Voltige, kunstjes op paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rider1

Voltige, kunstjes op paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 18:29

Hoi bokkers,
ik heb een longeersingel, en ik doe wel graag voltige. Maar zelf ga ik geen voltigesingel aanschaffen, dus zou het kunnen met een longeersingel? Als je koortjes rond de ringen bind?

voor degene dat niet weten wat voltige is:

Voltige is een soort van kunstjes op je paard doen, aan de longe of eraf. Je zit zonder zadel op je paard met een voltigesingel, je kan toertje draaien ( reisje om de wereld ) , kleermakerszit, vlag, rechtstaan, andersom zitten, amazone zit, handstand, enzovoort. Dit kan ik alle gangen.

Ik hoop dat jullie een antwoord weten, groetjes! :)

Anoniem

Re: Voltige, kunstjes op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:47

Dat zou ik niet doen, koortjes zijn levensgevaarlijk, achter je erachter blijft hangen... :n En een voltigesingel is vaak veel stabieler dan een normale singel. Niet doen dus. Je kunt wel een goedkoop alternatief aanschaffen:
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 040989/180

Ambertjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:50

Inderdaad. En als je goed zoekt zijn ze wel goedkoop te krijgen.

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 23:02

huh? Je kaner toch niet achter blijven hangen? Ik bedoel koortjes als vervangingsmiddel voor handvaten, due hoe kan je er dan achter blijven hangen?

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:58

stel dat je eraf valt en je hand blijft er in haken dan trekt het koortje strak, stel het paard rent door dan heb je het bloed over je hand lopen aangezien dat vaak toch gaat snijden... of naja je kan ook gewoon je hand breken als je beetje je best doet...

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 19:04

maar degene waarmee ik het ga doen, alleja 2 paarden, dat zijn een fjord ( doet echt geen lieg kwaad, verschiet nooit,..) en mijn pinto, en geloof me, hij is bomproof! En het is aande longe btw. oja, en we doen het met leren dikke riemen & handschoenen :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:06

Het lijkt me niet echt een heel goed plan, ze zijn op mp of de bm vast wel wat goedkoper te krijgen :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:07

Je beantwoordt je eigen vraag, dus waarom stel je ze dan?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:07

Paarden zijn vluchtdieren en nooit helemaal bomproof. Touwtjes zou ik niet doen!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:09

Rider1 schreef:
maar degene waarmee ik het ga doen, alleja 2 paarden, dat zijn een fjord ( doet echt geen lieg kwaad, verschiet nooit,..) en mijn pinto, en geloof me, hij is bomproof! En het is aande longe btw. oja, en we doen het met leren dikke riemen & handschoenen :)

Ik zou het niet doen, het is niet alleen onveilig voor jou, maar ook voor je paard niet fijn.
Maar goed zo te lezen heb je je besluit al genomen voor je dit topic opende :)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:12

Lijkt me niet verstandig, koordjes moet je zelf strak houden, handvaten van een voltigesingel staan van zichzelf al strak, dat maakt het een stuk veiliger.

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:12

Niet doen! Zoals gezegd: erg gevaarlijk! Er zijn echt wel goedkopere ( tweedehands ) voltigesingels te koop, gewoon goed zoeken!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:13

Je hebt maar 1 lichaam meid, ga er wijs mee om!

Dit is vragen om ellende... Waarom ga je niet op voltige les op een manege?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:16

Rider1 schreef:
Hoi bokkers,
ik heb een longeersingel, en ik doe wel graag voltige. Maar zelf ga ik geen voltigesingel aanschaffen, dus zou het kunnen met een longeersingel? Als je koortjes rond de ringen bind?

voor degene dat niet weten wat voltige is:

Voltige is een soort van kunstjes op je paard doen, aan de longe of eraf. Je zit zonder zadel op je paard met een voltigesingelmaar wel met een goed dek!!!, je kan toertje draaien ( reisje om de wereld ) , kleermakerszit, vlag, rechtstaan, andersom zitten, amazone zit, handstand, enzovoort. Dit kan ik alle gangen.

Ik hoop dat jullie een antwoord weten, groetjes! :)

zelf zit ik op voltige dus weet wat je bedoeld maar het is toch echt gewoon aan de longe hoor, niet los. je moet natuurlijk ook iets goed zachts en dempends hebben wat de rug van het paard beschermd. je kan nog beter de longeersingel eromdoen en dan onder de longeersingel vast pakken als beugels dan dat hele knopen.
en verder : als je een handstand in alle gangen kan dan heb je vast wel verstand van voltige en zit je erop en kun je beter gewoon je gezondverstand gebruiken. kijken wat goed gaat.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:18

vuurneon schreef:

ze zegt dat ze een handstand in draf kan... of ze heeft een rijke fantasie of ze doet het op aardig niveau, en heeft dan ook les .

