Nou, de titel lijkt me sprekend genoeg.
Zelf ben ik nu aan het kijken of ik ergens een kaakgekruist hoofdstel kan vinden.
Als ik deze kan krijgen dan kijken wat mijn instructrice hiervan vindt.
Brand los!
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Had ik die maar eerder gevonden, had me een hoop ellende bespaard. Kan als kingekruisd, bithoofdstel, sidepull en kaakgeskruisd. Kan je alles proberen. Bithoofdstel kan ook met clips dus wordt de druk over de neus + mond verdeeld. Bevalt mij super in elk geval.
bij wijze van spreken hang je er een (touw)halster aan en dan rijd je toch al bitloos imo?
inderdaad met het oog op eventuele wedstrijden in de toekomst en sommige instructrices hebben liever dat je met bit rijdt... Hier heb ik ook geen moeite mee, ben niet tégen bitten oid.

Silence schreef:Nelleke daar heb ik voor gekeken maar vind hem zo lelijk
Twiggy2008 schreef:Ik kan me zelf niet voorstellen dat iemand er problemen mee zou kunnen hebben dat je als bijrijdster een paard bitloos rijdt.![]()
Overigens rij ik ook bitloos, heb mijn eigen paard ook bitloos ingereden. Die weet zelfs niet anders.![]()
Ik pas me absoluut niet aan, aan de tendens die je nu bij vele (gelukkig niet alle) wedstrijden ziet. Wil ik ooit een endurance wedstrijd gaan doen, kunnen we gewoon bitloos gaan.

Lotje199 schreef:Twiggy2008 schreef:Ik kan me zelf niet voorstellen dat iemand er problemen mee zou kunnen hebben dat je als bijrijdster een paard bitloos rijdt.![]()
Overigens rij ik ook bitloos, heb mijn eigen paard ook bitloos ingereden. Die weet zelfs niet anders.![]()
Ik pas me absoluut niet aan, aan de tendens die je nu bij vele (gelukkig niet alle) wedstrijden ziet. Wil ik ooit een endurance wedstrijd gaan doen, kunnen we gewoon bitloos gaan.
Bijrijder bedoel je
Eigenlijk rijd ze er zekf nooit op en ben ik de enigste die er zelf op rijd.
Daarmee heb ik geluk