Iemand ervaringen met deze eczeemdeken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Iemand ervaringen met deze eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 18:33

Ik weet dat er een centraal topic geopend is over zomereczeem maar omdat het hierbij om een deken gaat en niet over de eczeem zelf open ik even een topic. Excuses als het toch in het centrale topic moest.. dan mogen de modjes mij hierop wijzen

Afgelopen zomer heb ik een hals eczeemdeken gebruikt voor mijn haflinger.. Helaas vond ik dat deze deken zijn werk niet 100 % deed. Zelfs met het smeren van goede middelen onder andere derfen. Ik heb toen nog heel erg veel goede dingen gehoord over de Rambo Sweet Itch Hoody (kort hem eventjes af met RSIH). Nu wou ik deze ook eigenlijk gaan bestellen, dus ik naar ooteman, en daar kon ik hem niet vinden. Daar kwam ik deze deken tegen van Vantaggio.

http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... sweet-itch

Niet dat deze deken alleen prijsgunstiger is, vind ik hem eigenlijk ook goed uit zien.

Heeft er iemand goede of juist slechte ervaringen met deze deken ? Of word mij juist de RSHI afgeraden ?

Maureen_M

Re: Iemand ervaringen met deze eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 18:42

Ze schuurt trouwens het meeste in haar manen en soms wat in haar staart. Voor de rest heb ik nog nooit gemerkt dat ze jeuk had op andere plekken

Ze schuurt zich meestal met haar achterbeen, zoals honden dat ook doen, en soms maakt ze gebruik van haar voerbak..

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 20:04

Ik zweer bij de RSIH, hele stevige stof, geen gesjor over het hoofd. Ik heb hem drie jaar geleden tweedehands gekocht en hij is nog goed.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:10

Vragen over dekens mogen op HAR, daarom verplaats ik dit topic van MD naar HAR.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:18

Lijkt mij een prima deken :)

Ik heb zelf nooit RSIH geprobeert, aangezien deze niet helemaal dicht is aan de onderkant van de hals etc en dat bij mijn extreme eczemer wel nodig is. Maar deze deken ziet er prima uit. Het is wel handig als je het uiteinde van de hals vast kan maken aan het halster of aan het vliegenmasker, anders zakt ie naar beneden :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:34

Laurahh schreef:
anders zakt ie naar beneden :)

En dat doet mijn RSIH dus niet, hij gaat wel van de oren af maar blijft wel daarachter zitten

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:41

Nee ik bedoel de deken die de TS laat zien, aangezien daar geen hoofdkap of oren aanzitten :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 22:35

Aangezien ik geen extreme eczemer heb lijkt het me ook wel een goede deken.. Volgende week dan maar bestellen :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:40

Ik heb deze vorige aanbiedings ronde besteld en mijn pony heeft er tijd in rond gelopen.
Hij is in het echt grijzer dan op de foto, maar blijft verbazingwekkend licht van kleur.

Qua kwaliteit is hij vergelijkbaar met de gewone bruine van bv Divoza, Pagony etc.
Niet met die van EJ, die vond ik @$^%^%#$^@.
Je moet er van uit gaan dat zo'n deken 1 seizoen meegaat, dan is hij dusdanig aan het lubberen en uitgerekt, dat het een jurk wordt.
En dan heb ik het over een paard dat niet schuurt want die sloopt hem eerder.

https://lh3.googleusercontent.com/-hA0Z ... CF2678.JPG

Mijn pony met deze deken, maat 1.95 is wat ruim, maar 1.85 te klein, die gaat schuren en te veel vel bloot
en die rot dazen bijten dan precies bij haar uier en in haar liezen.
Hier echt dramatisch in het beestjes seizoen.
Zoals te zien is er blijkbaar ook een merk met blije blauwe, geen idee welk merk dat is.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 22:41

Ow die iet er ook goed uit ! Waar heb je die besteld ?

Mijn paardje is echt geen sloper gelukkig. Ze schuurt echter alleen als ze in de box staat.. Op wei heb ik haar dat nooit zien doen. Ofja heel soms heel eventjes.. dan merkte ze dat eten toch eventjes iets belangrijker was :P

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:42

Laurahh schreef:
Nee ik bedoel de deken die de TS laat zien, aangezien daar geen hoofdkap of oren aanzitten :)

Dat bedoel ik ook ;) Met dit soort dekens schuift de hals naar achteren en schuift ook niet weer terug door het elastiek.