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:20

Zoals iedereen zegt. Niet doen. Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee, als je toch zo overtuigend voor jezelf denkt te zijn.. zou ik zeggen doen, ben benieuwd of je ouders er blij mee zijn. :n

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:20

unihorses schreef:
vuurneon schreef:

ze zegt dat ze een handstand in draf kan... of ze heeft een rijke fantasie of ze doet het op aardig niveau, en heeft dan ook les .

Dat zie ik niet staan, ze legt wel uit wat voltige is in het algemeen, maar niet wat ze zelf kan, althans zo lees ik het.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:22

Sjolvir schreef:
unihorses schreef:

Dat zie ik niet staan, ze legt wel uit wat voltige is in het algemeen, maar niet wat ze zelf kan, althans zo lees ik het.

je kan toertje draaien ( reisje om de wereld ) , kleermakerszit, vlag, rechtstaan, andersom zitten, amazone zit, handstand, enzovoort. Dit kan ik alle gangen.
dit zegt ze. ze zegd dat dat het is en dat ze het in alle gangen kan nou, ik kan staan schouderstanden opsprongen en vanalles maar geen handstand in draf. ik kan niet eens me hele kur in draf dat hobelt echt mega ! galop wel , draf niet hoor

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:24

is dit serieus? sorry, maar dat is hartstikke dom en gevaarlijk. En als je al verschillende dingen kan weet je er toch hopelijk iets van af?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:26

unihorses schreef:
Sjolvir"
[quote="unihorses schreef:

je kan toertje draaien ( reisje om de wereld ) , kleermakerszit, vlag, rechtstaan, andersom zitten, amazone zit, handstand, enzovoort. Dit kan ik alle gangen.
dit zegt ze. ze zegd dat dat het is en dat ze het in alle gangen kan nou, ik kan staan schouderstanden opsprongen en vanalles maar geen handstand in draf. ik kan niet eens me hele kur in draf dat hobelt echt mega ! galop wel , draf niet hoor[/quote]

Hmm ik las het als in alle gangen, mijn fout...
Hoewel... ik betwijfel of dat in alle gangen echt lekker is, in draf wordt dat inderdaad stuiteren.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:27

doe het al haast 3 jaar, maar alleen staan doe ik in draf. moet wel eens een vlag en tijdens een demonstratie vlanken maar in draf is het echt verschrikkelijk.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:30

Sjolvir schreef:

dit zegt ze. ze zegd dat dat het is en dat ze het in alle gangen kan nou, ik kan staan schouderstanden opsprongen en vanalles maar geen handstand in draf. ik kan niet eens me hele kur in draf dat hobelt echt mega ! galop wel , draf niet hoor[/quote]

Hoewel... ik betwijfel of dat in alle gangen echt lekker is, in draf wordt dat inderdaad stuiteren.[/quote]

hoop dat ze dat bedoelt, want anders hoeft ze het ook niet te vragen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:57

Ik weet absoluut niets van voltige hoor maar, buiten dat het voor jezelf veilig moet zijn lijkt het me ook wel zo fijn om aan het paard te denken. Een voltige singel lijkt me ook ontworpen om het voor het paard ook prettig te houden. De stevigheid om het op z'n plaats te houden en de druk zo goed als kan te verdelen aan beide kanten als je praat over een handstand of iets dergelijks dat lijkt mij toch heel lastig(dan wel onmogelijk want de handvaten zijn dat een soort steunen?) worden met een paar koordjes dat kan volgens mij niet stevig genoeg zijn voor jezelf maar ook niet erg fijn voor het paard omdat het totaal niets verdeelt. Kun je er wel een dekje onder doen maar denk dat het weinig uitmaakt.

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 11:04

unihorses schreef:
vuurneon schreef:

Dat zie ik niet staan, ze legt wel uit wat voltige is in het algemeen, maar niet wat ze zelf kan, althans zo lees ik het.[/quote]

Jup, ik vertelde gewoon wat je allemaal kan doen met voltige ( niet alles, maar heb er een paard opgesomd)

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 11:07

Hoewel... ik betwijfel of dat in alle gangen echt lekker is, in draf wordt dat inderdaad stuiteren.[/quote]

hoop dat ze dat bedoelt, want anders hoeft ze het ook niet te vragen.[/quote]

Oeps, typfout! de 'k' in ik moest een 'n' zijn... :)
oja en zelf kan ik ook geen handstand enz op mijn paard, dat was ik ook helemaal niet van plan :)