knollentuin schreef:je moet iig wel opletten hoe je paard zijn rug gebruikt als je met hem aan het rijden bent, het kan zo zijn dat in stand en zonder belastig je zadel brugt, maar dat er door goed te rijden de rug omhoog komt en dus het stukje wat overbrugd werd opgevuld wordt, dan doet je pad dus verkeerd werk, idd dus de drukmeting eronder als je aan het rijden bent voor je een besissing maakt.
Dat klopt
maar ik heb het beestje gekocht als 16 jarige,deze is nooit goed doorgereden geweest heeft dus waarschijnlijk nooit geleerd hoe ze haar rug moet dragen.
Als ze dan ook nog met extra spanning moet lopen zal dat niet uitnodigen tot ontspanning maar druk ze haar rug nog verder weg.
Het is een heel lief maar ook heel eigenwijs en sterke pony,als die in dr kop heeft dat ze iets niet wil dan doet ze het ook niet.(combi van niet snappen en niet kunnen)
Ze is nu 24j word recreatief gereden,de jaartjes wat we nog samen rijdend kunnen doorbrengen zijn natuurlijk niet meer zo heel veel maar rust is roest en lopen doet ze nog heel graag.
Maar dan moet ik wel iets passend voor haar kunnen vinden.Eerder ga ik er ook niet meer op want zo is het voor beiden niet meer leuk.