In het eczeemtopic zijn de ervaringen met deze deken beter http://www.ej.nl/products/10000028/3310 ... +ITCH+FREE

t/m dinsdag krijg je er ook nog eens 25 % korting op met een kortingsbal http://www.ej.nl/default.aspx
Laatst bijgewerkt door YvonneV op 05-01-13 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:44

ik heb niet deze van ooteman, maar had toen de gewone eczeemdeken voor mijn paard besteld, hij had echt een schurft aan dat ding. afgelopen zomer heb ik de RSIH gekocht voor hem ( ook geen dikke eczemer maar hij schuurt zijn staart enorm ) en hij is er helemaal happy mee en een stuk rustiger niet alleen mij maar ook een aantal stalgenoten vielen het op ik zou dus voor de RSIH gaan

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:52

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:52

yvonnedv schreef:
Laurahh schreef:

Dat bedoel ik ook ;) Met dit soort dekens schuift de hals naar achteren en schuift ook niet weer terug door het elastiek.

In het eczeemtopic zijn de ervaringen met deze deken beter http://www.ej.nl/products/10000028/3310 ... +ITCH+FREE

t/m dinsdag krijg je er ook nog eens 25 % korting op met een kortingsbal http://www.ej.nl/default.aspx

Dat soort dekens zijn kansloos bij mijn model paard, halzen passen voor geen meter, kunnen totaal niet dicht voorborst ook niet, of je moet een 2.05 kopen
en dan past hij nog niet fatsoenlijk.
Te breed front, met kort dik laag ingezet halsje.

Zwarte van me heeft wel zoiets, maar die heeft "normalere"" paardenbouw, maar voor speknekkies en breedborsten werkt het dus niet.
(wel meteen goede dieet methode, want koppie kan dan omdat paard klem zit in deken ook niet meer aan de grond)

f_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:53

weet niet of het hetzelfde merk is, maar wij hadden er ook een met een buikflap en die verschoof heletijd enzo..

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 11:47

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:00

Deaglán schreef:
Mij lijkt deze wel fijn http://www.orchardequestrian.com/Aerbor ... e-Rug.html en is ook een stukje aangenamer in prijs, bovendien heb ik een pony die beter in de engelse maten past dan de nederlandse

Dit is een vliegendeken en geen eczeemdeken, daar zit heel veel verschil in.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:15

yvonnedv schreef:
Deaglán schreef:
Mij lijkt deze wel fijn http://www.orchardequestrian.com/Aerbor ... e-Rug.html en is ook een stukje aangenamer in prijs, bovendien heb ik een pony die beter in de engelse maten past dan de nederlandse

Dit is een vliegendeken en geen eczeemdeken, daar zit heel veel verschil in.

Het staat aangegeven als anti midge rug oftewel anti knut deken dus dan ga ik er vanuit dat de mesh ook klein genoeg is zodat de knutten er niet door kunnen. Maar waar denk jij aan te zien dat dit niet het geval is (weet ik iig waar ik de volgende keer op moet letten)

eshorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:14

Heb je m wel echt vroeg genoeg opgedaan?
Als het ook maar 1 dag te laat staat mijn paard ook
Al te schuren! Tipje;)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:00

mesh = gaas daar komen knutjes altijd doorheen HH heeft ook een deken die ze aanprijzen als eczeemdeken gemaakt van mesh er is op bokt een topic van iemand die hem getest heeft, waardeloos dus.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:04

Ik heb die van ooteman en ben zeer tevreden

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:05

Ik heb deze deken ook gehad.. Ging 2 zomers mee dus vond prijs kwaliteit wel oké :)

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:14

yvonnedv schreef:
mesh = gaas daar komen knutjes altijd doorheen HH heeft ook een deken die ze aanprijzen als eczeemdeken gemaakt van mesh er is op bokt een topic van iemand die hem getest heeft, waardeloos dus.

Dank je wel voor de tip, kan ik daar iig in het vervolg op letten :)

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:28

Sjolvir schreef:
Zoals te zien is er blijkbaar ook een merk met blije blauwe, geen idee welk merk dat is.

Die komt bij Atorka vandaan denk ik?
Die grijze van Epplejeck heb ik geprobeerd, maar mijn ruin werd er chagrijnig van, ik denk dat hij niet genoeg meerekte, knelde.
Ik heb altijd de bruine van divoza, QPH oid, waar ze in de aanbieding zijn :D
Juist het over de hals aandoen vind ik makkelijk en minder werk dan al die klittebandsluitingen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:57

Ik ben sinds die dekens zo lui, dat ik bij geen een deken de voorsluitingen meer los doe.