Momenteel lease ik een Friese merrie bij een fokker, betaal daar 100 euro in de maand voor + de hoefsmid.
Nu heeft ze niet echt een lekker zadel, hij piept behoorlijk is namelijk al wat ouder en is ook niet echt mooi meer, helemaal verkleurd etc.
Vinden jullie het brutaal om een andere zadel te vragen? (bijvoorbeeld via Marktplaats of Boktmarkt)
Het is namelijk zo dat de eigenaresse zelf 3 eigen paarden heeft en de eigenaar 1 eigen paard, ik lease het paard van de man en 3 andere meiden de paarden van de vrouw. Ze hebben een relatie en wonen samen maar hebben ze verder alles apart, de vrouw koopt dus van alles voor haar paarden, zoals dekens, hoofdstellen, halsters, goede merkzadels (2e hands) maar de man dus niet... Omdat ik precies het paard lease van haar man heeft ze eigenlijk niet zulke goede spullen en alles wat ze heeft is van de vrouw. De vrouw wil dus ook haar goede spullen bij haar eigen paarden houden waardoor het paard waar ik op rij dus 'de wat minder goede spullen' krijgt.
De vrouw vind zelf ook dat haar vriend krenterig is om ook maar iets te kopen voor zijn paard, waardoor haar spullen gebruikt moeten worden, wat zij niet leuk vind omdat ze ze voor haar eigen paarden koopt..
Nu vind ik het zelf best wel brutaal om voor een ander zadel te vragen omdat ze toch (een niet zo'n goed) zadel heeft.. (die trouwens ook van de vrouw is en niet eens van de man)
Maar aan de andere kant heb ik ook zo iets van, ze willen zelf dat hun paarden gereden worden en ik betaal er 100 euro voor, dan mag ik toch ook wel een beetje verwachten dat ze zorgen voor goede spullen?
Beetje ingewikkeld verhaal
maar hoor graag jullie mening hierover?
Om alleen om een nieuw zadel te vragen omdat het wat ouders is. Als het niet goed past, dan vind ik juist dat je het beste met het paard voor hebt, en daar zal ze waarschijnlijk alleen maar blij mee zijn!

Zo ja, mag ik dan een telefoonnummer?