maar nu is er vanuit onze kring een kringtraining georganiseerd van 5 lessen om de 2 weken waar je kon kiezen uit de dagen en de instructeurs je bent dat ingedeeld in groepjes van 4. ik heb me hier ook voor opgegeven en heb de eerste les al gehad en vond het een super leuke trainer. een ding..... het viel hem meteen op dat mijn pony zijn mond open heeft, nouja zijn tanden zijn nog wel op elkaar maar ze zijn ontbloot doordat mijn pony zijn lippen zegmaar van elkaar heeft, dit is gewoon een aanwensel van hem en ik heb er geen last van tijdens het rijden, pony volgens mij ook niet. in elk geval moest ik bij hem komen en hij begon meteen met het aansnoeren van zijn neusriem. ik was het hier niet mee eens maar durfde het niet zo goed te zeggen. omdat ook op de ponyclub tegen mij gezegd wordt mijn neusriem strakker te doen ben ik dit ook gaan doen. terwijl onze paardentandarts juist zegt dat aansnoeren slecht is. ik weet nou niet meer wat ik moet doen. ik kan toch moeilijk thuis wel met losse neusriem rijden en tijdens training wel strak doen......
hier een foto van hoe hij zijn mond open heeft
) ja ik kan nu niet weg bij deze trainer. maar het is maar voor 5 lessen dus is opzich niet zo erg, zal de volgende keer ook moed bij elkaar rapen en het toch tegen hem zeggen alleen ben ik bang dat hij niet de enige is waartegen ik het moet zeggen. op de ponyclub zeggen ze het ook al een toen ik op ponykamp was snoerde de begeleider de neusriem ook al aan.

dat waren de rijfoto's wel zo'n beetje filmpje heb ik nog niet
( lelijke foto overigens )
( zie mijn laatste berichten )
Net als dat de mijne de hele tijd hapt met zijn lippen. Zou de neusriem zeker niet strak doen, gewoon aangesloten. Zegt je instructeur daar wat over, zou ik gewoon melden dat je dit niet wilt.