffer bijv.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:25

Wintec heeft het zelf volgens mij altijd over een "Easy change gullet system" dus die houden het wel gewoon correct :j

Gullet is echt het stukje dat de schoftbreedte / hoek van de schoft bepaalt.

Volgens mij is het gewoon weer een slechte Nederlandse vertaling die iedereen maar van elkaar overneemt.

Een enkeling heeft het gelukkig nog wel over een verwisselbare voorboom, dat geeft al iets duidelijker aan waar het nu eigenlijk om gaat :)

Is net zoiets sufs als het gebruik van het woord "panelen" in plaats van (zadel-) kussens als vertaling van het Engelse word (saddle-) panels.... geeft gewoon een hele verkeerde indruk van wat het nu eigenlijk is, enorm zonde want mensen raken er alleen maar van in de war omdat verkeerde woorden verkeerde verwachtingen oproepen.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 13:24

pmarena schreef:
Wintec heeft het zelf volgens mij altijd over een "Easy change gullet system" dus die houden het wel gewoon correct :j

Gullet is echt het stukje dat de schoftbreedte / hoek van de schoft bepaalt.

Volgens mij is het gewoon weer een slechte Nederlandse vertaling die iedereen maar van elkaar overneemt.

Een enkeling heeft het gelukkig nog wel over een verwisselbare voorboom, dat geeft al iets duidelijker aan waar het nu eigenlijk om gaat :)

Is net zoiets sufs als het gebruik van het woord "panelen" in plaats van (zadel-) kussens als vertaling van het Engelse word (saddle-) panels.... geeft gewoon een hele verkeerde indruk van wat het nu eigenlijk is, enorm zonde want mensen raken er alleen maar van in de war omdat verkeerde woorden verkeerde verwachtingen oproepen.

dus de boom is dus echt wel verwiselbaar zodat je hem kan aanpassen aan je paard ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:35

het kop ijzer ;) is verwisselbaar ja, Dat betekend dus dat je hem kan aanpassen aan de breedte van het paard. Echter zijn er veel meer factoren van invloed op het wel of niet passen van een zadel. Die niet allemaal aanpasbaar zijn.